שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    "רפורמה? שר התחבורה לא מתחשב בגבעתיים"

    השינויים הצפויים בקווי התחבורה הציבורית בגוש דן מכעיסים את אנשי גבעתיים. לדבריהם, ביטול קווים חשובים, יטרטר את מאות הסטודנטים מדי יום. במשרד התחבורה דוחים את הטענות

    הפעימה העיקרית והשנייה בקווי התחבורה הציבורית בגוש דן, מעוררת ביקורת קשה ועשויה לגרום לקמפיין נגדי. שבועות ספורים לפני ביטולם של כ-70 קווי אוטובוס ותיקים, והחלפתם בכ-50 קווים חדשים, אומר ראש עירית גבעתיים, ראובן בן שחר, כי מדובר בהחלטה שרירותית שרק מסבכת את השימוש בתחבורה ציבורית, במקום להפוך אותה לנגישה וידידותית יותר. זאת כיוון שבמסגרת הרפורמה יבוטל קו 45, העובר בגבעתיים בדרך לאוניברסיטאות הגדולות בגוש דן - בר אילן ותל אביב.

     

    • רפורמה בתחבורה ציבורית: מהבטחה לסחבת

     


    הרפורמה בתחבורה ציבורית - איך היא תסייע לתושבי גבעתיים?

     

    בעיריית גבעתיים נשמעת בימים האחרונים ביקורת על ההחלטה שנלקחה מבלי להתחשב כלל בתושבי העיר, ובעיקר הפגיעה הצפויה באוכלוסיית הסטודנטים.

    לדברי ראש העיר, סטודנטים רבים שהשתמשו בקווים שיבוטלו, יאלצו למצוא פתרון הגעה חדש, או לחילופין להחליף קווים באופן שיאריך את משך הנסיעה  הארוך גם כך - למוסד האקדמי.

     

    בשיחה עם ynet אמר בן שחר כי ההחלטה עלולה לנתק את צעירי גבעתיים מהאוניברסיטאות. "לא יתכן שמאות סטודנטים שידם אינה משגת לקנות רכב, יטורטרו במספר אוטובוסים, עם כל בזבוז הזמן והמעקפים הכרוכים בכך. קיבלנו מאות תלונות בנושא, ועשרות סטודנטים פנו אלי אישית לדף הפייסבוק שלי, כדי שאפעל מול משרד התחבורה. אני פשוט לא מבין מה ההיגיון בביטול קו ותיק, שמשרת בבירור ובאופן ישיר את האוכלוסייה הצעירה".

     

    בן שחר, שמאיים לצאת בקמפיין ציבורי נגד הרפורמה, מזכיר כי הקושי נוגע במיוחד לעירו. לדבריו, נתוני הלמ"ס מראים כי אחוז בעלי התואר הראשון בקרב תושבי גבעתיים, הוא הגבוה ביותר בישראל. "רפורמה אמורה לשפר ולא לסבך. אין שום בשורה ברפורמה שתטרטר מאות סטודנטים, במקום להמשיך מצב קיים טוב ופשוט. אסור שביטול קווים ייעשה על גבם של צעירי גבעתיים, הזכאים לגישה מהירה ויעילה למוסדות לימוד. טרטור מאות סטודנטים זה לא רפורמה, אלא טעות".

     

    במשרד התחבורה דוחים את הטענות מכל וכל. לטענתם, הנתונים שמביא ראש העיר אינם מתאימים לנתונים אותם אספו לפני הרפורמה. "בדיקה מעמיקה שערכנו העלתה כי הביקוש לקו 45 מגבעתיים לאוניברסיטת בר אילן ותל אביב, נמוך ביותר". עוד אומרים שם כי "רשת הקווים המתוכננת לפעול במסגרת הרה-ארגון של התחבורה הציבורית בגוש דן, תספק נגישות ותדירות טובות יותר מאשר כיום".

     

    הערה: בניגוד לפרסום במקור, קו 55 לא יבוטל

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    תחבורה ציבורית בגוש דן. לא מוצלחת
    צילום: רותם פלדנר
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים