שתף קטע נבחר

הונדה PCX - דו"ח שימוש שישי

כמעט חצי שנה חלפה מאז קיבלנו לידינו את ה-125 החדש של הונדה, וקצב צבירת הקילומטרים אינו משביע רצון. בכל זאת, אנחנו די מרוצים - ההסברים בפנים

 

היינו שמחים להאשים את החורף הקשה, אבל לא היינו רוצים לעשות מעצמנו צחוק. התעצלנו, ולא ממש משנה מדוע. מה שחשוב הוא - רק לאחרונה עבר ההונדה PCX שנמצא אצלנו במבחן ארוך טווח, טיפול 8,000 ק"מ מחויב המציאות. זאת באיחור של מספר שבועות מול התכנון המקורי. הטיפול בוצע שוב ב"מוסך ניב", אשר קבע כי ההבדל העיקרי הפעם - מול טיפול ה-4,000 ק"מ שבוצע אף הוא אצלו - יהיה החלפת מצת.

 

 

בכל הנוגע למכלולים שדרשו בדיקה קפדנית, למשל צמיגים או רפידות-בלם ושאר חלקים מתבלים - לא התגלה כל צורך בהחלפה. אם כי כדאי לקחת בחשבון כי גם תוספת בלתי-משמעותית-לכאורה של החלפת מצת בודד, הקפיצה את מחיר הטיפול בכ-200 שקלים. התשלום הסופי עמד על 535 שקלים, והעלה את עלות הטיפול הכולל עד עתה בקטנוע, ל-1,210 שקלים. סכום בסיסי אגב, שכן עד עתה כאמור לא היו לנו הוצאות בלתי-מתוכננות.

 

למרות זאת, כדאי להזכיר כי סימני החורף בכל זאת ניכרים בקטנוע: כך למשל, שני ברגים המשמשים לתושבת הארגז האחורי, החלידו לגמרי. ברגים אלו הינם אמנם חלק מערכה המיוצרת על-ידי ספק חיצוני, אבל החלודה מעיבה על גימור הקטנוע, שפרט לכך נותר ללא רבב.

 

כפי שסיפרנו בדיווח הקודם, מושבו של ה-PCX הוחלף באופן נסיוני. קיבלנו הצעה של מכר בעל קטנוע דומה, ולקחנו ממנו לניסוי את המושב שהכין לעצמו. השינוי: משענת-הגב הקטנה המפרידה בין חלקו הקדמי והאחורי של המושב הוסרה - ענין פעוט של פתיחת שני ברגים, והוספה שכבת ספוג להגבהה קלה של המושב מלפנים. החורים בכיסוי המושב, דרכם עברו ברגי המשענת, נאטמו על-ידי פיסת פלסטיק בצבע תואם.

 

לטעמנו לפחות, התוצאה מוצלחת חלקית. הסרת המשענת מאפשרת גמישות נוספת בבחירת מיקום הישיבה על המושב, וזה שיפור חשוב וחיובי עבור רוכבים גבוהים. מצד שני, התנועה לאחור על המושב מוגבלת, שכן המקום בו מוקמה המשענת קשה ואינו מרופד כמעט. גם הגבהת המושב לא לגמרי מוצלחת. מחד, הגובה הנוסף עוזר לרוכבים גבוהים. מאידך, המושב משופע מבעבר, ויש נטיה להחליק קדימה.

 

עניין נוסף עליו כדאי לתת את הדעת - הירידה האיטית במהירות המרבית נבלמה, ומזה כ-2,000 ק"מ התייצבה על 102 קמ"ש "על השעון". נראה כי השחיקה ברצועת ההינע ששינתה את רוחבה, נעצרה. ואפרופו, מזג האוויר הקר עושה כצפוי רק טוב למנוע. הוא מרגיש נעים וחלק מאי-פעם, ועושה רושם כי הוא מגיע למנתק-ההצתה מעט מהר יותר מאשר בקיץ.

 

על כל פנים, עקב פיגור-הקילומטרז' אליו נקלענו, נבצע בחודש הקרוב מספר מבצעי-רכיבה ארוכים במיוחד, וליעדים מפתיעים. תוכלו לקרוא על כך בדיווח הבא, שגם יסכם את חצי השנה הראשונה עם ה-PCX.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הונדה PCX - עולם כמנהגו רוכב
צילום: טל שביט
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים