שתף קטע נבחר
איך זה שעורב אחד
מוזיאון תל אביב מארח לתערוכה את אבי גנור, אחד הצלמים החשובים שפועלים בארץ ב-30 השנים האחרונות. לרגל הפתיחה, רועי ירושלמי פגש אותו לשיחה על אפיזודת צילום האופנה שלו, תמי בן עמי וגם על עורבים שגונבים את ההצגה

מעל לשלושה עשורים נחשב אבי גנור (60) לאחד הצלמים המובילים שפועלים בישראל. הוא חתום על ספרי בישול מרהיבים - אחד, פורץ דרך, על בישול ישראלי בשפה האנגלית ושני - למסעדת מאנטה ריי - ולצידם סדרות אמנותיות שמוצגות במוזיאונים וכמובן - קמפייני אופנה מיתולוגיים, כמו זה שצילם ב-1987 עם תמי בן עמי למותג בגדי הים גדעון אוברזון.

 


עורב שמכשף. תמונה מתוך ריאליטי טראומה

 

כל תאילנדי הופך לאיש ממאדים

החודש נפתחה במוזיאון תל אביב תערוכת "ריאליטי טראומה", שמציגה סדרת צילומים שצילם גנור בשנים האחרונות. התמונות

מעובדות ומשלבות גרפיקת מחשב עם תצלומים מהמציאות הישראלית. התוצאה - נקודת מבט רעננה וסוראליסטית על היומיום המקומי. חול המועד היא הזדמנות מעולה לבקר בתערוכה, שכן החל מהיום (20.4) ועד ערב חג שני (24.4) הכניסה למוזיאון תל אביב היא בחינם (הודות ליוזמה של בנק הפועלים).

 

"המושג מציאות מאוד רופף, ואנחנו בסך הכל בונים אותו, יוצרים קונסטרוקט", אומר גנור. "אני מציע בעבודות לרוקן את המשמעות המקורית. למשל בתמונה של העורב, הוא מהווה סמל לחדשות רעות, קונוטציה שלילית. מאידך, אולי אם קולו של העורב היה ערב, הוא היה מסמל עבורנו משהו אחר. בעצם ההנכחה שלו בתמונה אני מציע לעשות הבנייה מחודשת של המציאות ובעצם של הטראומה, שאותה אי אפשר לתמלל.

 

בעבודות בתערוכה מתכנסות המציאות והטראומה שבעבודות לרעיון אחד. העבודות, כמה שהן אסתטיות, מלאות בעתה. פשטות מכשפת, שבה כל תאילנדי הופך לאיש ממאדים. לא סתם קוראים לי הקוסם בתחום", הוא אומר וצוחק.


פשטות מכשפת. התאילנדים של אבי גנור

 

הכל בגלל אנטוניוני

"התחלתי לצלם ב-1967 בהשראת 'יצרים', סרטו של אנטוניוני שבנוי על דמותו של הצלם דיוויד ביילי. זהו אחד הסרטים הרגישים שנגעו בקו התפר שבין המציאות לקיום החופשי, שהראה כיצד משיקים ופועלים במקביל שתי עולמות. הדואליות הזו, של מציאות שמייצרת לאחרים מציאות, מעסיקה אותי עד היום", מספר גנור על הרקע שהוביל אותו לקריירת הצילום.

 

- ואיך התגלגלת לצילום אופנה?

"אופנה עניינה אותי בהקשר הבניית המציאות, כחלק מתהליך מקבילי של עיסוק מורכב. תמיד והתעסקתי באמנות לצד האופנה, כמו גם בתחום המזון, ההיי-טק, ואסטרטגיית פרסום ומיתוג (גנור אמון על המיתוג של מקס ברנר, קפה הלל, מפעל הפיס, רשת אייסברג והמיתוג המחודש של יקב תבור, ר.י). האופנה היא הקמח והאומנות היא התורה - ותמיד במקביל".  


אמרו שבן עמי גבוהה מדי לצילומי גוף. אז אמרו (צילומים: אבי גנור)

 

- איך קרה שהפסקת לצלם אופנה?

"מחוסר עניין. נהייתי מבוגר מדי עבור הדוגמניות", אומר גנור וצוחק. על הקמפיין של אוברזון, הפקת האופנה הראשונה שהציגה את תמי בן עמי מחוץ למסלול ולצילומי פנים ונחשבה מבחינה סגנונית לראשונה מסוגה בארץ, הוא מספר: "תמי לא הייתה מצטלמת לקטלוגים ולקמפיינים כי אמרו לה שהיא גבוהה מדי. החלטתי לעשות את זה בכל זאת ולצלם אותה לקמפיין בגדי הים של גדעון אוברזון. אני חושב שזה עבד".

 

הצצה לעוד תמונות מהתערוכה ופרטים נוספים - באתר התערוכה

 

עוד באתר לאשה

אברהם טל חי את חלום חייו כל בוקר מחדש

אברהם, תרשום - כך קושרים פפיון

גם לרווקים מגיע להרגיש טוב בחג

 


 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ראה בה אתגר. גנור ובן עמי
צילום: אבי גנור
תקופת התום והזוהר. בן עמי ז"ל מדגמנת לאוברזון
צילום: אבי גנור
מתוך התערוכה "ריאליטי טראומה", במוזיאון ת"א, עד יום שני - בחינם
צילום: אבי גנור
מתוך התערוכה. המציאות והטראומה מתחברות
צילום: אבי גנור
מתוך התערוכה
צילום: אבי גנור
לאשה בפייסבוק
מומלצים