שתף קטע נבחר

התמ"ת ל-TNT: הסירו קמפיין מיני עם קטינה

הרשות להגנת הצרכן הורתה להוניגמן להסיר תוך 7 ימים מודעות פרסום לרשת TNT, שמציגות את הדוגמן חזוס לוס בפוזות מיניות עם דוגמנית שנראית קטינה. הבעיה: מדובר בקמפיין חורף, שנמצא כבר חודשים בחנויות

עכשיו נזכרים? הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן הורתה לרשת האופנה TNT, מבית הוניגמן, להסיר בתוך 7 ימים את קמפיין החורף שלה, משום שהוא עושה שימוש בדוגמנית אירינה דניסובה, הנראית כקטינה, תוך שימוש בעירום וברמזים מיניים.

 

למרות שמדובר בקמפיין חורף, התמונות עדיין מופיעות באתר האינטרנט של TNT, ובפנים חנויות הרשת. ועם זאת, הרשת כבר החלה לפרסם בהדרגה קמפיין חדש, שיעלה השבוע לאתר האינטרנט שלה, וכבר מופיע בחלק מהחנויות, כך שנראה שברשות להגנת הצרכן פעלו מאוחר מדי.

 

הסיבה להוראה להסיר את המודעות, היא תלונה שהגיעה לתמ"ת מהמועצה לשלום הילד. המועצה התלוננה על כך שמודעות הפרסום, שמופיעות בחנויות ובאתר האינטרנט של המותג, נוגדות את תקנות הגנת הצרכן (פרסומת המכוונת לקטינים) התשנ"א 1991 – וצירפה לתלונה את קטלוג רשת האופנה.

 

הרשות להגנת הצרכן בדקה את התלונה, ומצאה כי אכן בחנויות ובאתר האינטרנט של חברת הוניגמן מוצגות גם עתה תמונות פרסומת ו/או קטלוג של המותג TNT המפרות את תקנות הגנת הצרכן (פרסומת המכוונת לקטינים) התשנ"א 1991.

 

ראש הרשות, עו"ד תמר פינקוס, מסרה כי "מבדיקת אתר האינטרנט של החברה עולה בברור כי המותג TNT כמו הפרסומים של הקטלוג והתמונות, מכוונים בעיקר לבני/בנות נוער ולצעירים שהם קהל היעד העיקרי של הרשת. סעיף 3 לתקנות אוסר על פרסום לקטינים שיש בו שימוש בעירום או ברמזים מיניים".

 

"בתמונות המתפרסמות בחנויות המותג ובאתר האינטרנט נעשה אף שימוש בדוגמנית הנחזית להיות קטינה תוך שימוש בעירום וברמזים מיניים לצורך קידום מכירות המותג. סעיף 1 לתקנות קובע כי קטין הוא מי שטרם מלאו לו 18 שנה. פרסומים אלה המיועדים לקטינים מהווים הפרה של סעיף ד(3) לתקנות הגנת הצרכן (פרסומת המכוונת לקטינים) התשנ"א – 1991".


מוטב מאוחר מאשר אף פעם? קמפיין החורף של TNT יורד (צילום: יריב פיין)

  

הוניגמן: הדוגמנית היתה בת 19

עו"ד פינקוס דרשה ממנכ"ל הוניגמן להעביר לידיה תוך 7 ימים מיום קבלת ההודעה את ההוראות שנשלחו לסניפים ולאתר האינטרנט למילוי הוראות החוק ולהודיע לה על מילוי הוראות החוק. וציינה כי אי הענות לדרישות הודעה כאמור תהווה עבירה נמשכת בהתאם לסעיף 23 (ד) לחוק הגנת הצרכן. וכי בתום תקופת ההודעה תיערך ביקורת הן באתר האינטרנט והן בחנויות המותג.

 

מחברת הוניגמן נמסר: "הוניגמן היא הבעלים והמנהלת של מותגי האופנה הוניגמן נשים וגברים, הוניגמן ילדים ו-TNT. הוניגמן מקפידה הקפדה יתרה על קיום הוראות החוק. המותג TNT פונה אמנם לקהל הצעיר, אולם הפרופיל הצרכני העומד מנגד עיני החברה הוא הצרכן בגילאי 20-30. אמנם בין לקוחותיה של החברה נמנים גם לקוחות הצעירים מגילאים אלו, אולם אין כל פניה ישירה ו-או פרסומית של החברה אל קהל לקוחות זה".

 

"אנו דוחים את הטענה לפיה הדוגמנית נחזית לקטינה ונדגיש כי הדוגמנית האמורה היתה בת 19 במועד הצילומים ולמען הסר ספק, על גבי שילוט החוצות ובשלטי תוך חנות הוסף הכיתוב 'המציגים הינם בגירים'. על יסוד האמור לעיל, אנו דוחים את הטענה לפיה מדובר בהפרה של תקנה ד(3) לתקנות הגנת הצרכן (פרסומות ודרכי שיווק המכוונים לקטינים)".

 

"מבלי לגרוע מהאמור לעיל, נשיב כי הקמפיין המאוזכר במכתב התלונה, הינו קמפיין החורף של רשת TNT, יסתיים במחצית השבוע הבא והתמונות יוסרו מנקודות המכירה. אנו בטוחים כי קהל לקוחותינו יאהב את קמפיין קיץ 2011 של TNT בו מככב הכוכב ההוליוודי וורן טרוייר, הלוא הוא 'מינימי' מסרטי אוסטין פאוארס".  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
אירינה דניסובה. במקומה תקבלו את מינימי
צילום: יריב פיין
מומלצים