שתף קטע נבחר

הקרב על ספטמבר: במשרד החוץ לומדים "לצייץ"

במסגרת המאבק על דעת הקהל לקראת ההצבעה באו"ם על הכרה בפלסטין, לומדים עובדי שגרירויות ישראל באירופה בסמינר בבריסל כיצד להשתמש באינטרנט לצורכי הסברה

המאבק על דעת הקהל לקראת "ספטמבר" מתפרס לחזיתות נוספות: לקראת הישורת האחרונה במערכה על תמיכת הקהילה הבינלאומית בהכרה במדינה פלסטינית בעצרת האו"ם שתיערך בחודש הבא, לומדים בנציגויות ישראל בעולם כיצד למנף את מסריהן באינטרנט וברשתות החברתיות.

 

מדינה בדרך - כותרות אחרונות ב-ynet

 

כחלק מהמאמצים לגבש "רוב מוסרי" בקרב המדינות המשפיעות בעולם לקראת ההצבעה באו"ם, כ-60 מעובדי השגרירויות במדינות אירופה ונציגי ארגונים יהודיים משתתפים בימים אלה בסמינר שנערך בבריסל, מקום מושבם של מוסדות האיחוד האירופי, שמטרתו ללמד לשלב בין דיפלומטיה ציבורית והמדיה המקוונת.

 

עובדי משרד החוץ בסמינר. "אימון מעשי בפייסבוק" (צילום: דוד סרנגה) (צילום: דוד סרנגה)
עובדי משרד החוץ בסמינר. "אימון מעשי בפייסבוק"
 

במסגרת הסמינר לומדים הדיפלומטים כיצד לנצל את יתרונות המדיה המקוונת בסדנאות כגון: "אימון מעשי בפייסבוק", "אימון מעשי בטוויטר", "העברת המסרים באופן ויזואלי" ו"פעילות פרו-אקטיבית בקמפוסים". כמו כן, משתתפי הסמינר לומדים גם איך להשתמש במנועי החיפוש באינטרנט על מנת להגדיל את החשיפה של המסרים.

 

עוד בערוץ החדשות:

 

מדובר בנדבך נוסף של פעילות ההסברה המוגברת של משרד החוץ בשנה האחרונה. במסגרת הפעילות, שעלותה הכוללת מסתכמת ביותר מ-10 מיליון שקל, שכר שר החוץ, אביגדור ליברמן, את שירותיהן של כמה חברות יחסית ציבור אירופיות.

 

"להתאים את המסר למדינות" 

"ידוע כי למעלה מ-80 אחוזים מהכתבות שנקראות בעיתונים ואמצעי המדיה המסורתיים מקורם בבלוגוספירה ברשתות החברתיות 'פייסבוק' ו'טוויטר'", אמר בשיחה עם ynet דוד סרנגה, ציר לפרלמנט האירופי בבריסל ומארגן הסמינר. "אין ספק כי העצמת המסר של ישראל ברשתות החברתיות יוכל להשתקף גם באמצעי המדיה המסורתיים, כאשר המטרה היא לשדרג את היכולות של הקואליציה הפרו-ישראלית באירופה בראש ובראשונה ובעיקר לקראת הצפוי לנו בספטמבר".

 

סרנגה, לשעבר קונסול התקשורת וההסברה בניו-יורק והאחראי לנושא היוזמות ברשתות החברתיות במשרד החוץ, הסביר כיצד בא הסמינר לידי ביטוי במאמצי ההסברה הישראלית. "לא ניתן להסתכל על מדינות האיחוד האירופי כמקשה אחת. עמדת דעת הקהל בבריטניה או בצרפת שונה מעמדתה של דעת הקהל באיטליה או בפולין, האוהדות יותר את ישראל".

 

הוא הוסיף: "לכן המטרה היא לראות איך מתאימים את המסר היוצא מישראל לכל אחת מן המדינות ומהו השילוב האופטימלי בין הדיפלומטיה הציבורית מחד והכלים שהרשתות החברתיות מעמידות לרשותנו מאידך".

 

די ג'י שניוויס, שמתאם את המאבק בדה-לגיטימציה במשרד החוץ ונמנה גם הוא על מארגני הסמינר, ציין בנוסף כי "מטרת הכינוס היא להעלות את ביצועי המערך הפרו-ישראלי באירופה למדרגה חדשה". לדבריו, "ההתמודדות עם המערך האנטי-ישראלי של יריבינו מחייב פעילות אופרטיבית בשטח, דבר שייעשה על-ידי חיזוק הקשרים במרחב המקוון בקרב חברי הקואליציה שלצדנו".

 

Read this article in English

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"לא מקשה אחת"
צילום: דוד סרנגה
מומלצים