שתף קטע נבחר

הסוף של "עקרות בית נואשות": טו לייט, בייבי

הידיעה על ביטולה של "עקרות בית נואשות" הגיעה שלוש עונות מאוחר מדי. אבי שושן חושב שמתופעה טלוויזיונית הפכה הסדרה לגרסה המשעממת של "עקרות בית אמיתיות", אבל שומר חסד נעורים לסוזן, לינט, ברי וגבי

שלוש עונות מאוחר מדי, החליטו ברשת ABC שהגיע הזמן להיפרד מהבוטוקס ולומר שלום לארבע הכוכבות של "עקרות בית נואשות". אם תשאלו את מיליוני המעריצים של הסדרה בעולם, הם לבטח יאמרו שהסדרה היתה צריכה להסתיים כבר בפרק האחרון של העונה החמישית, בו אידי בריט נפחה את נשמתה וגרמה לסדרה לאבד את כל השנינות והבלונד הזוהר שהיה עד אז מנת חלקה.

 

אין ספק: אי אפשר לסכם את העשור האחרון בטלוויזיה האמריקנית מבלי לכתוב פרק שלם על עלילותיהן והשפעתן העצומה של הבנות מוויסטריה ליין. הן אולי עלו מיד עם ירידתה של "סקס והעיר הגדולה" והיה נדמה שמדובר בלא יותר מגרסת הפרברים הרפובליקנית של קארי ושות', אבל תוך זמן קצר, הפכו סוזן, לינט, ברי וגבי לתופעה טלוויזיונית מסחררת. הסדרה אולי הוגדרה כקומדיה בטקסי הפרסים, אבל היתה ללא ספק אחת מהעצובות והמרירות על המסך הקטן.

 

הן ראו את חברתן הטובה שמה קץ לחייה, איבדו בעלים, גידלו ילדים כפויי טובה, גרו לצד שכנים מטורפים, התמודדו עם בן שיצא מהארון והתמכר לאלכוהול, הפסידו את כל רכושן במיתון העולמי ונפלו שוב ושוב בחיפוש אחר אהבת אמת. חמש שנים הן הצליחו להיות הדבר הכי מרענן בטלוויזיה, אבל בשתי עונות האחרונות, הן חירבנו אפילו הופעת אורח של דריאה דה מטאו וגרמו לשחקנית המוכשרת הזאת להראות כלא יותר מאשר תחליף חיוור לניקולט שרידן, שפוטרה עונה קודם.

 

החלום ושברו

התחלואה הגדולה של הטלוויזיה האמריקנית בשנים האחרונות היא חוסר היכולת של מנהליה לומר שלום בזמן לסדרות הדגל שלהן. "הפמליה" נמשכה שתי עונות יותר מדי, "ER"  בכלל הגזימה עם איזה שמונה עונות מיותרות שאף אחד כבר לא צפה בהן, היוצר של "הסופרנוס" נלחם מול HBO על הפינאלה ו"אבודים" עשויה היתה להיות אחת מהסדרות המשפיעות בהיסטוריה, לו רק היתה מסתיימת שתי עונות קודם.


"עקרות בית נואשות". תמיד יש סוד אפל

 

כך גם "עקרות בית נואשות", הסדרה שהיתה מראה לפרברים האמריקנים המפורסמים, אלה המתוארים כגלויה ריחנית וצבועים כמקום בו החיים הטובים באמת מתרחשים. החלום האמריקני במיטבו - בית פרטי, גדר לבנה וילדים מתרוצצים בחצר - נחשף כמקום בו הדברים הקודרים ביותר קורים. הנשים אולי לבושות בבגדים יוקרתיים ומתפללות בכנסיה בימי ראשון, אך בסתר הן מתמכרות לליקר, בוגדות בבעל עם הגנן, מסתירות סוד אפל שמתחדש בכל עונה מחדש ולא יודעות שמעולם בעצם לא חוו אורגזמה.

 

בסוף תמיד בא איזה הפי אנד, איזה קתרזיס שפותר כל תעלומה עד לעונה הבאה, אבל בעונות האחרונות זה הפך למגוחך. מגבי שמגלה שבתה הבכורה לא בעצם שלה, לסוזן שהופכת לסוג של זונה ועד ללינט וטום שמחליטים להיפרד בלי שום איזה משבר אמיתי שקדם לו. סתם כדי לעורר עניין נוסף בעלילה. פתאטי. אפילו גיוסה של שחקנית מוכשרת כמו ונסה וויליאמס הפך לפארסה כשהיא התבזתה באחד התפקידים הגרועים בקריירה שלה.

 

סוף טוב?

אבל מכאן, כאמור, אפשר רק לעלות. ההחלטה לסיים את הסדרה עוד בטרם עלתה העונה האחרונה לשידור, מעניקה לה מספיק זמן להיערך כראוי ולהיפרד בצורה מכובדת שתזכיר לכולם למה היא נחשבה למצוינת, כזו שזיכתה אותה בפרסים רבים ובלא פחות מזה - שערי עיתונים.


עקרות הבית, העונה השלישית. עדיין מגיע להן ריספקט

 

אז אולי "עקרות בית נואשות" לא תיזכר כסדרת מופת, אבל בעשור האחרון, היא היתה אחת החשובות בטלוויזיה, ועל כך היא ראויה לפרידה ראויה, ויותר מכך, לכבוד עצום ומחיאות כפיים לטרי האצ'ר, פליסיטי הופמן, מרשה קרוס, אווה לנגוריה וגם לניקולט שרידן, דנה דלני ואפילו לברנדה סטרונג, על שהצליחו לעשות קאמבק מפואר יותר או פחות אחרי שכבר אף אחד בתעשייה לא ספר אותן.

 

ויותר מכל, על שהיוו עבורנו דוגמה מצוינת לנשים חזקות, לא צעירות, קצת ביצ'יות, אבל מעל הכל - סופר מוכשרות, שרק המחישו עד כמה הן באמת הכי יפות.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ונסה וויליאמס ב"עקרות בית נואשות". פארסה
לאתר ההטבות
מומלצים