שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מכירות קטנועים ואופנועים: הירידה נמשכת
    סיכום מחצית השנה במסירות רכב דו-גלגלי מלמד כי תחילת שנה מוצלחת יחסית, המשיכה באופן פחות מוצלח. כלל השוק מציג ירידה של כ-3% לעומת אשתקד, ו-22% לעומת 2009 - לפני הרפורמה בביטוח

    ציפו ליותר, קיבלו פחות. סיכום ששת החודשים הראשונים של 2011 בשוק הרכב הדו-גלגלי, מלמד כי למרות העליה במחיר הדלק וגודשי התנועה המחמירים בערים, העליה במחיר ביטוח החובה עושה את שלה - הישראלים קונים פחות קטנועים ואופנועים. נתוני איגוד יבואני הרכב הדו-גלגלי מלמדים כי מתחילת השנה נמסרו 7,372 כלים דו-גלגליים, רובם המוחלט קטנועים. ולמרות שיבואני הרכב טוענים כי המספר אינו כולל כ-300 כלים נוספים שלא דווחו עדיין, מדובר בירידה קלה לעומת אשתקד, וירידה דרמטית לעומת 2009 - כ-22%.

     

     


    אופנוענים מפגינים נגד עליית מחירי ביטוח החובה (צילום: עופר עמרם)

     

    בחודש יוני לבדו, הנחשב מסורתית לחזק יחסית במכירות הדו-גלגלי, עלו על כבישי הארץ 1,253 אופנועים וקטנועים. לשם השוואה, ביוני אשתקד נמכרו

    1,737 כלים, ובחודש המקביל ב-2009 מדובר היה ב-2,232 - ירידה של כ-44%.

     

    כדאי להזכיר כי בתחילת השנה נרשמה אופטימיות זהירה, לאחר נתוני מכירות מעודדים בחודש ינואר. אלא שנראה כי האופטימיות הייתה מעט מוקדמת. השוק אינו מצליח להתאושש מייקור תעריפי ביטוח החובה, בעיקר עקב השפעת ההתייקרות על רוכשי מרבית הכלים הדו-גלגליים בישראל - קטנועים זולים יחסית. עם זאת, העוסקים בענף יכולים לקוות להצלחת הצעת חוק חדשה בנושא ביטוח הרוכבים, האמורה להוזיל את מחירי ביטוח החובה לרוכבים.

     

    בקטגוריית הנפח הפופולרית בארץ – בין 51 ל-125 סמ"ק, נמכרו 3,697 כלים בששת החודשים הראשונים של השנה. מספר זה נמוך בכ-300 כלים מנתוני 2010, ונמוך משמעותית - ב-1,300 כלים - מ-2009. אגב, המכירות בקטגוריית הנפח שמעל ל-501 סמ"ק, נרשמת יציבות - 495 כלים דו גלגליים השנה, לעומת 480 אשתקד וכ-600 ב-2009.

     

    גדי אבירם, מנכ"ל חברת מטרו (יבואנית קאוואסאקי, ימאהה, סאניאנג ועוד) צופה את המשך מגמת תחילת השנה, "דו"ח המסירות של חודש יוני סוגר את החציון הראשון של השנה עם נתונים יציבים", אמר ל-ynet. "אנו צופים עלייה משמעותית במסירות דו-גלגלי בחצי השני של 2011, עקב תמיכת הממשלה בדו-גלגלי, כפי שהתבטאה באישור הצעת החוק".

     

    אבירם מוסיף כי "בחודש יוני עצמו, ראינו בולטות במסירות של קטנועי ה-250 סמ"ק בעיקר בגלל הפטור מתיאוריה שניתן לאלו המחזיקים רישיון נהיגה ברכב". בששת החודשים הראשונים השנה נמכרו 2,324 כלים בנפח מנוע בין 126 ל-251 סמ"ק, 2,202 בשנת 2010 ו-2,700 כלים שנה אחת קודם.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    שוק הדו גלגלי בארץ מתקשה להתאושש
    צילום: דנה קופל
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים