שתף קטע נבחר
צילום: רון כהן

עוד יצחק אחרון

החדש של יואב יצחק, "סודות חיי", הוא אלבום קלאסי בו הזמר ממשיך להתבגר בחן בעוד בני דורו מתבזים בריאליטי. וגם, הגיוס והתספורת של נאור אורמיה גרמו לו למסמס את המופע בקיסריה. בניגוד לשירי מימון ושמעון בוסקילה, שיופיעו שם השבוע

אם נצטרך לחפש מילה אחת שתגדיר את הקריירה של יואב יצחק, הרי שזו "שורד". יצחק, לעומת זמרים אחרים בני גילו כמו חיים משה, אביהו מדינה, ניסים גרמה, אבנר גדסי ועוד, לא רק פעיל באופן רציף כל השנים בתחום המוזיקה, אלא אף מקפיד על הוצאת אלבום אחת לשלוש-ארבע שנים. ביניהן, הוא משחרר סינגלים רבים ובכך מצליח לשמר את מקומו כאחד היוצרים המוערכים בז'אנר המזרחי.

 

"סודות חיי", אלבומו ה-14 במספר, הוא התשובה הניצחת לכושר ההישרדות המופלא של יצחק, במיוחד בימים בהם שולטים בז'אנר זמרים בגיל בניו, בעוד בני דורו מככבים בריאליטי של זמרי עבר. יצחק, שועל ותיק ומשופשף, לא מנסה להתחכם עם הקהל שלו, לבדוק את הגבולות שלהם או לחנך אותם מחדש. להיפך, הוא מבין שאינו יכול להתחרות בעלומיו של משה פרץ ושהקהל שלו לא מתחבר ללהיטי החפלה שמנפיק דודו אהרון. לכן, מתוך החלטה בוגרת, הוא עושה דבר אחד לכאורה פשוט, אך כזה שמצריך ממנו המון אומץ - להתבגר עם הקהל שלו.


יואב יצחק. טקסט אינטליגנטי ולחן מרגש (צילום: דנה קופל) 

 

הדרך המוזיקלית של יצחק צריכה לשמש בית ספר לזמרים בני גילו. ברוב השירים הוא משתדל להקפיד על רמה בסיסית נאותה של טקסט, דבר שבא לידי ביטוי במיוחד בשירים המצוינים "דף חדש" ו"סודות חיי" ובעיקר בלהיט הגדול הבא של יצחק, "מבט מהפנט", שלמרות השם שעושה לו עוול, מדובר באחד השירים היפים שהוקלטו לאחרונה בז'אנר המזרחי, עם טקסט אינטליגנטי מאין כמוהו ולחן מרגש במיוחד.

גם בשירים הקצביים הוא לא משתולל, אלא מתעקש על עוצמת דציבלים שלא תפגום בהנאה של קהל בני גילו. גם שכשהוא עושה דואט, הוא בוחר את אביהו מדינה, אחד מבני דורו, ולא חוטא בפתטיות במפגש עם אחד מבני הגל החדש. הדואט עם מדינה - "את לי הבית" - הוכתר לאחרונה כשיר הפופולרי ביותר בשנה שחלפה בסצנת ריקודי העם. תודו שהופתעתם.

"סודות חיי" הוא אלבום קלאסי של יצחק בו הוא ממשיך להתבגר בחן ובכבוד.

 

לא ינוגן כי יסופר

נאור אורמיה, ילד הזהב של הז'אנר המזרחי, היה אמור להיות בימים אלה בשיא ההתרגשות לקראת מופע ראשון באמפי קיסריה. בתוך שנה הוא הפך, כנגד כל התחזיות, להצלחה ענקית, והיה נדמה שמדובר בכוכב נולד, גירסת השטח.

 

שתיקה כללית סביב המופע המובטח הובילה אותי להרים טלפון לרוברטו בן שושן, מנהלו של נאור, ולקבל ממנו ידיעה מעניינת. המופע, שנקבע במקור ל-14 ביולי, הוקדם מאז ל-7 ביולי וכעת זז שוב ל-27 באוגוסט. הסיבות לשינויים התכופים, כך לטענת רוברטו, הן גיוסו של אורמיה לצבא, מה שמנע ממנו לקיים חזרות ולהקליט שירים חדשים - והתספורת החדשה, שגורמת לכך שבנות רבות לא מזהות את האליל שסמלו המסחרי היה השיער הארוך.


נאור אורמיה בקצוץ. "הבנות מעריכות יותר" (צילום: ליאור פינקסון)

 

"המומנטום של נאור נעצר, אני והוא יודעים את זה", אומר רוברטו, "שמו אותו בטירונות בעובדה ליד אילת, שיבוץ שמנע ממנו להגיע לחזרות ולהופעות, ואין מה לעשות, היה לו שיער מדהים, ובגלל הצבא זה קצת נהרס. אבל גם עכשיו, כשהוא עולה על הבמה, הבנות עדיין אוהבות. להיפך, הן אפילו מעריכות אותו יותר בזכות הגיוס והמדים".

 

לדבריו, בשלב זה ההופעה בקיסריה היא רק בגדר שיריון תאריכים, וכלל לא בטוח שהיא אכן תתקיים. "נאור וגם דידי הררי ממליצים לי לא ללכת על המופע בשלב זה", אומר רוברטו, "הסברה היא שהקהל של נאור הוא יותר בנות צעירות שקשה להן להגיע למקום. כעת, עם הגיוס והיעדר גיבוי של משרד יחסי ציבור מסודר, לא יהיה פשוט למלא את המקום. צריך להוציא כמה שירים חדשים ולראות איך יתקבלו. מה שבטוח, בכוח, לא נעשה את קיסריה". גם המדור ממליץ לרוברטו ולבן טיפוחיו להמתין: לתת לילד להתרגל לצבא, להתחיל לעבוד עם משרד יחסי ציבור טוב בעל תוכנית עבודה שנתית ובעיקר, לא למהר - החיפזון מהשטן.

 

יא אללה, יא מאמא

מי שבוודאות יעלו על במת קיסריה ביום חמישי הקרוב (2.6) הם שירי מימון ושמעון בוסקילה. החיבור המקסים בין השניים הפך לאחד משוברי הקופות של עולם המוזיקה הישראלי בשנים האחרונות, ובתור מי שכבר נהנה בצורה בלתי רגילה מהמופע, אני רק יכול להמליץ עליו בחום רב.

לקראת המופע, "מביט מזרחה" רוצה להזכיר לכם את הבלדה היפהפיה מתוכו, "יא מאמא" בשפה הערבית, במקור של בוסקילה לבד.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יואב יצחק. מתבגר עם הקהל שלו
עטיפת האלבום
צילום: עומר שורץ
שירי מימון ושמעון בוסקילה. חיבור שובר קופות
צילום: עומר שורץ
לאתר ההטבות
מומלצים