שתף קטע נבחר

למרות הכישלון: מרצדס מתעקשת על סמארט

מותג המכוניות העירוניות סמארט זוכה לזריקת עידוד שיווקית משמעותית בארה"ב. ולא רגע אחד מוקדם מדי, לאור הצלילה המביכה במכירות במהלך השנתיים האחרונות

סמארט בארה"ב - לפני כשלוש שנים הבטחה ענקית, עכשיו בקושי בחיים. מותג כלי הרכב הקטנטנים סמארט, אשר חזר במהלך 2008 לשוק האמריקני בקול תרועה רמה ותוך הבטחה שימכור כ-40 אלף יחידות מדי שנה, זוכה בהזרמת חמצן משמעותית, אולי האחרונה שיקבל בשוק התובעני והעצום של צפון אמריקה. מרצדס הודיעה כי היא עומדת לפתוח במתקפה שיווקית באמצעי התקשורת השונים, שמטרתה החייאת המותג המקורי. אם זה לא ילך, נראה כי סמארט תסגור את עסקיה ביבשת ותמשיך להתמקד באירופה.

 

 

המותג סמארט, שנמצא בבעלות קונצרן מרצדס, מכר בארה"ב כ-25 אלף יחידות ב-2008, כאשר מחירי הדלק הרקיעו שחקים. לא רק זאת, אלא שבכיריו הצהירו כי אם יקבלו הקצאה גדולה מספיק, יוכלו להגיע גם ל-40 אלף מכוניות בשנה. אלא שמחירי הדלק ירדו מאז, ועמם גם מכירות סמארט. ב-2010 נרכשו 6,000 יחידות בלבד בכל ארה"ב, נתון לא פחות ממביך לאור ההצהרות המוקדמות. ואילו השנה עומד הקצב על כ-4,000 מכוניות לכל היותר. "אנשים לא נמנעים מהמותג או מהמוצר, אבל יש רבים מדי שכלל אינם מודעים למותג", כך אומרת טרייסי מטורה, המנהלת החדשה של סמארט ארה"ב.

 

כדאי להזכיר כי ב-2008 עבר שיווק המותג לידי חברת פנסקה (Penske), אך כעת חזר לידי מרצדס. לדבריה של מטורה, זו פעם ראשונה שסמארט תופיע בפרסומות בטלביזיה ובעיתונות המודפסת. כמה יצליחו למכור בזכות המתקפה השיווקית? על כך לא יכולה הייתה לענות, אך ציינה כי היא משוכנעת שהמותג לא מימש את הפוטנציאל שבו.

 

אגב, רנו הצרפתית אחראית לפיתוח הדור הבא של הסמארט, במקביל לפיתוח הטווינגו הבאה. הרכב אמור לערוך הופעת בכורה עולמית לקראת 2014.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
זריקת עידוד לסמארט בארה"ב
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים