שתף קטע נבחר

מסירות דו-גלגלי: אפריל שוב מאכזב

האופטימיות ששררה בשוק הרכב הדו-גלגלי לאחר פתיחת שנה חיובית, התחלפה באכזבה גדולה. רק 640 קטנועים ואופנועים נמכרו בחודש החולף - ירידה של כמעט 45% לעומת החודש המקביל אשתקד

מדשדש על שניים. שוק הרכב הדו-גלגלי מתקשה לצאת מהמשבר החמור אליו נקלע מאז ייקור תעריפי ביטוח החובה. למרות הערכות אופטימיות שהשמיעו בכירים בענף, לאחר שחודש מרץ הסתיים במגמה חיובית, הגיעו נתוני אפריל המאכזבים. במהלך החודש נמסרו ללקוחות 640 קטנועים ואופנועים חדשים, ירידה של כמעט 45% לעומת החודש המקביל אשתקד - בו נמסרו 1,135 כלים דו-גלגליים.

 

 

מדו"ח המסירות של איגוד יבואני הרכב הדו-גלגלי בלשכות המסחר עולה, כי במהלך השלישי הראשון של השנה נמכרו בישראל 4,122 כלי רכב דו-גלגליים שונים. זאת לעומת 4,431 כלים שנמכרו בתקופה המקבילה שנה שעברה. זו ירידה של כ-7%, העשויה להתברר כנמוכה יותר, לאחר שיגיעו נתוני מכירה סופיים לידי האיגוד. יש לציין כי גם אשתקד נרשמה ירידה של יותר מ-13% במכירות דו-גלגלי בשליש הראשון של השנה, לעומת השנה שקדמה לה. ב-2009 נמסרו במהלך ארבעת החודשים הראשונים של השנה 5,100 כלים - כ-25% יותר מהשנה. ירידה זו נבעה להערכת רבים מהרפורמה בביטוח החובה לרכב דו-גלגלי, במסגרתו עלו התעריפים באופן ניכר.

 

למרות שמדובר כאמור בנתונים לא סופיים, אין ספק כי חודש אפריל מציג נתון נמוך במיוחד. למעשה, לפי נתונים אלה מדובר בחודש החלש ביותר בשלוש השנים האחרונות, בשוק הרכב הדו-גלגלי. חודשי דצמבר מציגים בדרך כלל נתון נמוך במיוחד, אך גם בהם נמכרו יותר כלים.

 

בין המותגים מוביל כצפוי סאניאנג המיובא על-ידי מטרו, עם 219 כלים חדשים בחודש אפריל. אחריו קימקו עם 130, ובמקום השלישי פיאג'ו עם 57 כלים חדשים - שניהם מבית עופר אבניר. קטנועים בנפח 51-125 סמ"ק הובילו את השוק עם 310 יחידות שנמכרו, לפני קטגוריית הנפח הגדולה יותר (125-250) עם 199 כלים, ו-250-500 עם 74 כלים. אופנועים גדולים, מעל 750 סמ"ק? במהלך אפריל נמכר בממוצע אחד ביום. כמו-כן נמכר קטנוע חשמלי בודד במהלך אפריל, ובסך הכל 14 מתחילת השנה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מתקשים להתאושש
צילום: דנה קופל
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים