שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    הצתה מאוחרת: על המופע של אנריקה איגלסיאס
    הופעתו של איגלסיאס בהיכל נוקיה נפתחה באופן מביך ועמוס במניירות. אבל אחרי הפיצוי המרשים שסיפק החצי השני, עמית קוטלר מסכם את הערב כפתיחה מוצלחת ומקפיצה לעונה החמה

    למרות הפיכתם של הטלפונים הסלולריים לאמצעי צילום נגיש בכל כיס בימינו, ישנן עדיין הופעות אליהן חל איסור מוחלט להכניס מצלמות, בטח ובטח שמצלמות וידאו. להופעה של אנריקה שהתקיימה אמש (ד') בהיכל נוקיה בתל אביב, מותר היה לבוא עם כל אלה. תוך דקות אחדות אל תוך המופע, התברר גם למה.

     

     

    לא פחות מהחשיבות שהכוכב הלטיני מייחס לשירים של עצמו, הוא מייחס לקהל, מה שיוצר תחושה אמביוולנטית לחלוטין לגבי המתרחש על הבמה. מצד אחד מדובר באמן חם, כייפי ומרגש שנהנה לאחוז במצלמותיהן של הנערות הצורחות בקהל ולצלם את עצמו עמן, ואפילו לנסות לקחת מצלמת וידאו ממישהו באולם ולצלם את אותו מישהו ברקע של עצמו. מצד שני, משהו הולך לאיבוד כשהמשקל שניתן לנעשה באולם שווה ערך לזמר וללהקה (המצומצמת משהו, אגב).


    אנריקה איגלסיאס. הלהיטים שילמו מחיר כבד (צילומים: דודו אזולאי)

     

    להיטים רבים של איגלסיאס שילמו מחיר כבד לטובת היחס למעריצות ולהיסטריה הטוטאלית ששלטה באולם. חלקם אף קיפחו את חייהם, אם והכוונה בעיקר לגרסת הכיסוי שלו ל-"Stand By Me" או לשיר "Ring My Bells".


    אז מה יותר חשוב, השירים או הקהל?

     

    הבעייתיות שבהכנסת האורחים המוגזמת של אנריקה הגיעה לשיאה באמצע ההופעה, כאשר לא פחות מחמישה אנשים מהקהל הוזמנו לעלות אל הבמה. מישהו כנראה שכח לספר לו שכשאתה טוב מדי עם הישראלים, הם לא מעריכים את זה - הם מנצלים את זה.


    מי אמר שהכנסת אורחים זה טוב?

     

    כך, הבחורה החצופה מחולון שעלתה על הבמה לא התבלבלה והזמינה גם את בעלה לבוא איתה. בחור נוסף שאינו בעלה והוזמן לעלות עשה שכונה מבישה שגרמה לי לכסות את עיני, העיקר לא לצפות במחזה המיותר הזה שכלל צעקות, הרמת צ'ייסרים וקריאות נוסח "לחיים תל אביב" מאנריקה עצמו. תוסיפו לכך במה חשוכה יחסית, עם תאורות ומסכים שכנראה בשל תקלה לא עבדו חלק מהזמן וזמרת ליווי בינונית ותקבלו כמעט קטסטרופה. אבל אז - הכל השתנה.

     

    ואז התחילה ההופעה

    חציו השני של המופע היה פיצוי מרשים על זה הראשון. מהסגנון הלטיני של "Be With You" בביצוע מצוין דרך הפופ המקפיץ של "Not In Love" בביצוע כמעט מושלם של אנריקה ועד לשירי ההדרן, היכל נוקיה כמעט ועף לשמיים. המעריצות הצורחות הרעידו את הרצפה, המוזיקה פילחה את האוויר והמסכים והתאורות, אלו שכשלו בתחילה - שבו לחיים.


    בסוף זה השתלם

     

    הטירוף בהדרן הממושך הגיע עם "Takin' Back My Love", משירי הקאמבק המפואר של אנריקה שהחל לפני כשנתיים והמשיך עם "Hero", אחד מלהיטיו הגדולים בכל השנים, שלכבוד ביצועו עבר במפתיע לצד השני של האולם (ושוב אחז במעריצה, רק שהפעם כזו שהבינה שלא מפריעים לאנריקה כשהוא שר). באופן ברור, בחלק זה של ההופעה איגלסיאס נטש את מניירות הכוכב מהעשור הקודם, והתחבר הרבה יותר לסיבה שלשמה הוא הגיע אלינו.

     

    היו שם עוד המון. "Escape", "Tonight I'm Lovin' You" ששולב ב-"Tonight I'm Fu**in' you" (הגרסה הבלתי מצונזרת של השיר) וכמובן גם

    "I Like It" הענק, מהשירים שהפכו את מפיק הדאנס פיטבול למה שהוא היום (יצרן להיטי קיץ סדרתי ומשת"פ של ג'ניפר לופז ו-Ne Yo).

     

    חציה השני של ההופעה, כאמור, חיפה על הפתיח המביך, ובשורה התחתונה אי אפשר לקחת מאיגלסיאס את ההופעה הכובשת, החיוכים ואת זה שברגע שמשהו נדלק בו, הוא נותן את כל כולו, כולל שירה מדויקת, חיוכים למכביר ואנרגיות פנימיות חזקות הרבה יותר מאלה שנעשה בהן שימוש באולם. תעיד על כך, אם תרצו, הזיעה שנטפה מהכוכב הלטיני וממצחיהן של המעריצות השואגות. דרך לא רעה בכלל לפתוח את הקיץ התל אביבי המיוזע שלנו.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    כובש, למרות הכל. אנריקה איגלסיאס
    צילום: דודו אזולאי
    הטבות למנויים
    הטבות למנויים
    מומלצים