שתף קטע נבחר

שי טרטנר

איך הגיע שי טרטנר מלימודי ביולוגיה בטכניון ולימודי רפואה באיטליה להפקת מסיבות לגוגל, מייקרוסופט, דיור וגוצ'י, ביונסה ושאקירה

לפני 13 שנים הגיע שי טרטנר לביקור בניו-יורק במטרה לנקות את הראש הביקור במעבר בין לימודי ביולוגיה בטכניון בחיפה ללימודי רפואה באיטליה. "בביה"ס לרפואה באיטליה דרשו ממני 20 אלף דולר כפיקדון. לא היה לי גרוש ולכן חיפשתי עבודה זמנית. התחלתי למלצר במסעדה הכי חמה בניו-יורק, דונטלה ורסאצ'ה ומדונה ישבו שם על בסיס קבוע. אז נחשפתי לראשונה לעולם האופנה והאמנות בעיר", מספר טרטנר על ראשית דרכו בעיר. הוא אמנם התקבל ללימודי קדם-רפואה, אבל החליט בניו-יורק לשנות כיוון וללכת על עיצוב אופנה ב-FIT. "רציתי לנסות את הכיוון הזה ולהביא את החזון שלי לעשיה אמנותית. לקחתי כמה קורסים ואז בן זוגי דאז ביקש שאפתח איתו עסק שמספק שרותים למסיבות. אחרי שנפרדנו, העסק שהיה על שמי עבר לבעלותי".

 

מסיבה קטנה הובילה לאירוע גדול, וטרטנר מצא עצמו משתלב בסצינה המקומית. "התחלתי להפיק השקות, פתיחות של גלריות, מוזיאונים. כבר לא סיפקתי רק את הבארמנים לאירוע אלא דאגתי לאירגון מלא, כולל עיצוב, אבטחה, קייטרינג ודי ג'יי". לחברת ההפקות שלו קרא טרטנר "שירז", והיא פועלת בניו-יורק ומיאמי. "החברה נקראת על שם זן הענבים ממנו מופק יין שירז. יש לזה צליל ישראלי מעניין", הוא מסביר. נטישת חלום החלוק הלבן והבחירה במסלול של קייטרינג ואירועים לא הייתה מקרית. טרטנר, 36, נולד ברחובות לאב ששימש כקצין בחיל האוויר ולאם שעסקה בעיצוב תכשיטים. בילדותו הוא נדד בין רמת דוד ותל נוף. בתפקידו האחרון, שימש אביו כמנהל האירועים של החייל. "אני זוכר מסיבות חילופי מפקדים, הקרנות סרטים בבריכה... ואוכל".

 

מיהם הלקוחות שלך?

"גוגל, מייקרוסופט, דיור, גוצ'י, חברת מאק, משרד הפירסום Clio. הפקתי את השקת הבושם של ביונסה, השקה של שאקירה, מסיבה לבושם החדש של שרה ג'סיקה פארקר. אירגנתי את מסיבת העתונאים של סכין הגילוח Venus עם ג'ניפר לופז הפרזנטורית של החברה. לא מזמן הפקנו את אירוע ההשקה של איזושהי וודקה בטעם אשכוליות. הלוקיישן היה בבניין משופץ במיטפקינג דיסטריקט. הקמנו מפלי מים, פרשנו שטיחים אדומים בכניסה, פיזרנו אשכוליות אדומות, צבענו קירות. הפקה רצינית".

 

כמה עובדים אתה מעסיק?

"במיאמי יש לי שותף. יש לנו 18 עובדים במישרה מלאה ובאירועים אנחנו למעשה מעסיקים מאות אנשים כקבלני משנה. יש לי שפית המתמחה בבישול מודרני וקונדיטור קבועים".

 

כמה אירועים אתה מפיק בשנה ובאילו תקציבים?

"כ-300 אירועים. התקציב נע בין 5000$ לחצי מיליון דולר".

 

מהו סוד ההצלחה של העסק?

"אני קורע את התחת, עובד מאד קשה, אבל התמזל מזלי: אני פוגש אנשים מדהימים ויש לי חיים מאד עשירים ומעניינים. אני על קו ניו-יורק-מיאמי, בעיקר כשקר כאן. יש לי חלום מקצועי: להפיק את טקס האוסקר. כשאפרוש, נראה לי שאחזור לארץ. כשאתה מבוסס, לא רע להזדקן שם".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים