שתף קטע נבחר

"נפסיד 10,000 דולר על כל מכונית חשמלית"

מנכ"ל פיאט וקרייזלר אומר כי זה ההפסד שתסב ליצרנית הגרסה החשמלית של ה-500, שתיוצר במקסיקו ותשווק בארה"ב החל ב-2012. לאתר אוטומוטיב ניוז הוא אומר "העקרונות הכלכליים פשוט אינם עובדים"

"אנחנו נפסיד 10,000 דולר על כל פיאט 500 חשמלית שתימכר". כך אומר מנכ"ל פיאט וקרייזלר, סרג'יו מרקיונה, לאתר אוטומוטיב ניוז. באתר מסבירים כי דברי מרקיונה ממחישים את הלחץ המופעל על יצרניות רכב לשיפור נתוני צריכת דלק ופליטת מזהמים. ה-500 החשמלית תיוצר במפעלי קרייזלר במקסיקו, ותשווק החל ב-2012 בארה"ב. שנה לאחר מכן תגיע לאירופה. 

 

 

"העקרונות הכלכליים הנוגעים לייצור מכוניות חשמליות פשוט אינם עובדים", אמר מרקיונה לאוטומטיב ניוז. "על כל 500 חשמלית שנמכור - נפסיד 10,000 דולר, למרות שהמחיר לצרכן יהיה יקר פי שלושה מזה של הגרסאות הרגילות". אמנם סכומים אלה מתייחסים לפיאט 500 חשמלית שתשווק בארה"ב, אך היצרנית צפויה להפסיד סכום דומה כאשר תחל בשיווק המכונית באירופה. 

 

ה-500 החשמלית צפויה להוריד צריכת הדלק הממוצעת של כלל דגמי קרייזלר בארה"ב, וכן להפחית נתון פליטת ה-CO2 של פיאט באירופה. באתר מסבירים כי כל מכונית חשמלית שתימכר באירופה בין השנים 2012 ו-2013, תשוקלל כ-3.5 מכוניות בחישוב הפליטה הכולל של היצרנית. על-פי חברת המחקר ג'אטו, פיאט היא יצרנית הרכב בעלת שיעורי הפליטה הנמוכים ביותר באירופה: 125.9 גרם CO2 לק"מ.

 

עם הצגת קרייזלר 500 החשמלית, בתערוכת דטרויט ב-2010, אמר מרקיונה כי מחיר המכונית צפוי לעמוד על כ-32,000 דולר. כעת, ובהתבסס על דבריו ועל מחירי גרסת הבנזין של ה-500, מחירה של המכונית החשמלית צפוי לעמוד על יותר מ-45,000 דולר. יש לציין כי מחיר זה אינו משקלל הטבות-מס הניתנות בארה"ב למכוניות "נקיות". לשם השוואה, ניסאן ליף, המכונית החשמלית ששיווקה החל בשנה שעברה, עולה 25,000 דולר - לאחר חישוב ההטבות.   

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פיאט 500 חשמלית, הפסד על כל יחידה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים