שתף קטע נבחר

היצרניות יחוייבו בהתקנת מערכת "שיחת חירום"

מספר זעום של מכוניות מצויידות במערכת "שיחת חירום", המזעיקה אוטומטית מערך חילוץ במקרה של תאונה קשה. האיחוד האירופי מעוניין לחייב בעתיד את היצרניות בהתקנת מערכת כזו

האיחוד האירופי מקדם חקיקה שתחייב יצרניות רכב להתקין מערכת בטיחות בשם eCall, שנועדה להזעיק אוטומטית שירותי חירום במקרה של תאונה קשה. על-פי החלטה שהתקבלה אתמול (ה'), יקרא האיחוד למפעילות של רשתות סלולאריות לשדרג את תשתית התקשורת שלהן, כך ששיחות המתקבלות ממערכת eCall יועברו במהירות לשירותי החירום. בכוונת האיחוד לחייב את התקנת המערכת בכל כלי הרכב באירופה החל מ-2015.

 

עוד בערוץ הרכב:

  • חשיפה: תוכנית ל-0 הרוגים בתאונות דרכים

 

תאונה קשה? המערכת תזעיק עצמאית את כוחות ההצלה  (צילום: אביהו שפירא) (צילום: אביהו שפירא)
תאונה קשה? המערכת תזעיק עצמאית את כוחות ההצלה (צילום: אביהו שפירא)

 

מערכת eCall - המותקנת כיום בעיקר במכוניות יוקרה - מופעלת אוטומטית לאחר שחיישנים בכלי הרכב מזהים תאונה קשה. לאחר הפעלתה, יוצרת המערכת קשר עם מוקד חירום, ומעבירה נתונים אודות מיקום כלי הרכב, כיוון נסיעתו וזמן התאונה. את המערכת אפשר להפעיל גם באופן ידני.

 

יש לציין כי בעבר כבר אימץ האיחוד הצעה לפיה תותקן המערכת על-ידי היצרניות באופן וולונטארי. אלא שעל-פי נתונים שפורסמו אתמול, הניסיון נכשל באופן מביך: רק 0.7% מכל מכוניות הנוסעים באירופה מצוידות במערכת eCall. זאת, למרות שמחירה נאמד בפחות מ-100 יורו.

 

על-פי ההחלטה שהתקבלה אתמול, יונחו מפעילות של רשתות סלולאריות לתת עדיפות לשיחות המגיעות ממערכת eCall. באיחוד האירופי מבהירים כי בכוונתם לנקוט בעתיד הקרוב צעדים נוספים, שיובילו להפעלת מערכות eCall בכל המדינות החברות באיחוד. השלב העיקרי יהיה פרסום הצעת חוק, שתחייב את התקנת המערכת החל מ-2015.

 

באיחוד האירופי מעריכים כי מערכות eCall יוכלו להציל את חייהם של מאות בני אדם מדי שנה, וזאת הודות לקיצור משמעותי בזמן ההגעה של כוחות חירום לזירת תאונה. על-פי הערכות, מערכת eCall יכולה לקצר את זמן ההגעה באזורים עירוניים ב-50%, וב-40% באזורים כפריים. באיחוד מוסיפים כי לקיצור זמני ההגעה יש חשיבות רבה גם בשיפור מצבם של פצועים.

 

"כולנו מבינים את חשיבות ההגעה של עזרה רפואה במקרים כאלה", אומרת נלי קרוז, סגנית-נשיא בנציבות האיחוד האירופי. "זהו עקרון 'שעת הזהב', לפיו סיכויי ההישרדות של מי שנפגע באורח קשה פוחתים משמעותית אחרי 60 דקות. לשירות eCall יש פוטנציאל להקטין את מספר ההרוגים בתאונות ב-4% לפחות, ואת מספר הנפגעים קשה ב-6% לפחות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מערכת eCall: חיוג אוטומטי למוקד חירום
צילום: חגי אהרון
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים