שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    צילום: index open
    "הלו! להתעורר שם!"
    הקסם הגדול בתוכניות טלוויזיה היא העובדה שהן נשארות לנצח. אבל התוכנית האינטראקטיבית הקדמונית "הוגו" היא משהו שלא שרד את מבחן הזמן. לך תסביר לילדים את הקונספט של הזזת טרול באמצעות מקשי הטלפון הקווי

    "רוצים לזכות בפרסים?! בקרו אותנו בפייסבוק'", זו השורה הקטנה שהפכה בשנה האחרונה לחלק בלתי נפרד בכל הקשור לתקשורת של עסקים שונים עם קהל. חייבים להודות, המשחה יצאה מהשפופרת ואי אפשר להחזיר אותה פנימה. שום כלי תקשורת, גוף עסקי, תרבותי או ציבורי לא יכול להתקיים היום ללא פייסבוק.

     

    וגם אנחנו: עדכונים, סרטונים ותמונות בלעדיות בעמוד הפייסבוק של ynet

     

    אבל לפני כ-15 שנה, כשהאינטרנט עוד היה בחיתוליו ואף אחד עוד לא חלם על הביטוי "רשת חברתית", היו שולחים אותנו להשתעשע, לשחק ולזכות בפרסים דרך הכפתורים של הטלפון בבית. ולא מדובר היה בחידון מסוג "זהו את הסלב" ששלח את המנצח לארוחה בקפולסקי, אלא בהיסטריה שתפסה מדינה שלמה.

     

    ככה עשו את זה: משחקים הוגו בערוץ הילדים

     

    להלן קורות חייו של הטרול הקטן והמכוער בישראל: זה קרה באמצע שנות התשעים. ערוץ הילדים שידר את הגרסה הישראלית למשחק טלוויזיוני מדנמרק. המשימה היתה פשוטה. על הצופה בבית היה להוליך את הוגו במסלולי הרפתקאות מפחידים בדרך להצלת אשתו, הוגולינה, וילדיו הקטנים מהמכשפה הנוראית גריזלדה. כשהוגו הופיע על המסך, הוזמנו הצופים לתמרן את תנועותיו בעזרת הכפתורים שעל טלפון הבזק שלהם. באמת שלא מדובר בתוכן שיווקי עבור החברה, פעם היה רק בזק.

     

    גיל ססובר ונועה ירון מציגים: שיר הנושא של "הוגו"

     

    אמנם בסך הכל דובר במשחק פרימיטיבי וצפוי, אבל הוגו היה הרבה מעבר לכך. צוותו אליו את מיטב מנחי הילדים, בראשם גיל ססובר ונועה ירון (שעזבו שניהם את הטלוויזיה שנים לא רבות אחר כך) וטל ברמן. הפורמט הקנוי הפך לתוכנית הדגל של שידורי היום בערוץ, והטרול החל לשלוח את ידיו הקטנות לכל עבר: חברת החשמל גייסה את הטרול לקמפיין, תוכניות נוספות בערוץ הופקו בעקבותיו, מחזמר הועלה על בימת התיאטרון ומוצרים רבים שנשאו את דמותו, כגון צעצועים וכלי לימוד, הגיעו לחנויות. משפטי מפתח של הוגו כמו: "הלו! להתעורר שם!" הפכו לביטויים פופולריים ומי לא אהב לגלגל על לשונו את המילים "שק עם קקי"?


    פעם טלפונים נראו ככה. "הוגו"

     

    אבל עם השינויים בערוץ הילדים ויותר מכל, הקידמה הטכנולוגית שהשאירה את הטלפון הקווי מאחור, הוגו נדם והתוכנית האינטרקטיבית ירדה מהמרקע.

    "הוגו" היא אחת ההפקות הטלוויזיוניות שיהיה קשה מאוד להסביר לילדים שלנו. הרי הקסם הגדול בתוכניות באשר הן זה העובדה שהן נשארות לנצח. תמיד נוכל לגלות פנינים ישנות, לחזור אחורה, לשידורים החוזרים, לקלאסיקות ולתמימות. נוכל ללמוד על העבר וכך גם על עצמנו.

     

    אבל כשהבת שלי תגדל ותאמץ את עולם המשחקים, אני באמת לא יודע איך אסביר לה שפעם היינו צריכים להזיז טרול קטן בטלוויזיה עם מקשי ה-4 וה-6 של הטלפון הקווי בבית. האמת? סביר להניח שיהיה לי קשה עוד יותר להסביר לה את עניין הטלפון בבית. וכך, "הוגו" לעולם לא יוכל לעבור הלאה. הוא יצטרך להישאר רק שלנו.

     

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    7 לילות
    מומלצים