שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    "בניגוד לטויוטה פריוס, הוולט חשמלית אמיתית"

    תחילת השיווק מתוכננת ליוני 2012, אך שברולט וולט ערכה כבר היום (ג') הופעת בכורה ציבורית. ירון גורטלר, סמנכ"ל שיווק ב-UMI, מסביר כי בניגוד להיברידית הנטענת של טויוטה, היא המייצגת את המהפכה החשמלית האמיתית

    לראותה בלבד, בינתיים. שברולט וולט ההיברידית, אחת המכוניות היותר-מדוברות בתעשיית הרכב של השנים האחרונות, תעלה על הכביש המקומי רק בעוד כשנה מהיום, בסביבות חודש יוני 2012. אלא שחדירתה לשוק הרכב הישראלי החלה כבר עתה. לדברי ירון גורטלר, סמנכ"ל שיווק ומכירות ביבואנית UMI, הוולט מציגה את שיטת ההנעה הטובה ביותר שיש לתעשיית הרכב להציע כיום, ולכן היא-היא מחוללת המהפכה החשמלית הגדולה בשוק הרכב הישראלי. מחיר היעד? כ-200 אלף שקל.

     

     


    הוולט לאחר נחיתתה בישראל - תוצע למכירה רק בעוד שנה (תצלום: רונן טופלברג)

     

    על מיזם הטענת הרכב החשמלי של בטר פלייס אשר הושק בקול תרועה רמה, ולמעשה יהיה הראשון לספק בישראל תחבורה חשמלית ללא כל זיהום, הוא אינו מעוניין להכביר מילים. הוא כן טוען, בדיוק כפי שעשה מנכ"ל טויוטה ישראל בעת השקת הפריוס ההיברידית-נטענת לפני כשבוע, כי יש לאפשר לרוכש המכונית החשמלית העתידי, לטעון את רכבו באמצעות רשת החשמל הרגילה, בתעריפים רגילים. "הוולט תעמיס על רשת החשמל המקומית בדיוק כמו כל מכשיר חשמלי אחר, ולכן אין סיבה לכבול את בעל הרכב לעמדות הטענה ייעודיות ומנוהלות" - השיטה בה מעוניינת חברת בטר פלייס.

     

    מכוניות הוולט שהוצגו היום, הגיעו אלינו לאחרונה לצרכי ניסוי בתנאי אקלים מקומיים, וכמובן לצורך תקינה, כפי שדיווח ynet לראשונה לפני מספר שבועות. אלא שבניגוד להערכות מוקדמות, ב-UMI מפגינים כעת ביטחון רב - ובעיקר אמונה מלאה - בהחלטת המדינה להעניק לוולט הטבת מס מלאה - מס קניה בגובה 10% בלבד - השמורה לרכבים חשמליים שאינם פולטים זיהום כלל. "משרד התחבורה בדק את הרכב והחליט כי הוא חשמלי לכל דבר ועניין", אמר גורטלר. בתשובה לשאלה האם במהלך השנה הקרובה עשויים במשרד להחליט אחרת, הוסיף ואמר כי אין לו שום סיבה להניח כי כך יקרה. "הוולט היא חשמלית", ולא ניתן להגדיר אותה בשום דרך אחרת", אמר.

     


    קילומטרים ציבוריים ראשונים לוולט (תצלום: תומר פדר)

     

    ולא במקרה מציין זאת גורטלר. שכן הגדרתה של הוולט כחשמלית הייתה נושא לדיונים, לחצים פוליטיים ובעיקר אין ספור הסברים טכניים מורכבים. העובדה כי היא עושה שימוש במנוע בנזין-בעירה-פנימית בנפח "משפחתי", אשר פולט לאוויר מזהמים כמו מנוע בכל רכב "רגיל" אחר, מעלה שאלה לגיטימית באשר להגדרתה. מנוע זה מכונה ב-GM "מאריך טווח", ומטרתו לטעון את הסוללה תוך כדי נסיעה. אלא שבעשותו כך, ולמרות שאינו מניע את גלגלי המכונית, הוא פולט זיהום לאוויר, ולכן מתפקד כרכב היברידי (בכל שני מנועים, חשמלי ואחר) לכל דבר ועניין. ב-UMI מסרבים לכנותו כך, ומבהירים כאמור כי מבחינתם, הוולט חשמלית לחלוטין.

     

    באשר למידת הצלחת חדירת הוולט לשוק הישראלי, מוכן גורטלר להעריך כי בשנת השיווק המלאה הראשונה (2013), ירכוש הנהג המקומי כמה מאות יחידות. "אנחנו יודעים שהקהל הטבעי למכונית הזו יהיה קטן ומוגבל לרוכשים המסתגלים בקלות לשינויים ומוצרים חדשים. כך שאי אפשר לדבר על כמות גדולה. מצד שני, כשמחיר הסוללה והרכב ירדו במשך השנים, אין לי ספק שיותר אנשים ירכשו את המכונית".

     

    ומה יש לגורטלר לומר על התחרות הקשה הצפויה מכיוון יבואנית אופל לישראל, קבוצת שלמה, המתעתדת לשווק כאן בעתיד את האמפרה, תאומתה הכמעט-זהה של הוולט? בהקשר זה כדאי להוסיף כי מותג אופל היה בידי UMI במשך שנים ארוכות, עד המעבר המדובר לחברת הרכב הגדולה. גורטלר אינו מוצא בעיה בשיווק מקביל של שתי התאומות, ומזכיר כי גם באירופה הן צפויות להמכר באותם שווקים, זו לצד זו. 

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    הוולט בישראל - שיווק בעוד שנה
    צילום: רונן טופלברג
    מערכת בידור ומידע
    צילום: רונן טופלברג
    וכמה אתם חוסכים?
    צילום: רונן טופלברג
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים