שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    טויוטה מדהימה עם שיא מהירות למכונית חשמלית

    חשבתם שמכוניות חשמליות מסוגלות להציע רק פעולה שקטה וחסכונית? טויוטה החליטה להוכיח שזה ממש לא כך, ובדרך גם ניפצה את שיא מסלול הנורבורגרינג בו החזיקה עד עתה פיז'ו

    זה היה כל-כך צפוי. פחות מחודש לאחר שהודיעה כי תשבור את שיא הקפת מסלול הנורבורגרינג למכונית חשמלית, מימשה חטיבת הספורט של טויוטה את הבטחתה. ועוד איך מימשה. השיא הקודם שנקבע על-ידי פיז'ו רק לפני כשלושה חודשים, נופץ על-ידי ה-EV-P001 של טויוטה בהפרש עצום. הצרפתים הקיפו את המסלול המיתולוגי בתשע דקות ומעט יותר משניה? טויוטה עשתה זאת ב-7 דקות ו-47:749 שניות בדיוק, שיפור של כמעט דקה ורבע.

     

     

     

     

    "זה הישג מאוד מרשים, שמצביע על הפוטנציאל העצום שיש למכוניות חשמליות לספק ביצועים חזקים ומלהיבים במסלול מירוצים", אמר אחרי קביעת השיא רוב לופן, מבכירי חטיבת הספורט של היצרנית היפנית (TMG, ר"ת: Toyota Motorsport GmbH). "אין כל ספק שספורט מוטורי חשמלי יכול להיות מלהיב בדיוק כמו מירוצים מסורתיים".

     

    והזמן שקבעה ה-EV-P001 אכן מרשים. לשם השוואה, ב-2009 קבעה פורשה 911 טורבו סדרתית זמן זהה, כאשר הדור הקודם של אותה מכונית ("996") קבע זמן איטי בכמעט 10 שניות. עם זאת, כדאי לזכור שהמכונית של טויוטה אינה סדרתית, וכל ייעודה הוא להקיף מסלולי מירוץ כמה שיותר מהר.

     

    כך שאל ההישג המרשים האמור, עם כל הערכתנו הכנה, צריך להתייחס בזהירות. צריך גם לזכור שטויוטה לא פיתחה את המכונית לבדה. שכן ה-EV-P001 מבוססת על שלדה של חברת "רדיקל" האנגלית, שהותאמה במיוחד על-ידי סדנת e-WOLF.  

     

     

    מבט אחד בדף הנתונים של ה-EV-P001, גם מבהיר למה הצליחה לקבוע זמן כה מהיר. שני המנועים החשמליים שלה מפיקים ביחד 375 כ"ס ו-81.5 קג"מ. ועם משקל של 970 ק"ג, לא מפתיע לגלות שהתוצאה היא ביצועים מצוינים: האצה ל-50 קמ"ש ב-1.8 שניות, ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות, ומהירות מרבית של 260 קמ"ש. אגב, למשקל המכונית תורמת סוללה ששוקלת לבדה 350 ק"ג.

     

    בטויוטה טוענים שהשיא לא נועד ליחסי-ציבור בלבד. "רצינו ללמוד על הפעלת הנעה חשמלית בתנאים קיצוניים, ובספורט מוטורי - אין מסלול יותר קיצוני מהנורבורגרינג", מסביר פסקל ואסלון, המנהל הטכני של TMG. "שידרגנו את פיתוח ההנעה החשמלית שלנו הודות למידע שצברו המהנדסים שלנו, והמוצרים החשמליים הבאים שלנו ירוויחו מהפרויקט הזה".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    לא רע (1): 375 כ"ס, 81.5 קג"מ
    לא רע (2): 0 ל-100 ב-3.9 שניות
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים