שתף קטע נבחר

דקאר: מנוחה של יום עשתה טוב לישראלים

מירוץ הסיבולת הקשה בעולם נכנס ליומו השמיני - פולקסווגן ממשיכה לנצח ולהוביל בבטחה, רוכבי ק.ט.מ מאפשרים לאפריליה לגנוב ניצחון של כבוד, והצוות הישראלי משפר עמדות - אביב קדשאי מסכם את ימי המירוץ האחרונים

המזל הרע של הצוות הישראלי הסתיים? ראלי דקאר 2011, שהחל עם הרבה תסכול במחנה הישראלי, עשוי להשתפר עבורם בקרוב. יום המנוחה למתחרים הגיע בדיוק בזמן עבור הצוות החבול של אביב קדשאי ויזהר ערמוני, אשר אגרו כוחות והצליחו כנראה לתקן את הדרוש תיקון ברכב המירוץ.

 

בצמרת קטגוריית המכוניות אין חדש. הקטע המיוחד השביעי, שקוצר מ-611 ק"מ ל-273 ק"מ, האיר פניו לקבוצה הגרמנית שתפסה את מקומות 1-2-3. בקטגוריית האופנועים ניצח דווקא רוכב אפריליה, למרות שעליונות ק.ט.מ אינה מוטלת בספק. קומה ממשיך להוביל ודפרה דולק אחריו.

 

 

 

בעוד פולקסווגן חוגגת, קבוצת X-רייד של ב.מ.וו חווה ימים פחות מאושרים. הדולק העיקרי אחרי עדר הטוארגים הוא כמובן סטפן פטרהנסל. ושוב, כמו בקטע הקודם, הוא סובל מתקר מעכב, 15 ק"מ בלבד מנקודת הזינוק. עבור המיני קאנטרימן מדובר ביום מוצלח עוד פחות, אם כי במקרה זה מדובר באמת בהישג ראוי לציון. ביום המנוחה התהפכה המיני היחידה המשתתפת במירוץ, ופרשה מהתחרות סופית. בקטע ניתל לבסוף נאסר אל-עטייה הממוקם שני, תוך שהוא מצמצם את הפער מהמוביל, קרלוס סיינז, ל-01:22 דקות בלבד.

 

בקטגוריית האופנועים רשם רוכב אפריליה ניצחון ראשון. הצ'יליאני פרנציסקו "צ'לקו" לופז הקדים את צמד רוכבי ק.ט.מ ומובילי התחרות, סיריל דפרה ומארק קומה. בסיכום הזמנים מוביל קומה בבטחה עם יתרון של 07:24 דקות.


ערמוני וקדשאי ביציאה לדקאר 2011 (צילום: Maindru Photo)

 

הצוות הישראלי סיים את הקטע השביעי במקום ה-55:, ובדירוג הכללי הוא ממוקם 60 - טוב משמעותית מכפי שמצאו עצמם קדשאי וערמוני במהלך הימים האחרונים. קדשאי מספר כי האיחור בסיום היום השישי עלה להם בעונש של שעתיים נוספות. "נשבר לנו גל הינע קדמי, שלא ברור לי איך עבד עד היום, כי הוא כל-כך "מצוקמק". אחרי שפרקנו אותו וסידרנו נזילת מים, המשכנו בנסיעה עם הנעה אחורית בלבד. ואז גם הדיפרנציאל האחורי החליט לנוח. חזרתי להיות מכונאי, ולתרגל דברים שכבר מזמן לא עשיתי, וגם לא ממש התגעגעתי לעשות. עד כה החלפנו או נאלצנו לתקן: צינור שמן מנוע, מחשב מנוע, מערכת דלק כולל משאבה ופילטרים, מיסב אחורי מספר פעמים, גל הינע ,דיפרציאל, קצר חשמלי, ציריה".

 

מיום האתמול מדווח קדשאי כי "הדיונות כאן עצומות, וחצייתן לא קלה בכלל, לחץ נמוך (14.5 PSI) ומנוע עד השמים עוזר לצלוח את הדיונות". קדשאי מסכם כי " צ'ילה זו מדינה עצומה, והמדבר יבש בצורה לא מוכרת. מזג האוויר הזה יצר משהוא רע לרכבים בצורה קיצונית, ואם חשבתי עד כה שמאוריטניה מנצחת, אז ממש לא, צ'ילה עברה למקום הראשון והממש לא מכובד...".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אל-עטייה דולק אחרי סיינז
צילום: AP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים