שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    יצאה לדרך: הרכבת הקלה אוספת כבר נוסעים

    כן עם נוסעים, עדיין ללא תשלום ובמתווה ניסיוני. הרכבת הקלה בירושלים אספה הבוקר (ו') לראשונה נוסעים, ויצאה לדרכה הארוכה. בעוד מספר חודשים תתחיל לפעול באופן מלא

    יום של אנחת רווחה לתושבי ירושלים. לאחר 13 שנה של תכנונים, עבודות תשתית שפגעו קשות באיכות החיים, בעיות משפטיות ובטיחותיות וביקורת קשה של מבקר המדינה, עברה היום הרכבת הקלה בירושלים לשלב הניסויים האחרון, לקראת הפעלה מלאה בעוד מספר חודשים. חמש שנים לאחר שאמורה הייתה לצאת לדרכה, זינקה היום (ו') בשעות בוקר מוקדמות רכבת ראשונה עם נוסעים, מהתחנה הראשונה בהר הרצל, לכיוון תחנת הסיום בפסגת זאב.

     

    תחבורה ציבורית: כל הדיווחים השוטפים ב-ynet

     

    ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, אמר כי "על אף קשיי הלידה, ירושלים נכנסת היום לעידן חדש של תחבורה ציבורית. מערך התחבורה בירושלים יהפוך בהדרגה בחודשים הקרובים למתקדם ולמוביל בארץ, ומרכז העיר ימשיך את התנופה שכבר החלה בו ביתר שאת".

    מערך תחבורה ציבורית חדש בעיר הבירה ()
    מערך תחבורה ציבורית חדש בעיר הבירה

     

     

    כדאי לזכור כי עוד ב-1998 החל תכנונה של הרכבת הקלה בבירה, ב-2002 הוענקו אישורים ראשוניים להקמתה ועבודות תשתית החלו. אותן עבודות אמורות היו להסתיים כבר ב-2006, ולאפשר עוד לפני חצי עשור להפעיל את קו הרכבת הקלה הראשון. אלא שההערכות הראשוניות התגלו כאופטימיות מדי. לאחר שנה הופסקו העבודות עקב בעיות כלכליות. רק ב-2006 חודשו העבודות במרץ.

     

    בין לבין העריכו הגורמים העוסקים ברכבת כי היא תחל לפעול בכל זאת. הערכה אחת גרסה כי 2007 תהיה שנת היעד, זו שאחריה הציגה את 2008 כשנה בה ניתן יהיה סוף סוף לוותר על השימוש במכונית פרטית או אוטובוס. וכך שנה אחר שנה, כאשר גם שר התחבורה הנוכחי התחייב (בוועדת הכלכלה) כי הרכבת תחל לפעול ב-2010, למען הדיוק, ב-8.9.2010.

     

    "דרך ההקמה הייתה מאוד לא ידידותית לסביבה, לאזרחים, לסוחרים, והמאיסה את הרעיון על הרבה אנשים", אמר השר בכנות, "אבל על-מנת לתקן את הדבר אנחנו עומדים בתוקף על כך שאותו תאריך שנקבע, ‎8 בספטמבר ‎2010, יהיה התאריך בו הרכבת הזאת תתחיל לפעול".

     

    ובכן, זה כמובן לא קרה. את הביקורת על העיכובים הקשים בתחילת פעילות הרכבת דחה אתמול דן הראל, מנכ"ל משרד התחבורה, כאשר אמר לעיתונאים כי

    "לנוכח הביקורת שהוטחה בנו, אני יכול לומר שבהתחשב בביצועים במדינות מתקדמות אחרות, ובהתחשב בניתוח הלב הפתוח שנאלצנו לעשות במרכז העיר ירושלים, חמש שנים לעבודות זה זמן סביר בהחלט".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים