שתף קטע נבחר

שאלה: מי היא קוורה ועל מה היא תענה?

האם אין מספיק רשתות חברתיות ואתרים לשאלות ותשובות של גולשים? התשובה: יש, אבל גם Quora רוצה חתיכה מהעוגה הזאת. הכירו את השירות הבא שאולי תתעלמו ממנו

<< למה אין עדיין אייפד קילר?

 

האינטרנט, מקור הידע האנושי, המח הקולקטיבי, חכמת ההמון, עוזרת לנו למצוא מידע. אם לא מצאנו אותו בגוגל (ולא מצאנו אותו בגוגל), וגם לא בוויקיפידה, לא נותר אלא לפנות לחברינו ברשתות החברתיות ובשירותי אינטרנט שונים:

 

בקרו אצלנו גם בפייסבוק

 

"מוח כוורת, איפה יש מסעדה בפתח תקווה עם בירה כמו שצריך?" "פייסבוקאים, למי יש מצלמה להשאיל לי ליום שני?" "אנשימים ב#עברית, רייצ'ל תהיה בסוף עם רוס או מה?" "פורום IOL, הלו? יש פה מישהו? הלו? מה זה ההד הזה?" 

 

שאלה: מי הצטרף לחגיגה?

להיכלי הרשת הללו שמשמים אותנו ליצור קשר ולשאול דברים, מצטפרת וצומחת בשנה האחרונה וקצת רשת "Quora", שייסדו שני מהנדסים לשעבר בפייסבוק. השאלה הראשונה שתשאלו בה תהיה ככל הנראה "מה הולך פה?" זה אחרי שתקבלו הזמנה כמובן. לא נותנים לכל אחד לשאול שאלות באינטרנט הזאת, וגם לא בכל שפה. אין בעיה טכנית לפרסם שאלות או תשובות בעברית, אבל כרגע העסק מתנהל בעיקר באנגלית.

 

כך או אחרת, מדובר ברשת חברתית של שאלות. קוורה היא מעיין יצור כלאיים בין טוויטר, פייסבוק ואתרי השאלות ה"קלאסיים" שאנחנו מכירים (או לא ממש מכירים) כמו "ידע" שהפכה ל-AOL Answers, גוגל Answers שהלכה בדרך כל בשר, יאהו Answers שלפעמים עולה כשאתם שואלים שאלה בגוגל ועוד. הוא נראה דומה לשירות בעל השם פייסבוק Questions, שנמצא בניסוי בחצי השנה האחרונה בקרב משתמשים נבחרים (כלומר, לא אנחנו).

 

שאלה: סבבה, אז מה הולך שם?

בזמן שנרשמים, אפשר לחבר את קוורה לפייסבוק ולטוויטר - כדי להתחבר משם לתחומי העניין שלכם שבהם תרצו לענות לאנשים, או שעליהם תרצו לשאול שאלות. אם לפי פיסבוק אתם גרים בתל אביב, תתחברו לתגית (או נושא) של תל אביב ותקבלו שאלות עליה, כמו "מה הוא בית המלון הכי גרוע בתל אביב?" בקוורה מקווים שעם הזמן אנשים יזינו את האתר בידע עד שכעמט כל דבר שמישהו רוצה לדעת יהיה שם. או במילים אחרות - האינטרנט.

 

בעמוד הראשי של האתר תראו את ה"פיד" שלכם. זה רצף או בלגן של שאלות בנושאים שהתחברתם אליהם או שקשורים לאנשים שאתם חברים שלהם. ממש כמו בפייסבוק וטוויטר, אפשר להתחבר לאנשים שאתם מכירים ולהפוך ל"עוקבים" ו"נעקבים" שלהם. כלומר תראו את השאלות שלהם והם יראו את השאלות שלכם.


 

נניח שגלשתם לנושא "ישראל". תראו שם את השאלות האחרונות שנוגעות לישראל כמו "האם קוורה תהפוך לפופולרית בישראל?" "האם פרסום מקומי אפשרי במדינה כל כך קטנה?" בפיד, בשאלות של אנשים ובשאלות לפי נושאים תוכלו להיכנס ולענות על שאלות פתוחות או לענות על שאלות שכבר ענו עליהן. מכאן הגלישה אסוציאטיבית - תוכלו לחפור ולקפוץ מקישור לקישור, משאלה לתשובה, מגולש אחד לכפתור ה-X שסוגר את הלשונית ולמצוא את עצמכם בכל מיני מקומות.

 

שאלה: למה ולמה לא?

למה שתרצו לעשות את זה? כי אתם אנשים נחמדים וכי אתם רוצים שיענו לכם, ותכלס, כי אתם חושבים שאתם מבינים גדולים בהכל ולכם יש את השיטה! לצאת משפעת, להתאושש מהאנג-אובר בבוקר של מבחן חשוב או למצוא את החומוס המושלם (ולא מגיב 19, זה לא ההוא שנמצא מעל המוסך באזור התעשיה של נווה-חילזון). למה עוד? כי אפשר לקבל תשובות ממשיות על דברים, כי זה מגניב להיות חלק מהדבר הבא ברשת שהושקעו בו כסף לפי שווי של 86 מיליון דולר, וכי יש שם סלבים, כמו אשטון קוצ'ר ואנשי ברנז'ה מעמק הסיליקון שאפשר להתחכך בהם ולשאול אותם שאלות.


 

 

למה שלא תרצו להיות שם? כי אשטון קוצ'ר שם וגם אנשי ברנז'ה מעמק הסיליקון, כי עיקר השיח הוא באנגלית, כי הממשק עדיין מבולגן ומכוון יותר למאמצים מוקדמים ולגיקים מאשר לכלל הגולשים, כי זה יציף לכם את המייל בהודעות על כל שטות שמתרחשת שם (יוסי עוקב אחריך!) כי בקרוב זה יהפוך לכר פורה לספאם ולמומחי מדיה חברתית.

  

מה דעתכם - תשתמשו בקוורה, אם תקבלו הזמנה? כדרכנו בקודש, אנחנו נעניק הזמנה משלנו לקוורה למגיב 19 - אם הוא יספק את המייל שלו.

 

example.com השתנה! >>

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים