שתף קטע נבחר

פייסבוק, מאחוריך: גוגל משיקה מתחרה ל-Like

גוגל הופכת את החיפוש לחברתי – משיקה כפתור בשם 1+, שיאפשר לכם לדווח לחבריכם על תוצאות חיפוש שאהבתם, אתרים מעניינים שמצאתם - ובכך לשפר את שירות החיפוש של החברה

<< 67 דרכים למות - במחשב

 

ה-Like של פייסבוק הפך למחצב יקר ומבוקש עבור המפרסמים, ולכלי מדידת פופולריות חברתית עבור גולשים רבים. היכולת לשתף משתמשים אחרים בתכנים שאהבתם היא אחד הגורמים שתרמו לנסיקתה של פייסבוק. אתמול (ד'), השיקה גם גוגל לייק משלה, 1+ שמו.

 

 

למי שלא מכיר, "1+" הוא קיצור צ'ט שפירושו "היי, זה מגניב" או "גם אני". כפתור 1+ יופיע לצד כל תוצאת החיפוש. לחיצה עליו תאפשר לחבריכם לדעת שאהבתם את התוצאה, ושהיא רלוונטית עבורכם. בנוסף, ה-1+ שלכם יירשם באופן אנונימי אצל גוגל, כדי שתוכל לקשר טוב יותר בין החיפוש שלכם והתוצאות שהיא מציגה.

 

הרעיון הוא חיפוש חברתי: רוצים לגלות היכן יש חנות לגאדג'טים בקירבת השעון האסטרונומי בפראג? אחת התוצאות היתה בדיוק מה שחיפשתם? תנו לה 1+. חבריכם משירותי גוגל האחרים (ג'ימייל, Buzz) יוכלו לראות שאהבתם את מה שמצאתם. בנוסף, תוכלו לראות כמה אנשים אחרים חשבו שהתוצאה שימושית - בצורה אנונימית (לפי מספר הפעמים שהיא קיבלה 1+).

 

לא רק בתוצאות החיפוש

בשלב מאוחר יותר יופיע הכפתור גם באתרים שונים, בדומה ללייק של פייסבוק. לגוגל אמנם אין במה כמו הפיד של פייסבוק, כך שמשתמשים יוכלו לדעת שחבר עשה 1+ לתוצאת חיפוש רק אם יכנס אל האתר האמור או יחפש כלי דומה. יש שיטענו שזה יעיל יותר, כי אנשים לא מיידעים אתכם בפעולות סתמיות - ושהשיטה של גוגל פשוטה ותכליתית יותר. לעומתם, יש שיטענו שכל הכיף הוא לראות בדיוק מי לחץ על מה, ולהגיב על כך.

 

הכלי החדש מופץ בצורה הדרגתית ואיטית, בתחילה בארצות הברית, וברמת ניסוי מקוון בגוגל Labs, אליו יכולים גולשים בעלי חשבון גוגל להצטרף.

 

לפי גוגל, העניין יכול לקחת זמן מה משום שמפרסמים, אתרים ושותפים שלה צריכים להטמיע את הכפתור באתרים ובשירותים המקוונים שלהם. מאז פרשת גוגל Buzz, נזהרת החברה ממהלכים פזיזים ונרחבים בכל הנוגע למדיה חברתית.

 

גוגל VS פייסבוק

השקת ה-1+ הוא עוד צעד במלחמה של גוגל בפייסבוק. שתי אימפריות האינטרנט גדלו זו אל תוך תחומה של זו, וכעת נלחמות על ליבם של הגולשים והמפרסמים. גורמים בשתי החברות האשימו את היריבה בצביעות, פגיעה בפרטיות המשתמשים ועוד. בשורה התחתונה, שתי החברות ניזונות ממידע אישי ומנסות לשאוב מאיתנו עוד ממנו - ומציגות שירותים חינמיים שהפכו לחלק בלתי נפרד מחוויית האינטרנט שלנו. ה-1+ הוא מהלך טבעי ומובן של גוגל, שעשוי לייעל את החיפוש ולצמצם את השפעתן של חוות תוכן ברשת. ימים יגידו כיצד יקבל אותו הצרכן, והאם יהפוך למשאב בעיני מהפרסמים, כפי שקרה ל-Like.

 

האח הגדול אצלכם בכיס >>

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים