שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    אני רוצה להיות מאושר

    עשר אסטרטגיות לשיפור מהיר במצב הרוח מאת מחברת רב המכר ”פרויקט האושר”, גרטשן רובין. ריאיון מיוחד

    באחר צהריים גשום אחד, בעודה נוסעת באוטובוס, שאלה את עצמה גרטשן רובין, עורכת דין לשעבר וסופרת רבי מכר מפורסמת בארצות הברית: "מה בעצם אני רוצה מחיי?". היא השיבה לעצמה: ”אני רוצה להיות מאושרת”. אך בו בזמן הבינה שני דברים: שהיא אינה מאושרת כפי שיכלה להיות, ושחייה לא הולכים להשתנות אלא אם היא תגרום להם להשתנות. רובין החליטה להקדיש שנה כדי לחקור את האושר. התוצאה: ספרה ”פרויקט האושר”, שנחת על המדפים בארצות הברית בדצמבר 2009, טיפס לראש רשימת רבי המכר ב”ניו יורק טיימס” ותואר כ”אחד הספרים המעמיקים והמועילים ביותר על אושר”.

     

     

    התנועה למען האושר

    בספר מתעדת רובין את השנה שבילתה בבחינת מחקרים ותיאוריות על אודות האושר. במקביל היא פתחה את הבלוג ”פרויקט האושר” ובו תיארה את הרפתקאותיה היומיות במרדף אחר האושר. הבלוג והספר סחפו הרבה מאוד אנשים והפכו לתנועה ולקבוצות פרויקט האושר, שבהן אנשים נפגשים כדי לדון בפרויקט האושר האישי שלהם. בריאיון מיוחד למגזין מנטה חולקת רובין עשר אסטרטגיות שיכולות לשפר את מצב הרוח שלכם במהירות:

    1. המריצו את האנרגיה. כשאתם משוחחים בטלפון, אל תשבו. קומו והתחילו לצעוד. כך תאיצו את המטבוליזם ואת האנרגיה.

    2. השיגו חברים. קבעו פגישה לארוחת צהריים או שלחו אי־מייל לחבר. קשרים חמים וקרובים עם אנשים הם המפתח לאושר.

    3. היפטרו ממשימות מציקות. למשל: השיבו על מיילים מעצבנים בהקדם האפשרי. סימון ”וי” על רשימת המטלות המרגיזות יעודד אתכם.

    4. צרו סביבה שקטה. פנו את החלל הפיזי והמנטלי סביבכם – בבית, בארון הבגדים, בסביבת העבודה ובתיבת המייל. דברים שמצטברים מעיקים עלינו, וחלל נקי תורם לשקט הפנימי.

    5. הכינו את הקרקע לקצת הנאה. החליטו לקרוא ספר שרציתם לקרוא מזמן (לא משהו שאתם צריכים לקרוא), תכננו טיול מיוחד להמשך השנה, וכן הלאה. בילוי על בסיס קבוע הוא גלולת אושר, וציפייה לבילוי היא חלק חשוב מההנאה.

    6. עשו מעשה טוב. הציעו עזרה. אם תעשו טוב, תרגישו טוב. זה עובד.

    7. תלבשו חיוך. כן, ממש עכשיו. מחקרים מראים שאפילו לחיוך מזויף יש השפעה חיובית על הרגשות. ובנוסף, כשאתם מחייכים, אנשים אחרים תופסים

    אתכם כחברותיים ונגישים יותר.

    8. ספרו את הברכות בחייכם. קחו עשר דקות כדי לחשוב על כל הדברים הטובים בחייכם, על העזרה שקיבלתם מאנשים, על דברים שאתם יכולים להיות אסירי תודה עליהם. בהמולה היומיומית קל להתמקד בשלילי ולשכוח מה שבאמת חשוב.

    9. בצעו פעולה שמשקפת את הערכים שלכם. מאמינים בתרומת איברים? חתמו על כרטיס אדי. מודאגים מהשינויים באקלים העולמי? דאגו למחזר את בקבוקי השתייה.

    10. קפצו! מטופש ככל שזה נשמע, קפיצות במקום יכולות לשפר את מצב הרוח. הן ימלאו אתכם באנרגיה וינערו אתכם ממצב רוח רע.



    פורסם לראשונה 10/01/2011 11:19

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: index open
    אפילו לחיוך מזויף יש השפעה חיובית
    צילום: index open
    ד"ר רק שאלה
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים