שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    הריבית? "פתרון למצוקת הנדל"ן - בתחבורה"
    "הפתרון של שר השיכון למצוקת הדיור נמצא אצל שר התחבורה", טוענת ד"ר רינה דגני, יו"ר קבוצת גיאוקרטוגרפיה, שערכה מחקר בנושא. לדבריה, "צמצום זמן הנסיעה בתוך הערים יגביר את נכונות הציבור לגור במרחקים גדולים יותר מתל-אביב, שם ההיצע מגוון יותר וכולל גם דיור בר השגה"

    "פתרונות תחבורתיים שיצמצמו את זמן הנסיעה בתוך תל-אביב והמרכז, עשויים לתרום לצינון שוק הדיור הרבה יותר מאשר הפתרונות המלאכותיים הנגזרים על המשק חדשות לבקרים" - כך אומרת ד"ר רינה דגני, יו"ר קבוצת גיאוקרטוגרפיה, בעקבות ממצאי מחקר שערכה בנושא בעיות התחבורה במרכז הארץ.

      

     

    מהמחקר עולה, כי זמן הנסיעה הממוצע בתחבורה ציבורית לאזור תל-אביב הוא כ-55 דקות. למי שנזקק לאמצעי נסיעה נוסף יידרשו עוד כ-25 דקות. כלומר, שעה ו-20 דקות בסך הכל. כ-60% מבין הנוסעים בתחבורה ציבורית נאלצים כל בוקר להשתמש באמצעי תחבורה נוסף כדי להגיע ליעדם.

     

    דגני מציינת, שצמצום זמן הנסיעה בתוך הערים יגביר את נכונות הציבור לגור במרחקים גדולים יותר מתל-אביב, שם ההיצע גדול ומגוון יותר, וניתן למצוא שם גם דיור בר השגה. לדבריה, ייעול מערך התחבורה הציבורית באמצעות הגברת תדירות ויעילות קווי אוטובוס בתוך העיר, שיפור תשתיות הרכבת ושירותי הסעות (שאטלים) מנקודות מפתח - עשוי להוביל לצמצום התנועה בכביש ולקיצור זמני הנסיעה, ובכך להפוך את המגורים המרוחקים מתל-אביב לאטרקטיביים יותר.


    תחנת אוטובוס, צפיפות ודוחק.

     

    עוד עולה מהמחקר, שכ-40% מקרב בני 18 ומעלה, נוהגים להשתמש בתחבורה ציבורית בינעירונית לתל-אביב ולמרכז הארץ בתדירות כלשהי, למטרת לימודים, עבודה וכדומה. מדובר בכ-1.7 מיליון משתמשים, שכשליש מהם משתמשים באוטובוס, 23% נוספים משתמשים ברכבת והשאר - 9% - נוסעים במונית ספיישל או מונית שירות. 


    ומנגד, רכבת ישראל, דוחק וצפיפות.

     

    "צמצום זמן הנסיעה בתוך העיר יגרום להגדלת נכונות התושבים לעבור להשתמש בתחבורה הציבורית", אומרת דגני, "הפתרון של שר השיכון למצוקת הדיור נמצא אצל שר התחבורה". עוד היא מוסיפה, כי "הרחקת האוכלוסייה מתל-אביב תתרום לקידום יעד נוסף של המדינה - פיזור אוכלוסייה".

     

    לייעול התחבורה הציבורית יש משמעויות כלכליות נוספות: מהמחקר עולה, שכל נוסע "מבזבז" בממוצע 18-19 שעות בנסיעה בין עירונית בחודש וכ-9 שעות בנסיעה בתוך העיר בחודש. ההפסד למשק המגולם בעלות השכר הוא למעלה מ-3 מיליארד שקל בשנה. על ידי קיצור זמני הנסיעה בתוך העיר מ-25 דקות ל-15 דקות - יירד ההפסד למשק ל-1.8 מיליארד, והרווח התיאורטי יהיה 1.2 מיליארד. 

     

    • הצטרפו לעמוד הפייסבוק של ynet כלכלה וצרכנות

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים