שתף קטע נבחר

ראש העיר בני ברק נגד הרפורמה: 'לא הקשיבו לנו'

אחרי יום של בלבול באוטובוסים בגוש דן, יוצא לראשונה ראש עיר באזור באופן בוטה נגד משרד התחבורה: "הכינו תוכנית מבלי לקבל את הבקשות, ההצעות והדרישות של הרשויות המקומיות"

הרפורמה בתחבורה הציבורית לא טובה לבני-ברק? לראשונה יוצא הערב (יום א') ראש עיר בגוש-דן במתקפה חזיתית נגד משרד התחבורה. הרב יעקב אשר אמר: "מתכנני הרפורמה התעלמו מבקשות והערות ראשי הערים לאורך תהליך התכנון". דבריו באו בתום היום העמוס הראשון של התחבורה הציבורית בגוש דן מאז כניסת הרפורמה לתוקף שלשום, יום שלווה בלא מעט בלבול ותקלות.

 

רפורמה בתחבורה הציבורית - כל מה שרציתם לדעת

 

בימים האחרונים העדיפו ראשי ערים שלא לבקר באופן פומבי את מתכנני הרפורמה, לאחר שאלה שיתפו אותם בתהליך התכנון ואף בישרו על צאתה לדרך, באלפי החוברות שחולקו לנוסעים בתחנות. במהלך סוף השבוע הודו ראשי ערים בגוש דן בשיחות עם ynet כי "המתכננים ממשרד התחבורה התעלמו מבקשות ומפניות שלנו לאורך החודשים האחרונים, ולא קלטו שאנחנו מבינים טוב יותר את בקשות ורחשי הציבור".

 

ראש העיר בני ברק אמר את הדברים באופן בוטה יותר: "חסרים כיום לתושבים פתרונות תחבורתיים, והעירייה תשמח לשתף פעולה עם כל הגורמים כדי שהתושבים לא ייפגעו מהרפורמה. אין לי ספק ששר התחבורה ומנכ"ל משרדו חפצים לסייע לעיר בתחומי תחבורה שונים, אך מה שקרה ברפורמה בתחבורה הציבורית הוא שצוות מקצועי של המשרד וחברת 'נתיבי איילון' הכינו תוכנית לרפורמה בתחבורה הציבורית במטרופולין גוש דן, מבלי לקבל את הבקשות, ההצעות והדרישות של הרשויות המקומיות, ובכלל זה של העיר בני ברק".

 

הוא אמר כי "נציגי הערים מכירים טוב מכל גורם את המצב השורר בעיר, את הצרכים ואת ההשפעות וההשלכות שיש לשינויים השונים. כך קרה שחלק מההצעות שהגישה העירייה לשינויים ולשיפורים בעקבות הרפורמה שגובשה נדחו שוב ושוב ולא הגיעו לכלל מימוש".

 

קווים כפולים, אוטובוס שלא עובר בצירים המרכזיים

הרב אשר נפגש היום עם יו"ר ועדת המשנה לתחבורה הציבורית בכנסת, ח"כ ישראל אייכלר, כדי לדון בנושא, וחזר גם בפניו על הדברים. בעיריית בני ברק טענו כי כלל לא מדובר במחסור של גישה לתוך בבית החולים שיבא בתל השומר, נושא שזכה לתגובה ממשרד התחבורה, שם החלו לתכנן קו חדש מהעיר לבית החולים.

 

הם גם פירטו את השינויים בקווים בתוך העיר: "פגיעה בתושבים קיימת גם בקו 7, ובפועל נגרעו ממסלולו רחובות הרב ש"ך, חשב-סופר וסוקולוב, וכך נמנע הקשר לתושבי רחובות אלו לתוככי העיר ולערים סמוכות. עד כה גם לא בוצע הסיכום שהושג בין נציגי העירייה למשרד התחבורה על הסטת תחנת המוצא של קו 34 ממתחם דובק למתחם רימונים - ציר אהרונוביץ", הסבירו בעירייה. עוד נטען כי קו 160 החדש יוצר כפילות מיותר עם קו 69 וכי את קו 33 יש להכניס לצירים מרכזיים בעיר.

 

ח"כ אייכלר הזכיר בפגישה כי בניגוד לירידה הדרסטית במספר הנוסעים בתחבורה הציבורית בגוש דן בשנים האחרונות, בעיר בני-ברק חלה עלייה בתחום. עוד הוא הבטיח כי יעלה השבוע לדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת את ההסדרים החדשים על כל משמעות פגיעתם בתושבי העיר, וידרוש את השינויים הדרושים כפי שהוצגו על-ידי ראש העיר.

 

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "מערכת הקווים החדשה של מטרופולין תל-אביב ובכלל זה בבני ברק החלה לפעול זה היום השני. השירות לתושבי בני ברק משתפר משמעותית במערכת החדשה , וכל בקשה לשינוי תיבחן בהמשך לאחר תקופה של מספר חודשים שבה המערכת תוטמע במלואה והנוסעים יתרגלו למסלולים החדשים שמציעה המערכת".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מחכים לאוטובוס בתל-אביב, היום
צילום: דודו אזולאי
מומלצים