שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    רנה פלמינג: "מוזיקה יכולה למוטט גבולות"
    רגע לפני הקונצרט החגיגי, תפסנו לשיחה את זמרת הסופרן האגדית, רנה פלמינג, תוך כדי חזרה עם התזמורת הפילהרמונית בניצוחו של זובין מהטה. על המופע המגוון - מ"מאדאם בטרפליי" ועד לליאונרד כהן, היא אומרת: "אני מקווה שאוכל לקרב לבבות"

    צהרי היום. נגני התזמורת הפילהרמונית מכוונים כלים. מאסטרו זובין מהטה מניף את שרביט המנצחים ובאחת הופך הכאוס, ששלט בחלל רק לפני רגע, לסדר מופתי של צלילים שנשמעים בכניעה למרותו. הם מנגנים. קהל מוזמנים מצומצם שהוזמן להיכל התרבות להאזין לחזרה של התזמורת עם זמרת הסופרן האמריקנית, רנה פלמינג, מתמוגג.

     

    פלמינג עם הפילהרמונית (צילום: עוז מרון)

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

    על אף החום הכבד של הקיץ ושעת הצהריים המנומנמת מטיבה, פלמינג עולה לבמה זוהרת כתמיד. שמלה שחורה, עליונית שנזרקה בנונשלנטיות על הכתף, נעלי עקב וכוס פלסטיק גדולה מלאה במים.


    פלמינג עם מאסטרו מהטה במהלך החזרות (צילומים: בן קלמר)

     

    היא מפזרת חיוכים, לוחצת יד למאסטרו ולזמר הטנור המלטזי, ג'וזף קאלז'ה. השלושה מחליפים ביניהם הלצות. עושה הרושם שנגני התזמורת, המאסטרו והזמרת עצמה נינוחים לקראת המופע שייערך מחר, ה', בבנייני האומה בירושלים וינעל את עונת התרבות הירושלמית. הקונצרט, חלק מסדרת אירועים שמציינים יובל מאז הניף מאסטרו מהטה לראשונה את שרביט המנצחים אל מול נגני הפילהרמונית הישראלית, מוקדש לזכרו של ריצ'ארד טאקר שהחל את דרכו כחזן בבית כנסת במנהטן, והפך לאחד מזמרי הטנור הגדולים של אמריקה.

     

    הם שרים את הדואט מהמערכה הראשונה של "מאדאם בטרפליי" ושתי אריות מתוך "טוסקה" של פוצ'יני. הקולות ממלאים את החלל, משתרגים זה בזה בטבעיות, בלי מאמץ, גם כשהם רק מסמנים על מנת "לשמור" את הקול למחר.


    עם זמר הטנור ג'וזף קאלז'ה. "אני מעריצה שלו" 

     

    שילוב מושלם של קולות

    מאוחר יותר במסיבת עיתונאים בקומה השנייה של ההיכל תאמר פלמינג על זמר הטנור הצעיר (33) ממלטה איתו הופיע בעבר בין היתר גם בהפקה של "לה טרוייאטה" באופרה המלכותית של לונדון: "אני מעריצה שלו. יש לו קול יפהפה וחם. אני מאד שמחה שהוא הצטרף אליי וחושבת שתאהבו את שילוב הקולות שלנו".

    הפרגון הדדי. "רנה פלמינג היא זמרת אגדית", החזיר קאלז'ה מחמאות והעלה זכרונות מהפעם הראשונה בה שר לצדה באופרה 'תאיס' של מאסנה: "אמרתי לעצמי שזה הסאונד הכי יפה שקול מסוג זה יכול לייצר באופרה ובשירה הקלאסית".

     

    זו הפעם הראשונה בה פלמינג מבקרת בישראל וניכרת בה ההתרגשות. "אני נרגשת להיות פה. ישראל קרובה ללבי ורבים מחבריי מבקרים בה לעתים תכופות. אני מאמינה שמוזיקה יכולה למוטט גבולות ולקרב לבבות ואני מקווה שאוכל לעשות ולו מעט בכדי להאיר לבבות. היו לנו הכנות ארוכות לקראת האירוע ואני חושבת שתיהנו. אני מאוד מתרגשת להופיע בפעם הראשונה עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית ולחבור שוב אחרי שנים ארוכות מדי למאסטרו זובין מהטה, ומודה לקרן ריצ'ארד טאקר על שזימנו לנו את ההזדמנות הזו".

     

    לישראל היא הגיע כשהיא מלווה בבן הזוג ובשתי בנותיה. בראיון קודם ל-ynet אמרה פלמינג: "אמרתי לבנות שלא אכפת לי מה התכניות שלהן לקיץ הקרוב כי בכל מקרה, הן באות איתי לישראל. למען האמת אפילו לא הייתי צריכה לכופף להן את הזרוע". היום, אחרי שכל המשפחה נחתה בשלום בארץ הקודש היא אומרת: "זו הזדמנות נהדרת להכיר את ישראל מקרוב. אחרי הקונצרט, בסוף השבוע, אנחנו מתוכננים לטייל בארץ, ואני מחכה לזה בקוצר רוח".


    אווירה נינוחה בחזרות לקראת הקונצרט 

     

    בתכנית הערב שזורות הפתעות. כמו דואט מתוך "מדאם באטרפליי" של פוצ'יני אותו תבצע פלמינג לראשונה בקריירה ארוכת השנים שלה. "מעולם לא שרתי את הדואט הזה. מחר תהיה הפעם הראשונה", היא אומרת, "זה תהליך רב שכבתי ללמוד דמות. זה מתחיל בלמידת הטקסט והמוזיקה ואז, באופן אידיאלי, יש את ההפקה הבימתית המלאה שעוזרת לך להיכנס לעולמה באמצעות התלבושות והדמויות האחרות. ברסיטל כל זה לא קיים. אתה נסמך על הדמיון. נעזרתי בג'וזף קאלז'ה כדי להבין את התפקיד. אבל הי, אנחנו אנשי מקצוע ועם השנים אתה צובר ניסיון רב שמאפשר ללמוד את התפקיד מהר".

     

    בפרפרזה על המשפט הידוע של הגשש החיוור, מסתבר שבניגוד לאותו דייג שאוהב דגים, כששואלים זמרי אופרה האם הם אוהבים את קולם, התשובה מורכבת. "אני לא מכירה הרבה אנשים שאוהבים להקשיב לעצמם", אומרת פלמינג, "כשאני מאזינה לעצמי, אני כל הזמן עורכת בראש את ההקלטה. אני מאד ביקורתית. חוץ מזה, נמאס לי מהקול שלי. אני תקועה איתו, אחרי הכל, לכל החיים". למרות הבדלי הגיל והניסיון גם קאלז'ה מתקשה ליהנות מהאזנה להקלטותיו. "מאזינים מקשיבים לנו להנאתם.

     

    "אנחנו, מיומנים כל כך לשמיעה סלקטיבית של הפגמים והטעויות הטכניות בלבד. זו אולי טעות, להיות כל כך ביקורתי כלפי עצמך ולפעמים אתה הולך לאיבוד בתוך הביקורת העצמית, אבל זו הדרך היחידה להשתפר".

     

    במהלך החזרה ביצעה פלמינג את השיר "Halleluiah" של ליאונרד כהן בעיבוד תזמורתי נפלא. "ביקשו שאשיר את השיר הזה בישראל. אני חושבת שליאונרד כהן הוא איש מבריק. מעניין אותי מאוד איך הקהל יגיב. אני מקווה שישירו. כולם, הרי, מכירים את ההמנון", אמרה. את השיר הזה, שביצעה פעמים רבות בעבר, תשיר פלמינג באולם בנייני האומה עם מיקרופון. "זה שיר מאוד נמוך. הביצוע מאוד אינטימי", היא אומרת.

     

    "אני חייבת מיקרופון. אחרת לא תשמעו אותי". על החיבור בין עולם המוזיקה הקלאסית, האופראית, והמוזיקה הקלה היא אומרת: "זה חיבור שלוקח אותי מעבר לעולם האופרה והמוזיקה הקלאסית לתוך המיינסטרים ומאפשר לי לגעת באנשים, לחשוף אותם לעולם שאני מאוד אוהבת. המסר שחשוב לי להעביר הוא שמוזיקה היא לכולם".


     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    לאתר ההטבות
    מומלצים