שתף קטע נבחר

דקאר: סיינז חזר לנצח, אך לא להוביל

אלוף הדקאר ניצח את הקטע המיוחד התשיעי במירוץ הסיבולת המפרך, אחרי קרב אדיר עם נאסר אל-עטייה שממשיך להוביל במירוץ. ימאהה מסמנים V עם ניצחון יוקרתי, ועל הישראלים שוב עוברים ימים קשים

אחרי יום מוצלח ותוצאה מעולה, חוזרות הבעיות לצוות הישראלי בדקאר. אביב קדשאי ויזהר ערמוני סבלו מיום נוסף עמוס בתקלות טכניות, והצליחו בקושי לסיים את הקטע מבלי לספוג זמן עונשין. בקטגוריית המכוניות אין חדש, והקרב היחיד על הבכורה - ואיזה קרב, צפו בווידאו המצורף - נערך בין קרלוס סיינז לנאסר אל עטיה המתחרים עבור אותה קבוצה. מארק קומה וסיריל דפרה, צמד הרוכבים הבכיר, הותירו הפעם את הבכורה לג'ונה סטריט עם הימאהה.

 

  • הכנסו לעמוד הפייסבוק של ynet

 

 

 

כפי שדיווחנו אתמול, יום המירוץ השמיני לא האיר פניו לקרלוס סיינז, אלוף הדקאר המכהן. הספרדי איבד את ההובלה בקטע כמה קילומטרים לפני סיומו, כמו-גם את ההובלה במירוץ כולו. נאסר אל עטיה הקטארי, שנושף בעורפו של הספרדי מתחילת האירוע, ניצח בקטע ועבר להוביל את המירוץ בפער של יותר מחמש דקות. כפי שאפשר היה לצפות, המהפך דירבן את סיינז להתאמץ קצת יותר והוא ניצח בפער של כמעט שתי דקות את יריבו הגדול, אך זה לא עזר לו לחזור להובלת המירוץ. הקטארי עדיין מוביל בפער של 03:18.

 

רוכבי האופנועים זינקו הפעם בחבורות, במקום הזנקת יחידים. המשמעות היא כי קבוצות רוכבים מצאו עצמן דוהרות במדבר כדבוקה. כך קרה גם עם קבוצת המובילים, עד נקודה מסוימת בה תשעה פנו לכיוון אחד, ורוכב בודד החליט אחרת. הלדר רודריגז, רוכב ימאהה, מצא את הכיוון הנכון ויכול היה לנצח את הקטע. אלא ש-10 ק"מ לפני קו הסיום אזל הדלק במיכל האופנוע, והמנצח לבסוף היה רוכב ימאהה אחר, ג'ונה סטריט האמריקני, שהוסיף לרזומה ניצחון נוסף בקטע מיוחד בדקאר. סיריל דפרה ומארק קומה סיימו אמנם במקומות שביעי ותשיעי בהתאמה, אך בטבלה הכללית לא השתנה יותר מדי. קומה עדיין מוביל ב-08:14 דקות. אגב, במקום השלישי ממוקם - מעט במפתיע - רוכב אפריליה דווקא, פרנצ'סקו לופס קונטרדו, בפיגור של כ-23 דקות מהמוביל.


ג'ונה סטריט על הימאהה, מנצח הקטע התשיעי (צילום: AFP)

 

הצוות הישראלי של אביב קדשאי ויזהר ערמוני סבל מתקלות טכניות, שחזרו לרדוף את השניים אחרי יום מירוץ מוצלח. קדשאי מספר כי כבר אחרי 600 מטרים מהזינוק, "החליט הדיפרנציאל הקדמי שמספיק לו, ותקע אותנו בחול אחרי ששבר גם את הדרייבשפט (גל הינע) הקדמי", החלפת שני החלקים ארכה יותר משלוש שעות, אך הצוות סיים את הקטע לבסוף. קדשאי גם מספר כי "תנאי השטח קשים מאפריקה. מדבר ענק ומטורף. יש כאן סוגי קרקע בלתי אפשריים ובלתי ניתנים למעבר-חציה, במידה ולא בוחרים את הנתיב המדויק, פשוט. נתקעים-שוקעים-צוללים".

 

וסיפור חביב לסיום - בחניון הלילה נתקל הצוות בצעיר ישראלי המטייל בדרום אמריקה, שבא לראות את הדקאר. ערמוני וקדשאי צירפו אותו על "תקן של עוזר-מנקה" לדבריהם, והתרמילאי בר המזל יצטרף לנסיעה לארגנטינה. תרבות מוטורית ישראלית בחוץ לארץ.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
משאית על דיונה. לא התחלה של בדיחה
צילום: AP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים