שתף קטע נבחר

טפשת נפוצה

הומור הקולג'ים האינפנטילי שפותח עבור סטודנטים אמריקאים עם באנג השתלט מזמן על המיינסטרים האמריקאי. המרוויח הגדול: ג'אד אפטאו, מפיק. המרוויח הקטן: אמיר בלומנפלד, לשעבר מעפולה, כוכב סדרת הרשת "Jake and Amir" וכותב בכיר ב־CollegeHumor.com, אתר דאחקות מספיק מבריק כדי ש"סאותפארק" יגנבו ממנו בדיחות

כש"סאותפארק" גונבים ממך בדיחות, שלא לומר משבצים מערכון שלם כמעט בלי לשנות את הטקסט בתוך פרק בעונה החדשה שלהם ואחר כך ממציאים תירוץ מקושקש כיצד זה קרה, אתה יודע שאתה עושה עבודה טובה. אם העבודה היא לכתוב קומדיה פרועה, כמובן.

 

את ההוכחה הזו קיבלו אנשי אתר הדאחקות CollegeHumor.com בחודש אוקטובר האחרון, כשאחד הפרקים בעונה החדשה של סדרת האנימציה האגדית התגלה כהעתקה כמעט אחד לאחד של סרטון שהם יצרו. בפרק, שלועג לעלילה המפותלת של הסרט "התחלה", מדקלמות הדמויות טקסט שזהה כמעט לחלוטין לפרודיה דומה שנעשתה קודם לכן באתר. אחד הכותבים הבכירים באתר ערך השוואה בין הפרק לבין הסרטון שגררה האשמות בגניבה כלפי יוצרי "סאותפארק", מאט סטון וטריי פרקר. הם מיהרו להתנצל וטענו שלא הצליחו להשיג עותק של הסרט כדי לצפות בו, ולכן השתמשו בסרטון של CollegeHumor כמקור. "חשבנו שהבדיחה שלהם כללה הרבה שורות שבאמת היו בסרט", אמר סטון. "זו היתה טעות שנעשתה בתום לב. אנחנו טיפשים, פשוט עשינו את הפרק במהירות".

 

אמיר בלומנפלד, 28, אחד מקברניטי האתר וכותב בכיר בו, מדווח כי במסדרונות האתר לא נוטרים טינה לפרקר וסטון. "זה בהחלט היה יום משעשע במשרד כשגילינו על זה", הוא נזכר, "אבל הם התקשרו אלינו והסבירו הכל והיו מאוד נחמדים. אנחנו ממש לא מתכננים לתבוע".


האמריקאים אוהבים את הבדיחות שלו. אמיר בלומנפלד

 

אתה אוהב את "סאותפארק"?

"כן, כולנו באתר מעריצים של הסדרה, אז בעצם זה סוג של כבוד שהם שואלים מאיתנו בדיחות".

 

רגע, אמיר בלומנפלד? נשמע יותר כמו עו"ד לענייני צוואות מבבלי. "לרבים מהכותבים באתר שלנו יש שמות יהודיים, אבל הם לא יהודים בכלל", הוא חושף בראיון טלפוני מקליפורניה. בניגוד לחבריו לצוות - מתחזים בעלי שמות כמו דן גורביץ' ושרה שניידר למשל - בלומנפלד הוא לא רק יהודי כשר, אלא גם ישראלי לשעבר מעפולה וחי כאן שנתיים שלמות. אז מה, גם נטלי פורטמן עזבה את הארץ בגיל שלוש והתקשורת מתייחסת אליה כאל אחת משלנו. גאווה ישראלית היא עדיין מצרך חם.

 

בלומנפלד הפך לדמות שמזהים בארצות הברית ברחוב (למשך כשבוע, אם נהיה הוגנים) בזכות סדרת מתיחות שהפיק יחד עם אחר מעורכי האתר, סטריטר סיידל. ב־2006 השניים החלו להפתיע זה את זה באמצעות תעלולים שהפכו יותר ויותר מושקעים ובהתאם גם יותר מביכים (ניתן למצוא אותם מתועדים באתר בשם "Prank War"). ב־2007 בלומנפלד החליט להתעלות על עצמו ולמתוח את סטריטר ואת חברתו דאז, שרון, במהלך דייט במשחק בייסבול של היאנקיז. בזמן המחצית נדהם הזוג לראות על המסך הענק הצעת נישואין מאת סטריטר לשרון. המסכנה אמרה כן, אבל אז גילתה שאמיר אחראי להכל והעיפה לסטריטר סטירה מצלצלת.

 

סטריטר לא נשאר חייב. ב־2009 הוא דאג שאמיר יגיע למשחק כדורסל, ואז במחצית הוכרז שמו כמי שזכה להזדמנות לנסות לקלוע לסל מאמצע המגרש כשעיניו מכוסות עבור פרס בסך חצי מיליון דולר. בזמן שאמיר נלקח אל מאחורי הקלעים, ביקש סטריטר מהקהל להעמיד פנים שאמיר באמת הצליח לקלוע ולהריע לו כך שיחשוב שהוא זכה בכסף. בלומנפלד נכנס לשוק מוחלט, ורק דקות לאחר מכן גילה שהכל מפוברק. הסרטון המתעד את הפאדיחה זכה ליותר מ־5 מיליון צפיות, ובזכותו התארחו בלומנפלד וסיידל על הספה של ג'ימי קימל.


בלומנפלד וג'ייק הורוביץ, שותפו לסדרת הרשת "Jake and Amir"

 

אבל גם בלי קימל, יש הרבה מאוד אמריקאים שאוהבים את מה שבלומנפלד עושה. CollegeHumor.com מורכב מסרטונים ומאמרים מצחיקים ומופקים היטב לצד תוכן שמעלים הגולשים, נחשב לאחד מאתרי האינטרנט הקומיים המובילים באמריקה, מתחרה ממשי ל־ Funny or Die של וויל פארל. בין הסרטונים הוויראליים המקוריים המפורסמים ביותר שלהם תוכלו למצוא את הפרודיה על הלוגו של פיקסאר עם המנורה הרצחנית, פרודיה על שיר המקפלות של קשה, קלטת הסקס של סופר מריו והנסיכה, סרטון שמקבץ את כל השאלות שמעולם לא נענו ב"אבודים" ועוד.

 

בלומנפלד כתב ל־CollegeHumor לראשונה כשהיה עוד בקולג'. "המאמר הראשון שכתבתי להם ב־2003 נקרא 'חמש דרכים לשגע אנשים שיכורים במסיבות'", הוא משתף. "אני לא זוכר אף אחת מהבדיחות שהיו שם, אבל אני יכול רק להניח שהן היו איומות". באותה תקופה הוא ממש לא חשב שזה יהיה הג'וב הקבוע שלו, הוא בכלל למד מינהל עסקים ושיווק בברקלי, ורק כשסיים את הלימודים החל לעבוד באתר במשרה מלאה.

 

לא פשוט ליצור תוכן מקורי לאינטרנט כשבסופו של דבר הסרטון הכי נצפה תמיד יהיה צילום ביתי של חתול מצחיק שקופץ על מאוורר התקרה ומתרסק בחמידות. השם CollegeHumor הוא תיאור די מדויק של ההומור השולט לא רק באתרי האינטרנט הקומיים באמריקה, אלא גם בתוכניות מערכונים אמריקאיות בסגנון "סטרדיי נייט לייב" ובסרטי קולנוע פופולריים, כמו אלה של ג'אד אפטאו: דאחקות וולגריות שקהל היעד העיקרי שלהן הוא בחורים שיכורים במסיבת אחווה בקולג'. יוצרי הטלוויזיה והקולנוע מחטטים באתרים פופולריים כמו CollegeHumor כדי להבין איזה סוג הומור מדבר אל מובילי הדעה הצעירים - קהל היעד הרווחי ביותר החביב על המפרסמים והמפיצים. ההומור הזה אומנם ברובו מטופש, אבל גם מטופש צריך לדעת לעשות.

בלומנפלד עובד ב־CollegeHumor כבר חמש שנים והאתר מייצר סרטונים בקצב מוטרף: "יש לנו צוות של אנשים מוכשרים שמסוגלים להפיק סרטונים מעולים בעלות של 3,000 עד 5,000 דולר לסרטון. קרוב ל־50 סרטונים יוצאים מדי שבוע, אז אנחנו מאוד אמינים עבור הגולשים".

 

אתם משתדלים לשמור את הסרטונים שלכם קצרים במיוחד כדי שהגולשים לא יאבדו ריכוז?

"בהחלט. כל דבר שהוא מעל שתי דקות הוא מסוכן, ו־90 שניות זה האורך המושלם בעיניי".

 

  • את הכתבה המלאה תוכלו לקרוא בגליון החדש של "פנאי פלוס"

 

צילומים: Noah Kalina
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים