שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות

    כמה ספורט עושה לירון ויצמן כדי להיראות טוב?

    לירון ויצמן, הדוגמנית-מגישה של גיא פינס, נראית מעולה, שותה כמויות אדירות של מים, אוכלת נפלא, מתאמנת לבד בבית ובעיקר לוקחת את ההצלחה בפרופורציה הראויה. המומחים של "זמנים בריאים" ב"ידיעות אחרונות" פשוט מאושרים ממנה

    מי אני

    "כתבת ב'ערב טוב עם גיא פינס‭,'‬ מגישה תוכנית עם רותם סלע ברדיו, פרזנטורית של המותג 'שמלהלה‭.'‬ בשנתיים האחרונות בת זוגו של אורי סמיט, סטאז'ר במשרד עורכי דין.

     

    "גרה בתל אביב. בת ‭,27‬ שוקלת 53 קילו אחרי שבוע זלילות בברלין, ‭1.70‬ מ‭."'‬

     

     

    יום העבודה שלי

    "היו תקופות ארוכות שלא הלכתי לישון לפני שתיים בלילה בגלל שהחבר שלי היה בבר שלו וחיכיתי שיחזור. התאמתי את אורח החיים שלי אליו. היום הוא נמצא שם פחות, ואני משתדלת ללכת לישון גג באחת. אני מתעוררת בשמונה ונוסעת למערכת של 'גיא פינס‭.'‬

     

    "כשאני מגיעה המערכת כבר עובדת בפול-גז, ואני מתעדכנת מול העורכים, התחקירנים והעיתונים מה בוער. תוך שעה אני הכי מעודכנת שיש, ומתחילה לכתוב ולערוך את האייטמים לתוכנית שתשודר בערב. בסביבות חמש אני באולפן, מתלבשת, מתאפרת ומתכוננת לשידור, שהוא על גבול השידור החי.

     

    "אני חוזרת הביתה לקראת תשע בערב. כל יום זה ככה, אבל מבחינתי זו לא עבודה קשה, אלא הרבה עבודה. זו השגרה שלי, זה מה שאני אוהבת לעשות. על התוכנית ברדיו אני עובדת הרבה פחות כי רותם ואני חברות, יש בינינו דינמיקה טובה, ורוב ההכנה נעשית במיילים. אנחנו מדברות קצת על פנאי, על חיי לילה, ומעלות את גבר השבוע, שנכנס איתנו לוויכוח שבועי. כשאני חוזרת אני מבשלת משהו אם יש לי כוח, או שאני נטרקת והולכת לישון.

     

    "מלא פעמים אני יורדת עם חברות לבירה או קפה מתחת לבית, או שהן באות אליי. אנשים חושבים שאם אני מכירה מפורסמים, אז אני מסתובבת איתם כל היום, אבל האמת היא שאני רואה אותם כשאני יוצאת וזה בעיקר שלום-שלום. החברות היחידות שלי מהתעשייה הן רותם סלע וסיון קליין. כל השאר זה בעיקר ביזנס.

     

    "כרגע אני בפגרה, שתכף מסתיימת, לפני שהתוכנית עולה במתכונת מורחבת ומשופרת, אז אני נחה, רואה המון חברות שלא יוצא לי לפגוש בטירוף היומיומי, מרשה לעצמי לקום מאוחר ומבשלת קצת. כשאני בפגרה אני מרשה לעצמי להיות הכי לא מעודכנת במי יוצא עם מי. נינט יכולה להתחתן ואני לא אדע, לא רוצה לשמוע‭."‬

     

    תזונה

    "כל בוקר אני שותה שתי כוסות מים עוד לפני שאני מצחצחת שיניים. אני לוקחת ויטמין C ולפעמים קצת סיבים תזונתיים. זה בריא ומנקה לי את הגוף. אמא של חבר שלי סיפרה לי על זה, וזו אחת העצות הכי טובות שקיבלתי. אני אצל תזונאית הרבה שנים, מאז שהתחלתי לעבוד בטלוויזיה.

     

    "היום אני אוכלת בצורה מאוד מאוזנת. בבוקר שותה קפה אחרי המים ואוכלת חטיף 'זון בר‭,'‬ שמשלב יחס יפה בין חלבון לפחמימה, או חטיף נוגו. בסביבות ‭,11‬ יוגורט ‭1.5%‬ שומן עם גרנולה, ולקראת שלוש ארוחת צהריים שהכנתי בבית: קציצות עם אורז, או קציצות עוף עם תירס ונודלס. לפעמים אני מזמינה למערכת עוף תעשייתי מלא שמן או סלט לא טעים. זה אוכל בינוני ומטה ומבאס לאכול את זה, אבל לפעמים אין ברירה אחרת.

     

    "אין יום שעובר בלי שורה של שוקולד או שני ופלים בסביבות ארבע, להקפיץ אנרגיה. אני ממש אוהבת מתוקים ולא נלחצת מזה בכלל. לא נורא אם אני אוכלת קצת שוקולד. כשאני מגיעה לאולפן אני שותה קפה או תה וחוטפת סנדוויץ‭,'‬ או שלא אוכלת כלום עד שמגיעה הביתה כי די קשה לי לאכול כשאני מתכוננת לצילומים.

     

    "בבית אני אוכלת לחם עם חביתה וגבינה או סושי. אחת לשני ערבים אני יוצאת ושותה למברוסקו, קאווה או כוס יין, ולאחרונה התחלתי לשתות בירות. אני שותה המון מים, אני אפילו לא יכולה לספור כמה. ככל שאני שותה יותר, ככה אני צמאה יותר וצריכה לקום באמצע הלילה. אני חולת מים. דיאט אני שותה רק כשבא לי להתפנק.

     

    "אני הכי חזירה, אבל רק בנפש. אני מרשה לעצמי להתפרק פעם בשבוע, בדרך כלל בבראנץ' בשבת - אז אני אוכלת לחמניות, בראוניז, עוגת תפוחים, מה שמתחשק לי. אני חייבת לשמור על המשקל כי אני בטלוויזיה, זה כמו להיות מול מראה משמינה כל הזמן‭."‬

     

    כושר

    "פעם בשבוע אני עושה כ‭45-‬ דקות על ההליכון בחדר כושר, עם אינטרוולים של ללכת-לרוץ, ואם יש לי כוח, 250 כפיפות בטן. פעם נוספת אני מול 'תוצאות מהירות‭,'‬ די-וי-די של דליה מנטבר, בסלון. אני עפה על עצמי עם דליה, מתה על זה שאני לבד בבית, מתאמנת על מזרן. יש לי משמעת עצמית מאוד חזקה - עברתי ארבע שנים באוניברסיטה הפתוחה, אז להתאמן לבד קטן עליי". 

     

    ‬לנפש

    "משתדלת ללכת כמה פעמים בשבוע לים עם עיתון או ספר. המון פעמים אני לבד, יושבת על כיסא או על החול. זה מרגיע אותי. כשאני מאוד עצבנית אני מעשנת סיגריה, זה קורה פעמיים ביום, לא יותר. אני לא סופר-רגישה, לא הייתי יכולה לעבוד בעבודה כזו לו הייתי רגישה מדי. כבר הפסקתי לבכות מטוקבקים.

     

    "אני הולכת לקואצ'רית אחת לשבוע, מתייעצת איתה והיא נותנת לי מלא תובנות. ים של אסימונים נופלים לי אצלה. אני עושה שיחות נפש עם החבר והחברות, וקוראת ספרים כדי להתרחק קצת מעולם הבידור, המעניין כשלעצמו‭."‬

     

    טיפוח

    "פעם בחודש קוסמטיקאית, שאני קונה ממנה מוצרים, ומסדרת גבות אצל דורית המופלאה, אצלה אני גם מורחת לק וגם מדברת. זה סוג של טיפול פסיכולוגי וטיפוח. בבית לפעמים אני מתפנקת עם פילינג מגניב וכל בוקר שמה קרם הגנה מהשמש. לא מתאפרת בכלל, ואחרי השידור ישר מנקה את הפנים. אפילו כשאני הולכת לחתונות אני עם לבלו אדום ומסקרה, לא יותר מזה‭."‬

     

    שורה תחתונה

    "אין משהו שאני אומרת לעצמי: 'לירון, את זה את חייבת לעשות‭.'‬ טפו טפו, חמסה חמסה, מוכנה להמשיך ככה עוד כמה שנים‭."‬


    אין יום בלי שורה של שוקולד. לירון ויצמן (צילום: אלירן אביטל)

     

    מה אומרים המומחים?

    צחי נחום, מומחה לפיזיולוגיה של המאמץ ברשת גו אקטיב:  

    "לירון היא מסוג האנשים המועטים שאוהבים להתאמן לבד. אימון אינטרוולים הוא אימון מעולה. יש בו מקטעים עצימים לצד מנוחות קצרות. הוא מגביר את שריפת הקלוריות ומשפר את הכושר בצורה יעילה וטובה. על אימון כזה רצוי לחזור פעמיים בשבוע. כדאי אפילו לקצר את האימון ל‭20-‬ דקות פעמיים בשבוע במקום פעם אחת ארוכה.

     

    "שרירי הבטן מרתקים את רוב האוכלוסייה, וכאן יש להבהיר שני עניינים: כמה שיותר זה לא בהכרח יותר טוב. אין צורך לבצע מאות כפיפות בטן. ניתן להסתפק בטווח של ‭25-20‬ חזרות, עם התנגדות במידת הצורך.

     

    "הנושא השני הוא מיתוס נפוץ לפיו עבודה על שרירי הבטן מחטבת את הקיר הקדמי של הבטן. המראה החטוב הינו פונקציה של אחוז השומן בגוף וריכוז תאי השומן באזור. המסקנה: חיזוק שרירים בכל הגוף הוא הנכון, ואין צורך להתמקד בקבוצת שרירים מסוימת.

     

    "עבודה מונחית עם די-וי-די זה אחלה אימון בבית, ואני ממליץ לה להמשיך. לדעתי, פילאטיס ואירובי זה שילוב מדהים עבור לירון‭."‬

     

    ד"ר הגר שפר, מומחית לתזונה ודיאטה, eatgood רשת לייעוץ תזונתי אישי:  

    "לירון מקיימת אורח חיים בריא בזכות התזונה, שהפכה לאורח חייה, בשילוב עם פעילות גופנית בכמות שניתן להתמיד בה לאורך זמן. היא מתחילה את היום עם מים וסיבים תזונתיים, וזאת דרך מצוינת לנקות פסולת מהגוף, לשמור על רמות כולסטרול טובות ועל עור בריא. ויטמין C הוא נוגד חמצון חשוב, והיות שלירון ממעיטה בצריכת פירות, זה לא רע להוסיף אותו בתוסף מזון.

     

    "לירון אוכלת לפי שיטת ה‭,Zone-‬ שבה משלבים פחמימות, חלבונים ושומנים בכל ארוחה. בצורה זאת ניתן ליהנות מתפריט עשיר ומגוון ומגוף חטוב ובריא. החטיף שלירון אוכלת ‭- Zone Perfect -‬ מאוזן לפי השיטה ומאפשר לאכול ארוחה מתוקה 'על הדרך' עם אינדקס גליקמי נמוך, שגורם לשובע ומונע ירידה ברמת האנרגיה. זה פתרון נוח למי שממהר בבוקר, ובצדק לא רוצה לוותר על ארוחה.

     

    "ארוחת הביניים שלה מצוינת, ואני ממליצה לגוון ולהחליף את היוגורט מדי פעם בפרי קטן. ארוחת הצהריים שלירון מביאה מהבית מאוזנת, אך כדאי להוסיף ירקות, בעיקר בהתחשב בזה שהסלט שמגיע למערכת לא מספיק טעים. אולי כדאי להביא מכשיר קוצץ ירקות למערכת ולהכין סלט קטן בשתי דקות, או לגוון עם ירקות מוקפצים. בימים שאין לה אוכל מוכן מהבית, כדאי להביא לחם קל עם גבינה וירקות ולהעביר את הארוחה המרכזית לערב.

     

    "אני ממליצה להוסיף לארוחת ארבע פרי. אין בעיה לאכול שוקולד, בעיקר שוקולד מריר איכותי עם אחוז מוצקי קקאו גבוה. אז גם קל להסתפק בשתי קוביות. זה הרבה יותר מוצלח מוופלים. חשוב לא לוותר על ארוחת ביניים, אבל זה בסדר גמור להחליף אותה בקפה על בסיס חלב (שמאוזן באופן מושלם‭.(‬

     

    "ארוחות הערב של לירון מצוינות, אבל חשוב להקפיד לאכול גם ירקות עם החביתה. כדאי להעדיף יין או קאווה על משקאות חריפים אחרים, אבל אסור לשכוח שבירה היא עתירת פחמימות, ובליטר בירה ישנה אותה כמות פחמימות כמו בכיכר שלמה של לחם קל. ההקפדה על שתיית מים מצוינת, היא מנקה את הגוף ותורמת לעור יפה ורענן. ויתור על משקאות הדיאט תורם לבריאות ומונע אגירת נוזלים, שממנה סובלות הרבה 'מכורות‭.'‬

     

    "אני בעד ארוחה מפנקת, אנחנו קוראים לזה 'ארוחה חופשית‭,'‬ ולדעתי חשוב להקפיד עליה ולאכול כל מה שמתחשק. זה הרגל בריא לגוף ולנפש. אין ספק שהציון שהיא מקבלת הוא טוב מאוד, ואני בטוחה שהיא תמשיך לשמור על גוף חטוב ובריא עוד הרבה שנים‭."‬

     

    ד"ר אינס ורנר, מומחית ברפואת עור:  

    "שגרת הטיפוח של לירון נשמעת ממש טוב. היא מקפידה לשים קרם הגנה בכל בוקר, ובארץ עתירת שמש כישראל קרינת שמש הינה הגורם העיקרי להזדקנות העור עם התפתחות כתמים, קמטים, עור לא גמיש, צניחה והתפתחות גידולי עור. רצוי למרוח את הקרם בבוקר ושוב בצהריים, מאחר שהקרם נותן הגנה למספר שעות בלבד לאחר מריחתו.

     

    "קילוף עור שטחי (פילינג שטחי) מדי פעם משפר את מבנה העור העילי ואת מראהו. גם שימוש בקרם לחות לאחר רחצת פנים משפר את גמישות העור ואת מראהו. אם אין לה עור רגיש או דלקת עור סבוראית, כדאי אף להוסיף טיפול בחומצה רטינואית בלילה‭."‬

     

    גילה זילברשטיין קסטיאל, מנחת קבוצות ומאמנת אישית: 

    "לירון ויצמן הצליחה להגיע למקום שעליו חולמים אנשים רבים: מגישה מפורסמת, דוגמנית, מי שמתחככת בכוכבים ובעלת גישה ישירה אליהם. אלא שנראה שלירון לא באמת מתרגשת מהמקום הזה. בעיניים מאוד מפוכחות, בראייה מציאותית, היא חיה את חייה המלאים בעבודה ובמאמץ.

     

    "לירון יודעת להפריד בין האשליה של 'העולם הצהוב‭,'‬ עולם המפורסמים, לבין החיים האמיתיים. נפלא לראות כיצד היא שומרת על יחסים בין-אישיים טובים, על בריאות הגוף ולא פחות חשוב, על בריאות הנפש - ולשם כך אף נעזרת במאמנת. ללירון חשובה קביעות, והיא שומרת על הרגלים מתוך תפיסה של מחויבות ומסירות לדברים החשובים לה.

     

    "על פניו נראה שהכל נפלא, ובצדק. יש תחושה של הישג מקצועי ואישי, יש זוגיות יציבה והצלחה שבאה עם השקעה. ובכל זאת, אני מציעה ללירון שלצד הסיפוק מההצלחה, היא תמשיך להציב מטרות לקידומה האישי. ללירון יש משמעת עצמית והיא מנהלת את חייה בתוך מסגרת מסודרת, שיש בה גם פסקי זמן, מנוחה וחשיבה. סגנון חיים מסוג זה, שהוא אינו קיצוני, שיש בו שליטה ואיזון, הוא מתכון מצוין למינוף אישי ולהגדלת ההצלחה".


     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    להיות מול מראה משמינה כל הזמן. לירון ויצמן
    צילום: ענת מוסברג
    ד"ר רק שאלה
    מומלצים