שתף קטע נבחר

רוצים לתדלק במימן? לא בעשור הקרוב

יו"ר ג'נרל מוטורס מעריך כי מכוניות המצוידות בתאי דלק, המייצרים חשמל ממימן בתהליך כימי, לא יגיעו לשוק הרכב עד 2020 לכל הפחות. הבעיה: מחיר גבוה מדי, והיעדר תשתית

אל תחכו לתאי-דלק. בראיון ל-CNN מצהיר יו"ר ג'נרל מוטורס, דן אקרסון, כי טכנולוגיית תאי הדלק לא תהיה ישימה בתעשיית הרכב בעשור הקרוב. הטכנולוגיה, המשלבת בין מנוע חשמלי ויחידה המפיקה חשמל ממימן בתהליך כימי, נחשבה עד לאחרונה לאחת החלופות האפשריות למנועי בעירה פנימית. אלא שלדברי אקרסון, הבעיה העיקרית של הטכנולוגיה נותרה בעינה: מחיר גבוה מדי.

 

 

לדברי אקרסון, שהתראיין בתוכניתו של פאריד זקרייה ב-CNN, יצרנית הענק האמריקנית מתכננת "להמשיך ללמוד" את הטכנולוגיה, אותה היא מפתחת כבר יותר מעשור. אקרסון ציין כי בשנתיים האחרונות הצליחה ג'נרל מוטורס להוזיל את עלותה של מכונית המצוידת בתא-דלק בכ-100 אלף דולר. אלא שלמרות זאת, השימוש בטכנולוגיה עדיין יקר מדי - וכך הוא צפוי להישאר בעשור הקרוב.

 

גם אם תיפתר בעיית המחיר, המשיך אקרסון, תצטרך תעשיית הרכב להתמודד עם מכשולים נוספים - כמו למשל היעדר התשתית הנחוצה לאספקה ואחסנה של המימן. בעבר העריכו בג'נרל מוטורס כי מכוניות המצוידות בתאי דלק יהיו מסחריות ב-2015, ויוכלו להפוך תחרותיות ב-2022. יש לציין כ בטויוטה מתכננים להתחיל בשיווק מכונית המצוידת בטכנולוגיה החדשה ב-2015.  

 

אקרסון התייחס לסוגיית תאי הדלק לאחר שנשאל על התלות של ארה"ב בנפט מיובא. לדבריו, יצרניות הרכב צריכות למצוא פתרונות פרגמטיים, ובאופן טבעי ציין את השברולט וולט - מכונית היברידית, המצוידת בהנעה חשמלית ומנוע בעירה פנימית המשמש כ"מאריך טווח". אקרסון הוסיף כי הם שוקלים גם מכוניות המצוידות במנועים המאפשרים תדלוק בבנזין או בגז טבעי. 

 

ראוי לזכור כי במשך לא מעט שנים, נחשבה טכנולוגיית תאי הדלק לחלופה מבטיחה במיוחד למנועי הבעירה הפנימית. כך למשל, הונדה התגאתה בייצור ה-FCX קלריטי הניסיונית, וגם במרצדס פיתחו כמה דגמים ניסיוניים המבוססים על הטכנולוגיה המבטיחה. אלא שבשנים האחרונות נדחקה הטכנולוגיה לטובת שיטות הנעה פשוטות יותר ליישום - כמו מנועי חשמל הנטענים מרשת החשמל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים