שתף קטע נבחר

בזק: ירידה של 8.3% ברווח ל-585 מיליון שקל

הכנסות בזק עמדו על 2.89 מיליארד שקל, ירידה של 3% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. החברה תחלק דיבידנד בסך 1.492 מיליארד שקל. הכנסות פלאפון מציוד קצה צמחו בכ-77.5%, על רקע מכירה מוגברת של סמארטפונים

חברת התקשורת בזק פרסמה אחר הצהריים (ב') את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של השנה והציגה רווח נקי של 585 מיליון שקל לעומת 638 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה, ירידה של 8.3%. ההכנסות הסתכמו ב-2.89 מיליארד שקל לעומת 2.98 מיליארד שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה, ירידה של 3%.

 

 

האנליסטים העריכו כי הרווח הנקי של החברה יעמוד על כ-565 מיליון שקל, בעוד שההכנסות יעמדו על 2.9 מיליארד שקל. 

 

את עיקר הירידה ברווח ניתן לשייך לנטרול השפעת רישום הכנסות החברה הבת וואלה, שהגדילו את הרווח ברבעון המקביל ב-2010 בכ-57 מיליון שקלים; להגדלת ההוצאות במהלך הרבעון השני של 2011, בדמות ההשקעה בהנחת הכבל התת-מימי של בזק בינלאומי, שהעבודה להפעלתו צפויה להסתיים בסוף השנה; ולהמשך פריסת רשת ה-NGN של הפעילות הקווית של בזק - השקעות בהיקף כולל של 495 מיליון שקלים.

 

בזק עדכנה כי פעולות השקעה אלה יביאו בכלל השנה לרישום השקעות הגבוהות ב-15% לעומת ההשקעות בשנת 2010. במידה ובזק תחליט לבצע רכישות נדל"ניות כתחליף לשימוש בשכירות, תתבטא פעולה זו בהגדלת ההשקעות ב-5%-10% נוספים.

 

החברה העריכה כי למרות הירידה בהכנסות הקבוצה כולה, הנגזרת מהפחתת דמי הקישוריות שהשפיעה על תוצאות חברת פלאפון, היא תסיים את שנת 2011 עם הכנסות, רווח נקי ו-EBITDA דומה לזה שנרשם בשנת 2010. תזרים המזומנים החופשי קטן ל-264 מיליון שקלים בסוף הרבעון השני, לעומת 606 מיליון שקלים ברבעון המקביל - ירידה של כ-56.4%.

 

בזק הודיעה, כי "בהתאם למדיניות דיבידנד של החברה המליץ הדירקטוריון לחלק את סך יתרת הרווחים למחצית הראשונה של שנת 2011 בסך 992 מיליון שקל. בצמוד לדיבידנד השוטף, תשלם החברה את התשלום השני של הדיבידנד המיוחד בסך 500 מיליון שקל. סך חלוקת הדיבידנד הינה 1.492 מיליארד שקל (כ-0.55 שקל למניה). הדיבידנד השוטף כפוף לאישור בעלי המניות, וישולם ביחד אם הדיבידנד המיוחד ביום 5.10.2011 לבעלי מניות הרשומות ביום 18.9.2011".

 

גיוס 9,000 מנויי אינטרנט, איבוד 6,000 מנויי טלפוניה

פעילות הטלפוניה הקווית ותשתית האינטרנט של בזק שירתה בסוף הרבעון 1.088 מיליון מנויי אינטרנט, עליה של 9,000 מנויים לעומת הרבעון הראשון, ובסוף הרבעון מדווחת בזק כי המהירות הממוצעת ללקוח אינטרנט שלה עמדה על כ-5.3 מגהביט לשניה. ההכנסה הממוצעת ממנוי אינטרנט עלתה בשקל, והסתכמה ב-80 שקלים למנוי לחודש.

 

החברה איבדה 6,000 מנויי טלפוניה, ולראשונה צנחה ההכנסה החודשית ממנוי טלפון אל מתחת להכנסה החודשית ממנוי אינטרנט, והסתכמה ב-79 שקלים, לעומת 80 שקלים ברבעון הראשון.

 

מתחילת השנה השיקה בזק מבצעים המשלבים קו טלפון, תשתית וספק אינטרנט במחירים אטרקטיביים, שלטענת סמייל ונטויז'ן הביאו לגיוס לקוחות רבים לשירותי הטלפוניה שלה, תוך פגיעה בגיוס לקוחות ספקיות האינטרנט. ספקיות האינטרנט טענו עוד כי בזק אף תימחרה את החבילות המשולבות כך שרכיב תשתית האינטרנט שבהן היה זול יותר לצרכן הסופי מהמחיר שבו מכרה רכיב זה לספקיות האינטרנט לשילוב בחבילות שלהן.

 

הספקיות פנו בתלונה למשרד התקשורת, שהורה לבזק למנוע אפליית מחירים שכזו, אולם התערבותו של משרד התקשורת התרחשה רק בתחילת חודש יולי, משמע לאחר סיום הרבעון השני. שיעור הנטישה של מנויי בזק קווי עמד ברבעון השני על 2.6%, לעומת שיעור נטישה בשיעור של 3%-3.4% מתחילת שנת 2010.

 

פלאפון: עלייה של 4.5% ברווח הנקי

סך ההכנסות של חברת הסלולר פלאפון (חברה בת של בזק) ברבעון השני של 2011 הסתכם בכ-1.438 מיליארד שקל לעומת כ-1.429 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 0.6%. הרווח הנקי של פלאפון ברבעון השני של 2011 גדל ב- 4.5% והסתכם ב-279 מיליון שקל, לעומת רבעון מקביל אשתקד.

 

הכנסות פלאפון מציוד קצה צמחו בכ-77.5% ברבעון השני של 2011 והסתכמו בכ- 513 מיליון שקל, לעומת רבעון מקביל אשתקד. העלייה נובעת ממכירה מוגברת של ציוד קצה בכלל וסמארטפונים בפרט.

 

הכנסות פלאפון משירותי תוכן ו-VAS צמחו ברבעון ב-21% לכ-297 מיליון שקל, לעומת רבעון מקביל אשתקד, והיוו כ-34.5% מהכנסות פלאפון משירותי סלולר. העליה בהכנסות משירותי ערך מוסף נובעת מהצמיחה המואצת במכירות סמארטפונים, שהביאה עמה לגידול במכירת חבילות גלישה.

 

מספר המנויים הפעילים של פלאפון עמד ביום 30 ביוני 2011 על 2.89 מיליון מנויים, לעומת 2.807 מיליון מנויים ברבעון מקביל אשתקד. (תוספת נטו של כ- 10 אלפים מנויים ברבעון הנוכחי). שיעור הנטישה ברבעון השני של 2011 עמד על 4.9% לעומת 3.9% ברבעון המקביל אשתקד.

 

ההכנסה החודשית הממוצעת ללקוח (ARPU) עמדה ברבעון השני של 2011 על 107 שקל, לעומת 111 שקל ברבעון מקביל אשתקד (מתוקנן לתעריפי דמי הקישוריות המופחתים). ביטול קנסות היציאה הביא להחרפת התחרות, וכתוצאה מכך לשחיקת מחירים בהכנסה החודשית הממוצעת ללקוח, לצד גידול בממוצע דקות השימוש החודשי ללקוח.

 

Yes: הפסד של כ-88 מיליון שקל

הכנסות חברת הלווין Yes (חברת בת של בזק) לרבעון השני של שנת 2011 גדלו ב-2% לעומת הרבעון השני של שנת 2010 והסתכמו ב-404 מיליון שקל. הגידול בהכנסות נבע בעיקר מהגידול במכירות של שירותים מתקדמים בתשלום כמו yes Max וכן עקב הגידול במספר המנויים הכולל

 

ברבעון השני של שנת 2011, הרווח התפעולי הסתכם בכ- 65 מיליון שקל, ההפסד נטו הסתכם בכ-88 מיליון שקל.

 

בסיס המנויים של Yes גדל ב-1.4% ברבעון השני של שנת 2011 והגיע ל-581,000 מנויים נכון ל-30 ביוני 2011, תוספת של 8,000 מנויים יחסית לרבעון המקביל אשתקד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שאול אלוביץ'
צילום: אלי דסה
מומלצים