שתף קטע נבחר

למרות גודלם הפיזי, האמריקנים עוברים לקטנות

הסיבה לפופולריות הגדולה של מכוניות גדולות וטנדרים בארה"ב במהלך השנים, נבעה לא רק ממחיר הדלק הנמוך, אלא גם מגודלם הפיזי הממוצע של רוכשי הרכב. הזינוק במחיר הדלק יחד עם מודעות סביבתית משופרת, עשו את השינוי

האמריקנים נוטשים את המכוניות הגדולות, ועוברים לקטנות. נתוני המכירות בארה"ב מוכיחים כי מחיר הדלק עושה את שלו. למרות שמחקרי עבר הוכיחו חד-משמעית כי האמריקנים אינם מרגישים בנוחות ואינם בטוחים במכוניות קומפקטיות, כעת הם נוהרים לעבר כלי רכב במידה צנועה יותר. לפי נתונים רשמיים של רכישת כלי רכב חדשים המתפרסמים בוול סטריט ג'ורנל, שוק הרכב האמריקני נמצא בתנופה חיובית, אך שתי הקטגוריות היחידות בהן נרשמה ירידה הן מכוניות סדאן גדולות, ו-SUV (כביש-שטח) גדולים. העליה הגדולה ביותר באחוזים נרשמה לזכות מכוניות קטנות ו-SUV בינוניים - כ-22% וכ-48% בהתאמה.

 

 

מכוניות קטנות וצורות הנעה חליפיות מהוות נדבך חשוב בתוכניתו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, להפחתת תלות המדינה בנפט זר – בשליש עד 2025. בנוסף, יצרניות הרכב האמריקניות חייבות לעמוד עד 2016 ביעדי הקונגרס האמריקני, לפיהם צריכת הדלק הממוצעת של כל דגמי היצרניות יעמוד על לפחות 35 מייל לגלון (כ-15 ק"מ לליטר). מוקדם אמנם לקבוע כי היצרניות - המתנגדות בתוקף להחלטה - אכן יעמדו ביעד, אך נראה כי מחיר הדלק הגבוה עושה את שלו.

 

נתוני מכירות כלי הרכב בארה"ב מלמדים גם על המכה הקשה שספגו יצרניות הרכב היפניות, המתבטאת היטב בהשוואה בין נתוני חודש מאי של 2010 והשנה. טויוטה, מאזדה וסובארו הן המפסידות הגדולות, עם צניחה של 33%, 21% וכ-15% בהתאמה. טויוטה היא גם היצרנית היחידה שהציגה נתוני מכירה שליליים מתחילת השנה, בעוד כל שוק הרכב האמריקני מטפס בחדות מעלה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צפוץ מדי לאמריקנים במכונית, מעניין למה?
צילום: AFP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים