שתף קטע נבחר

סופה של סאאב (שוב) בפתח - פרק 127 ואחרון?

זה נשמע אמנם כמו עוד פרק מתיש, בסאגה סביב מלחמת ההשרדות חסרת הסיכוי של מותג הרכב היוקרתי משוודיה. כמעט, שכן הפעם קבע בית המשפט כי אינו מוכן להעניק ליצרנית הגנה מפני נושים. וזה כבר נראה כמו הסוף המוחלט בהחלט

"לא ברור כיצד יכולה סאאב, אשר עברה רה-ארגון לפני שנתיים בלבד תחת בעלות GM, למצוא את הכסף הדרוש כדי להמשיך ולהתקיים. לבית המשפט לא מובן אם ומתי יאשרו שלטונות סין את הסכם הבעלות שנחתם בינם לבין סאאב, ובאותה עת לא נראה כי מקורות כספיים אחרים עשויים לסייע במקום. לסיכום, בית המשפט מוצא שכלל לא ברור כיצד תהיה סאאב מסוגלת לפתור את משבר הנזילות ממנו היא סובלת כבר שנים, ולהמשיך לתפקד כיצרנית רכב".

 

עוד בערוץ הרכב:

  • חשיפה: תוכנית ל-0 הרוגים בתאונות דרכים

 

סאאב על פי תהום:

 

כך קבע היום בית המשפט בשוודיה, אשר התנגד לבקשת יצרנית הרכב הכושלת להגנה מפני נושים. המשמעות המיידית של פסיקה זו, עליה ניתן אגב לערער, היא כי הוועדים המייצגים כ-3,700 עובדים, עשויים לדרוש כבר עתה להכריז על החברה כפושטת רגל.

 

סאאב, הנמצאת כיום בבעלות החברה השוודית-הולנדית סווידיש-אוטומוביל (Swedish Automobile), לשעבר ספייקר, נאבקת זה זמן רב כדי לשלם את חובותיה לספקי משנה ולעובדים. המחסור החמור במזומנים וחוסר העניין שמגלות יצרניות אחרות במותג היוקרה הייחודי והמוערך לשעבר, גרם לעצירת הייצור במפעל הראשי בטולהאטן, שוודיה, במשך מרבית חודשי השנה החולפת.

 

כדי לנסות ולהרוויח זמן נוסף, ביקשה החברה אתמול (ד') מבית המשפט השוודי להכריז עליה כמוגנת מפני פשיטת רגל. במסגרת הבקשה הגישה החברה לבית המשפט תכניות מפורטות למהלך רה-ארגון, אשר אמור היה לאפשר בקרוב חידוש ייצור מכוניות. בין היתר כללה הבקשה פירוט לגבי כספים עתידיים שעשויים להגיע לחברה בקרוב. כ-245 מיליון יורו להם התחייבה קבוצת משקיעים סינית, בתמורה לבעלות - חלקית - על סאאב. אלא שמהלך זה חייב לקבל את אישור הממשל הסיני, אשר עדיין לא הגיע.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סאאב - עוד מעט כבר לא
צילום: AP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים