שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    פורמולה 1: סבסטיאן ווטל מנצח גם בטורקיה

    המירוץ הרביעי בעונת הפורמולה 1 שייך לאלוף העולם המכהן, שפתח את העונה בשליטה כמעט מוחלטת. פרארי מראים ניצנים ראשונים של סגירת פער חלקית, וכך גם מקלארן

    עבור נהג אחד, מירוץ הפורמולה 1 בטורקיה, שהסתיים לפני זמן קצר, הרגיש ככל הנראה כמו סתם עוד יום במשרד: אלוף העולם סבסיטאן ווטל, נהג קבוצת רד-בול, זינק מהמקום הראשון, הוביל בכל שלבי המירוץ בפער נוח למדי, וגם סיים ראשון. בכך השלים פתיחה כמעט מושלמת לעונת 2011: ארבעה זינוקים מהעמדה הבכירה ושלושה ניצחונות בארבעה מירוצים.

     

    אם לא יתעשתו הקבוצות היריבות, ו"ימצאו" שנייה אבודה במכוניות שלהם, ווטל הצעיר - שכבר הוכתר בעבר כיורשו של מיכאל שומאכר - עשוי לשייט בנינוחות אל אליפות שנייה ברציפות.

     

    אלוף העולם גם ב-2011/2? סבסטיאן ווטל מרד-בול 

     

    אלא שמאחורי ווטל התחוללה מהומה לא קטנה - שהחזירה הרבה צבע ללחייה החיוורות של אליפות הפורמולה 1. התקנות החדשות, שנכנסו לתוקף בתחילת העונה - ובעיקר זו הנוגעת לכנף האחורית (DRS) - חוללו שינוי משמעותי בחוויית המירוץ והצפייה בו. עקיפות, שעד העונה הנוכחית היו נדירות בהחלט, הפכו למחזה נפוץ, ולא רק בין מובילים וסמנים אחוריים, אלא גם בחבורת המובילים.

     

    אחרי שנים ארוכות של מירוצים משעממים לצפייה, מירוץ פורמולה 1 נראה סוף סוף כמו מירוץ אמיתי, ולא כמו תהלוכה סתמית של מכוניות צבעוניות ומהירות.

     

    מתברר שלכולם יש כנפיים

    בן-קבוצתו של ווטל, מארק וובר האוסטרלי, סיים שני אחרי מאבק ארוך עם פרננדו אלונסו מפרארי. וובר אמנם זינק שני, אך איבד את מקומו כבר בהקפה הראשונה לניקו רוזברג ממרצדס. בהמשך הצליח וובר לעקוף את הנהג הגרמני, אך ראה את אלונסו חולף על-פניו - בזכות אותה כנף אחורית "נעה" - בהקפה ה-30.

     

    22 הקפות מאוחר יותר, ולקראת סיום המירוץ, החזיר וובר לאלונסו באותו מטבע, ועקף אותו בעזרת הכנף האחורית. אלונסו אמנם נאבק, אך עד סיום המירוץ הספיק האוסטרלי לפתוח פער נוח של כשתי שניות.


    סוף סוף פודיום: פרננדו אלונסו מפרארי 

     

    לאחר שנאלץ לראות את זנבה המתרחק של מכונית הרד-בול בהקפות האחרונות של המירוץ, סיים אלונסו שלישי, ובכך העלה את פרארי - לראשונה העונה - לפודיום. עבור הנהג הספרדי, שעד כה הביע בעיקר אכזבה "שקטה" מביצועי הפרארי שלו, זה הישג ראוי לציון, שאולי גם יפיח מעט אופטימיות בקבוצתו.

     

    בפער של כ-30 שניות ממכונית הפרארי של אלונסו סיים לואיס המילטון, אלוף העולם לשעבר מקבוצת מקלארן. הבריטי ובן-קבוצתו, ג'נסן באטן - שסיים שישי - סיפקו הרבה רגעים של הנאה לצופים, הודות לקרבות שניהלו אחד עם האחר, וכן עם כמה נהגים בעשירייה הראשונה, ובמיוחד עם ניקו רוזברג ממרצדס, שסיים חמישי. במקומות שבע ושמונה סיימו צמד נהגי רנו, ניק היידפלד וויטאלי פטרוב, שממשיכים להציג נהיגה אגרסיבית ומהנה.

     

    את העשירייה הראשונה סוגרים סבסטיאן בואמי מטורו-רוסו, שעלה מהמקום ה-16 בזינוק למקום ה-9 בסיום, וקמואי קובאיאשי, שזינק מהמקום ה-24 וסיים עשירי. פליפה מאסה מקבוצת מפרארי שזינק עשירי, השתתף בקרבות עם נהגי קבוצת מקלארן ועם רוזברג ממרצדס, אך בסופו של דבר הסתפק במקום ה-11 - בעיקר בגלל פנייה אומללה בהקפה ה-36, שגרמה לו לאחר-מכן להתעכב מאחורי נהגים איטיים יותר.

      

    מירוץ איסטנבול, תוצאות

     

    1. סבסטיאן ווטל, רד-בול, 25 נקודות

    2. מארק וובר, רד-בול, 18 נקודות

    3. פרננדו אלונסו, פרארי, 15 נקודות

    4. לואיס המילטון, מקלארן, 12 נקודות

    5. ניקו רוזברג, מרצדס, 10 נקודות

    6. ג'נסון באטון, מקלארן, 8 נקודות

    7. ניק היידפלד, רנו, 6 נקודות

    8. ויטאלי פטרוב, רנו, 4 נקודות

    9. סבסטיאן בואמי, טורו-רוסו, 2 נקודות

    10. קמואי קובאיאשי, סאובר, 1 נקודה

     

    אליפות הנהגים

     

    1. סבסטאין ווטל, 93 נקודות

    2. לואיס המילטון, 59 נקודות

    3. מארק וובר, 55 נקודות

    4. ג'נסון באטן, 46 נקודות

    5. פרננדו אלונסו, 41 נקודות

    6. פליפה מאסה, 24 נקודות

    7. ניק היידפלד, 21 נקודות

    8. ויטאלי פטרוב, 21 נקודות

    9. ניקו רוזברג, 20 נקודות

    10. קמואי קובאיאשי, 8 נקדות

     

    אליפות הקבוצות

     

    1. רד-בול, 148 נקודות

    2. מקלארן, 105 נקודות

    3. פרארי, 65 נקודות

    4. רנו, 42 נקודות

    5. מרצדס, 25 נקודות

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מארק וובר: מקום שני בזינוק ובסיום
    צילום: AP
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים