שתף קטע נבחר

רוצה להתקדם? לפעמים כדאי לעצום עין

"להיות חכם זו האומנות לדעת ממה להעלים עין" - אימרה פשוטה זו חשובה לתקשורת תקינה, מועילה וחיובית בארגון. לפניכם 6 טיפים נוספים שיסייעו לכם להתקדם ולהשיג את מטרותיכם בעבודה

יש לי דודה חכמה, אשה מבוגרת שלה 6 כלות וחתן אחד. היא מסתדרת מעולה עם כל כלותיה, והן מצידן מעריצות אותה. עניין אותי איך היא עושה את זה. "אלוהים נתן לנו שתי עיניים. האחת כדי לראות, השנייה כדי לעצום. החוכמה היא לבחור מה אני רואה בכלתי ולהבדיל, היכן אני בוחרת לעצום עין", היא אמרה לי. אני חושדת שדודתי הנפלאה לא הכירה את הפסיכולוג הידוע, ויליאם ג'יימס, שאמר ש"להיות חכם זו האומנות לדעת ממה להעלים עין", אבל היא יישמה את תורתו.

 

 

חוכמה פשוטה זו היא חשובה לתקשורת תקינה, מועילה וחיובית בארגון. השפעת תקשורת טובה עם אחרים, משפיעה מאד על הצלחותינו, במקום העבודה שלנו, בעיצוב הקריירה ובעיצוב חיינו. אז רוצים להשתפר? הנה כמה טיפים:

 

מפו את האינטרסים

  • למד את האנשים בארגון. בדרך למעלה, חשוב ללמוד את האנשים, להיות קשוב, להגדיר מי בעלי ברית וממי להתרחק ולזהות טוב יותר את האינטרסים השונים לפיהם מתנהלים אנשים. דעו, זה לוקח זמן ומצריך סבלנות.

למד לפעם הבאה
המנהל הבטיח קידום ושיקר?  / דסי צוראל / אימון אישי
הבטחות הניתנות לעובד ושהמעסיק לא מקיים אותן יוצרות מתחים גלויים וסמויים. כך קרה לאביגדור, שהמנהל הבטיח לקדמו - אך הצניח מישהו אחר לתפקיד. הסברתי לו שיש מה לעשות, אם לא הפעם, לפחות בפעם הבאה
לכתבה המלאה

 

  • חיזוקים חיוביים. מיומנות התקשורת החשובה ביותר היא הידיעה כיצד להעניק ערך לזולת. מה לעשות, בכולנו נותר הילד הקטן הרוצה לשמוע אישורים עד כמה הוא מוצלח וטוב. כאשר אתם יודעים לתת תחושת ערך עצמי לזולת, תמצאו עצמכם מוקפים ביותר אנשים, כאלו שנעזרים בכם אך גם רוצים לעזור לכם, מה שיגדיל את הסיכוי להצלחתכם.

 

טוב שם טוב

  • אני - אני - אני. המילים הנפוצות ביותר הן - "אני", "אותי" ו"שלי". ובהתאמה, המילה שאנשים הכי אוהבים לשמוע היא את שמם.  לכן, הזכירו במהלך פגישותיכם, בצורה לכאורה "בלתי מכוונת", את שמו של האדם עימו אתם משוחחים. זה יגרום לו להרגיש טוב יותר ולזכור אתכם לטובה.  
לא רק במטכ"ל:
דרכים כשרות יותר ופחות לקידום / גיל קול
המסמך המזוייף של הקמפיין למען מינוי האלוף יואב גלנט לרמטכ"ל חושף אמת ברורה: לא די במקצועיות על מנת להתקדם. אפשר גם להתחנף, להתחכך, להשמיץ מתחרים, לקחת קרדיט ולרכל עם הקולגות. מה לגיטימי ומה לא?
לכתבה המלאה

 

  • מאותה סיבה בדיוק עליכם לדאוג שיידעו מי אתם. במהלך פגישות עבודה, זכרו להציג את עצמכם ראשונים, ובצורה ברורה. אחד הדברים שהכי מפריעים לאדם ממול להתרכז בכם, הוא הניסיון לברר מה שמכם או עם מי הוא מדבר. כל אחד, ולא משנה מה תוארו ועד כמה הוא מוכר, צריך להציג עצמו בפני הזולת כאשר הוא פוגש בו. רצוי מאד להוסיף חיוך כאשר אתם מציגים את עצמכם, הוא תורם רבות לשיפור האווירה.

 

  • מי הבוס של הבוס? זיהוי מקורות כוח. נלסון מנדלה, הנשיא לשעבר של דרום אפריקה, שנכלא ללמעלה מ-30 שנה כתב באוטוביוגרפיה המרתקת שלו, "לוחם חירות", על אמת יוצאת דופן. 

 

"האדם החשוב ביותר בחייו של כל אסיר איננו שר המשפטים, ולא נציב שירות בתי-הסוהר, ואפילו לא מפקד הכלא שלו, אלא הסוהר הממונה על מדורו. אם קר לך ואתה רוצה שמיכה נוספת, אתה יכול לעתור בפני שר המשפטים, אבל לא תזכה לקבל תשובה. אם תפנה לנציב השירות, הוא יאמר, "אם אני אתן לך שמיכה נוספת, אצטרך לתת לכל אחד". אבל אם תפנה לסוהר במסדרון, ואם אתה ביחסים טובים עימו, הוא פשוט ייגש למחסן ויוציא שמיכה בשבילך".

 

לכן, חשוב ללמוד למי לפנות על מנת להשיג את מטרותיכם בזמן הקצר היותר. יש הבדל בין פנייה לשם פנייה, ופנייה לשם קבלת מה שאתם חפצים בו.

 

  • אל תמעיטו בערך לחיצת ידיים. ללחיצת ידיים איתנה יש משקל רב למה שאתם משדרים. להבדיל, לחיצת יד רפה, תפגע מאד במסר שאתם מנסים להעביר. לכן, תרגלו לחיצת יד איתנה וממושכת קלות, תוך מבט בעיני האדם ממול, ושוב, לוו זאת בחיוך.

 

בחרו קרבותיכם בחוכמה

ולסיום, נסגור היכן שהתחלנו - לפעמים כדאי לעצום עין על מנת לשמר מערכת יחסים מועילה וחיובית. משמע - לפעמים כדאי להיות פחות צודק, אך יותר חכם. אם הערה מסויימת, או ביקורת תזיק לך ולא תיצור את התגובה הרצויה בצד השני - כדאי להימנע ממנה;

  • וכשהזמן נכון לגשת לזה בדרך אחרת. הרי כולנו מכירים את המתריעים בשער, שרואים הכל שומעים הכל ומעירים על הכל - גם אם הם צודקים הם יוצרים אנטגוניזם שלא תורם לקידום הנושא. לכן, בחרו את הקרבות שלכם בחוכמה.

 

ואם אתם חוששים שלא תצליחו לזכור את כל הטיפים הללו, די אם תצאו עם ההבנה הזו: החוכמה הגדולה בתקשורת טובה ומניבה, היא לדעת להביא את האדם שממול לצדך, שירצה להיות בצד שלך ולסייע לך לקדם את מטרותיך. הדרך לעשות זאת היא מורכבת, אך כאשר בני אדם ירגישו שאתם מתייחסים אליהם בכבוד, בפתיחות, בנדיבות, הם ייטו לגמול לכם ביחס דומה.

 

 

הכותבת היא מנכ"ל התמרה - תהליכים בעיצוב חיים , המעבירה סדנאות והרצאות לקידום ארגונים, פרטיים ונשים. ניתן לפנות אליה בדוא"ל .

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לחיצת יד איתנה
צילום: index open
צילום: index open
תרגיעו עם הביקורת
צילום: index open
מומלצים