שתף קטע נבחר

מי אתה, המנהל הישראלי?

סקר של המרכז הישראלי לניהול מראה שהמנהל הישראלי עובד 10 שעות ביום אבל מוצא זמן גם לחייו הפרטיים, משקיע הרבה בהתפתחותו המקצועית, מחזיק סמארטפון והעיקר: מאושר ומשוכנע שהוא נמצא במקום הנכון - ולא רק בגלל הכסף

המנהל הישראלי עובד הרבה שעות אבל יוצא לחופשות רבות, מרוצה מעצמו עד הגג, ומרגיש שהשכר הגבוה שהוא לוקח לעצמו אינו המניע העיקרי שלו בחיים. כך עולה מסקר שערך לאחרונה המרכז הישראלי לניהול (המי"ל) באמצעות חברת המחקר גיאוקרטוגרפיה בקרב 302 מנהלים ובדק את דמותו של המנהל הישראלי, ומתפרסם כאן לראשונה לקראת ועידת המי"ל בשבוע הבא. כל משתתפי הסקר הם מנכ"לים, סמנכ"לים ויו"רים בחברות בינוניות וגדולות.

 

הסקר מצא כי 18.5% מהמנהלים הם "וורקהולים" העובדים 12 שעות ביום ומעלה. 16.2% מעסיקים את עצמם 11 שעות ביום, ו-29.5% עובדים 10 שעות ביום. בסך הכל, כ-64% מהמנהלים עובדים 10 שעות ומעלה, כלומר, יותר מהישראלי הממוצע, העובד כ-43 שעות בשבוע. 22% מהמנהלים עובדים 9 שעות ביום עבודה ממוצע, כלומר, בערך כמו העובד הטיפוסי, בהנחה שהמנהלים עובדים חמישה ימים בשבוע בלבד. רק 14% מהמנהלים עובדים 8 שעות ביום או פחות.

 

יש להם חיים

למרות זאת, נראה שהמנהלים מצליחים למצוא זמן גם לחייהם הפרטיים. 30% מהמנהלים (שלרובם יש ילדים מתחת לגיל 18) דיווחו כי הם מקדישים למשפחתם שעתיים ביום בלבד, אבל 30% מהם דיווחו כי הם מקדישים למשפחתם שלוש שעות ביום, ו-22% מקדישים לה ארבע שעות ומעלה. רק 10% מקדישים למשפחה פחות משעתיים. 33% מהמנהלים קוראים לפחות ספר עלילתי אחד בחודש. 36% מהם מצליחים למצוא זמן להליכות, 15.6% הולכים לחדר כושר ו-27% עוסקים בפעילות גופנית אחרת. 57% מהמנהלים יוצאים לפחות פעם בשלושה חודשים למופעי תרבות.

 

המנהלים מפצים את עצמם על ימי העבודה הארוכים באמצעות חופשות. 42.4% מהמנהלים דיווחו כי הם יוצאים פעמיים בשנה לחופשות של שלושה ימים ומעלה, ו22% יוצאים לשלוש, ארבע חמש ושש חופשות כאלה. 26% יוצאים לחופשה פעם אחת בשנה בלבד ו-10% יוצאים לחופשה פחות מפעם בשנה. 48% יוצאים לחופשות בעיקר בארץ, 16% יוצאים בעיקר לחופשות בחו"ל ו-36% מבלים את החופשות שלהם לפעמים בארץ ולפעמים בחו"ל.

 

מהסקר עולה כי המנהל הישראלי משקיע לא מעט מזמנו בהתפתחותו המקצועית. 62% מהמנהלים דיווחו כי הם קוראים ספרות מקצועים לפחות פעם בשנה. 25% משתתפות בהשתלמויות מקצועיות לפחות פעם ברבעון, 29% משתתפים בהן פעמיים בשנה ו-25% פעם אחת בשנה. רק 20% משתתפים בהשתלמויות פחות מפעם בשנה.

 

שלא במפתיע, הסקר מראה שהמנהל הישראלי הוא חובב גדול "גאדג'טים": 63% מהמנלים מחזיקים סמארטפון ו-20.5% מהם מחזיקים מחשב טאבלט.

 

הכסף לא משנה

הנתון הבולט ביותר בסקר הוא שהמנהל הישראלי מרוצה מהחיים ומעצמו. 75% מהמנהלים שהשתתפו בסקר הגדירו את עצמם כאנשים מאושרים או "מאושרים מאוד"; רק 22% הגדירו את עצמם כ"מאושרים במידה בינונית" ורק 3.6% דיווחו כי אינם מאושרים. 76% ממשתתפי הסקר טענו כי תחום העיסוק שלהם הוא מה שחלמו תמיד לעסוק בו; 80% הגדירו את עצמם כשבעי רצון מהישגיהם המקצועיים ו-74% מרוצים גם מחייהם האישיים.

 

מחקרים רבים כי המנהל הישראלי משתכר שכר עתק שגבוה עשרות מונים משכר העובדים הרגילים. אבל רק 47% ממשתתפי הסקר הצהירו כי כסף הוא גורם מרכזי ומשמעותי בחייהם, ואילו 44% טענו שכסף חשוב להם "במידה בינונית" בלבד ו-9.6% אמרו כי כסף חשוב להם במידה מועטה, או אף בכלל לא.

 

"אחד הדברים הכי מעניינים בסקר היא שביעות הרצון הגדולה של המנהלים, למרות שעות העבודה הארוכות שלהם", אומרת יו"ר המי"ל, פנינה שנהב, "זה נתון שמתאים לסקרים שמראים שישראלים בכלל מרוצים מהחיים, אבל זה מעניין ספציפית לגבי מנהלים. אני בדיעה שמנהלים, ממש כמו עובדים מהשורה, נותנים את המיטב ומוציאים מעצמם את הביצועים הטובים ביותר כשהם מרוצים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מנכ"ל סלקום, עמוס שפירא
צילום: גיל יוחנן
יו"ר המרכז הישראלי לניהול, פנינה שנהב
צילום: קובי קנטור
מומלצים