שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מבקרים בתל אביב? שכרו אופניים מהעירייה
    פרויקט השכרת האופניים של עיריית תל אביב יוצא לדרכו. בשלב ראשון עם 20 תחנות השכרה, אך בעתיד יהיו הרבה יותר. כל הפרטים והעלויות לפניכם. רכבו וחייכו

    אם הרכבת הקלה לא מגיעה לתל אביב, נשתמש באופניים. במהלך סוף השבוע האחרון התקרבה עיריית תל אביב צעד קטן לאחיותיה באירופה, והשיקה את פרויקט השכרת האופניים העירוני. את זה עשתה בעזרת תחנות השכרה שנפרשו לכל אורכה ורוחבה של העיר, ו-200 מנויים שנתיים ראשונים שהחליטו למהר ולקחת בפרויקט חלק.

     

    בשלב ראשון ייהנו תושבי העיר ומבקריה מ-20 תחנות השכרה, אך אנשי העירייה מבטיחים כי בהמשך יפתחו תחנות רבות נוספות. בחודש הקרוב תהיה ההרשמה פתוחה למנויים שנתיים בלבד, באמצעות אתר האינטרנט "תל אופן", או במוקד הטלפוני *6070, ובעמדת הרישום בבניין העירייה.

     

    המנויים השנתיים (240 שקל לתושב העיר ו-280 למנוי רגיל), ישלמו בכרטיס אשראי, ויקבלו צ'יפ מיוחד בדמות מחזיק מפתחות, באמצעותו יוכלו "לשחרר" זוג אופניים מהתחנות השונות.


    עמדת השכרת אופניים ברחוב פנקס, תל אביב. (צילום: עיריית תל אביב יפו)

     

    בעוד כחודש תתאפשר הרשמה גם למנוי יומי (14 שקלים) או שבועי (60 שקלים), באמצעות כרטיס אשראי בלבד. לתשלום זה יש להוסיף גבייה אוטומטית (מכרטיס האשראי איתו נרכש המנוי), של סכום התעריף: חצי השעה הראשונה בחינם, אך חצי השעה השנייה והשלישית יעלו 5 שקלים לכל חצי שעה.

     

    לאחר מכן יעלה התעריף בהדרגה. אגב, במקרה של אי החזרת האופניים, יחוייב המנוי בקנס מדורג. 1,200 שקלים על אי החזרה לאחר 24 שעות, 800 שקלים

    נוספים על כל איחור בהיקף של יממה נוספת (או מחלקן), ובסה"כ קנס כולל שלא יעלה על 4,500 שקלים.

     

    מערך פריסת התחנות יגיע לשיאו בחודשים הקרובים, אז יוצעו לציבור 1,500 זוגות אופניים, שייפרסו בסך הכל ב-150 תחנות עגינה, שכל אחת מהן כוללת 20 מקומות. מיקומי התחנות נבחרו לפי קריטריונים של מקום מרכזי ונגיש, סמוך למרכזי תחבורה, סמיכות לשבילי אופניים ומרחק ממוצע של 250 מטר בין התחנות.

     

    התחנות יהיו פעילות 24 שעות ביממה ושבעה ימים בשבוע, ועל-מנת למנוע את גניבות האופניים, הם ינעלו במערכת אלקטרונית מתקדמת. לא ברור אם העירייה תרחיב את אמצעי ההגנה על זוגות האופניים באמצעות התקנת מצלמות אבטחה על חלק מהתחנות, אך בעירייה מעריכים כי מיקומם המרכזי והמואר, יקשה על גניבתם או חבלה בהם.

     

    בעירייה ציינו עוד כי אין ביטוח על הרוכבים, ובמקרה והאופניים יתקלקלו במהלך הרכיבה, על הרוכב יהיה לעדכן את המוקד ולהחזיר מייד את האופניים לתחנת עגינה קרובה, ולקחת ממנה זוג חלופי. בעירייה הדגישו עוד כי חל איסור להרכיב אדם נוסף על כל אופניים, וכי הם מיועדים לאדם אחד בלבד. במידה והאופניים ייגנבו במהלך השימוש בהם, האחריות והתשלום יהיו על-ידי המשתמש.

     

    בעירייה אומרים כי "הקמת מערך האופניים היא במסגרת המדיניות התחבורתית הכוללת של עיריית תל אביב בעשור האחרון, השמה דגש על תחבורה יעילה, רבת אמצעים וידידותית לסביבה. מנתונים שרוכזו בעירייה עולה כי לכ-45% מתושבי העיר יש אופניים, עלייה של 12% לעומת שנת 2007, וכי מספר הרוכבים בפועל גדל בשש השנים האחרונות, ב-53% (מ-7724 רוכבים ב-2004 לכ-11,848 אשתקד)".

     

    בעירייה הוסיפו עוד כי עד היום נסללו ברחבי העיר כ-100 ק"מ של שבילי אופניים, ובפרויקט הושקעו בסה"כ כ-100 מיליון שקלים.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    עמדת השכרת אופניים בתל-אביב
    באדיבות לשכת דובר עיריית תל אביב יפו
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים