שתף קטע נבחר

דור אלון תקים בתי קפה גם מחוץ לחנויות הנוחות

החברה מחזיקה ברשת סי אספרסו, ש-18 מתוך 21 סניפיה ממוקמים במתחמי תחנות הדלק של דור אלון. כעת החברה מתכננת להרחיב את פעולתה מחוץ לתחנות. מנכ"ל דור אלון: "כולם רוצים קפה בחנויות הנוחות, המגמה שלנו הפוכה"

ההתעוררות בחנויות הנוחות לא פוסחת על דור אלון: בעוד חברת דלק מבקשת להטמיע את המותג קפה ג'ו בתחנות הדלק שלה, אחרי שחתמה על מזכר הבנות לרכישת 50% מהרשת, דור אלון מתכננת מהלך הפוך: הפיכת רשת סי אספרסו (si espresso), מרשת שרוב סניפיה ממוקמים בתחנות דלק, לרשת של בתי קפה.

 

 

החברה משווקת בחנויות הנוחות שלה, אלונית, את מותג הקפה האיטלקי סגפרדו יחד עם היבואן אינטרייד ג.ג. באלוניות הקטנות מוכרים קפה סגפרדו טו גו, ובגדולות יותר ממוקמים בתי הקפה סי אספרסו שגם הם בנויים על המותג האיטלקי.

 

"כולם רוצים קפה בחנויות הנוחות, המגמה של דור אלון היא הפוכה - לצאת מתחנות התדלוק", אמר ל-ynet מנכ"ל דור אלון, ישראל יניב.

 

"כבר עשינו פיילוט לזה, יצאנו החוצה מתחנת התדלוק ופתחנו שני בתי קפה, תחת המותג SI שהקפה בו הוא של סגפרדו באולם היוצאים בנתב"ג", הוא מסביר. "אנחנו מתכוונים להמשיך בדרך הזאת. אנחנו לא צריכים לקנות רשת בתי קפה כדי להקים אחת כזאת. מכירים אותנו מכביש 6 ומשאר הדרכים, יש לנו קפה נהדר ויש לנו מספיק מידע על איך למכור קפה, על מנת שנצא החוצה, ונהפוך לרשת בתי קפה שלא תהיה קשורה לאלוניות. 

 

"כרגע אנחנו בוחנים מקומות, וזו בהחלט האסטרטגיה שלנו לשנים הקרובות. אין עדיין חוזים חתומים כי גם בתחום הזה התחרות גדולה. אבל מאוד יכול להיות שנפתח סניפים כבר בשנה הקרובה. בתי הקפה באלוניות ימשיכו לפעול כמובן". 

 

דור אלון היתה חלוצת חנויות הנוחות, כשפתחה את האלונית הראשונה, בגושרים, לפני 15 שנה. אחריה פתחו חנויות נוחות גם סונול, פז ודלק, כשפז מחזיקה גם היא במותג אספרסו איטלקי, לוואצה. כרגע דור אלון מתחזקת 122 אלוניות חלקן משמשות כמיני מינימרקטים. "עד סוף השנה נעבור את ה-130", טוען יניב. בדלק אגב, יפתחו עוד 20 חנויות נוחות (מנטה) בשארית השנה.

 

"אנחנו מכרנו קפה בחנויות הנוחות לפני כולם"

במקביל לחשיבה האסטרטגית לצאת מתחנות התדלוק, יוצאת החברה בקמפיין פרסום חדש, בהשקעה של 4 מיליון שקל, למותג האספרסו סגפרדו שהיא משווקת, תחת הסלוגן "קפה איטלקי אמיתי שותים באלונית".

 

"הקמפיין לא קשור להתעוררות בשוק הקפה בתחנות הדלק", טוען יניב. "אנחנו בתחום הקפה כבר יותר מ-10 שנים. זיהינו שהקפה הוא מרכיב בעל משמעות בחנויות הנוחות כבר לפני עשור, עוד לפני כל חנויות הנוחות האחרות, כי אנשים מרבים לשתות קפה בדרכים, לכן חשוב היה לנו לקנות מותג עולמי. זו הסיבה שהתקשרנו עם יבואן הקפה האיטלקי המוכר בכל העולם - סגפרדו, ובנינו איתו חברה משותפת".

 

יניב מספר שהעילה לקמפיין, של שטרית מדיה גרופ, SMG, היא רענון שערכו בתקופה האחרונה. "החלפנו את מכונות הקפה והדרכנו את כוח האדם. שותים אצלנו מעל 100 כוסות קפה בחודש, זה לא עניין חדש. זה שהמתחרים נכנסים לשוק הזה, אני מברך אותם, תחרות רק מחדדת את החושים, והתחרות עכשיו בחנויות הנוחות היא של מי הקפה השני הכי טוב". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים