שתף קטע נבחר

רישום לא פלילי בחשד להצתה

עבודת הווידאו של גל ויינשטיין "הצתה" המוצגת בביאנלה לרישום בירושלים מדמה שריפת יער עשוי צמר פלדה. האסון בכרמל טען אותה במשמעויות מצמררות. האמן: "האפשרות לאסון היא בכל רגע נתון"

במוצאי שבת נפתחה בבית האמנים בירושלים הביאנלה לרישום, כשברקע הדיווחים המטרידים משריפת הענק בצפון. המבקרים, שהתעלו על הדכדוך הכללי שאחז בנו בעקבות האסון בכרמל, לא הצליחו להתנתק לגמרי מהאירועים. בתערוכה פגשו בעבודת הווידאו של גל ויינשטיין "הצתה", שהוצבה בחלל מבעוד מועד ונטענה בתוכן אקטואלי מצמרר.

 

העבודה היא תיעוד מצולם של שריפה ממשית של שובל צמר פלדה, המונח על רישום המתאר שריפה ביער, ועשוי גם הוא מצמר פלדה. "אין בווידאו, שום התערבות של עריכה או שינוי כלשהו ממה שהתרחש על הנייר. האסון שקרה בכרמל, חפף למועד הצגתה", אומר ויינשטיין, "יש צירופי מיקרים מצמררים. לנסות להסביר אותם יהיה מיותר, משום שההסבר הוא רק אשליה של הבנה".

 

"אחת האסוציאציות העולות לי קשורה דווקא בשליטה אבסורדית. בשונה משריפה אמיתית ביער, האש בעבודה שורפת רק בתוואי שהנחתי לה, וסותרת את ציפיית המתבונן לשריפת הרישום כולו. הכאוס בעבודה קיים אך ורק כפוטנציאל, הצופה משלים את האפשרות לאובדן השליטה בדמיונו. לתפיסתי, עבודת אמנות היא מטפורית, היא אינה ספציפית. האפשרות לאסון היא בכל רגע נתון".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
וכך זה נראה במציאות. האסון בכרמל
צילום: אגף המבצעים של משטרת ישראל
לאתר ההטבות
מומלצים