שתף קטע נבחר

משבר כלכלי? יצרניות מכוניות הפאר לא מתרגשות

מותגי הפאר הבולטים בעולם הרכב, דוגמת פרארי ורולס רויס, בנטלי ולמבורגיני, אינם חוששים מצניחה במכירות עקב המצב הכלכלי הלא-יציב. למעשה, מבחינתם ההיפך הוא הנכון

עושר ועושר. למרות המשבר הכלכלי בארה"ב ואירופה, ולמרות הירידה המתמשכת בבורסות העולם, מתברר שיצרניות הפאר צופות שגשוג מתמשך ושיאי מכירות בשנים הקרובות. "אנחנו מתעסקים עם אנשים עשירים בצורה יוצאת דופן", מסביר מנכ"ל רולס-רויס, טורסטן מולר-אוטווס. "הם אף פעם לא צריכים לשאול את עצמם - 'האם אני יכול להרשות את זה לעצמי?'". ובהתאם, יצרנית הפאר מעריכה כי שיא המכירות שרשמה בשנה שעברה - אז נמכרו כ-2,700 מכוניות - יישבר השנה, וב-2012 יישבר שוב.

 

גם בלמבורגיני לא ממש מוטרדים מהדיווחים על משבר עולמי מעמיק. "אלה מכוניות חלום", מבהיר סטפן וינקלמן, מנכ"ל יצרנית מכוניות הספורט האקזוטיות האיטלקית, הנמצאת בבעלות קונצרן פולקסווגן. "אלה מכוניות שאתה קונה לא בגלל שאתה צריך מכונית, אלא בגלל שאתה רוצה להגשים חלום. כך שזה עניין של רכישת משהו שאתה ממש אוהב, ולפעמים כסף לא מהווה שיקול".

 

מנכ"ל רולס-רויס: "הלקוחות לא צריכים לשאול 'האם אני יכול להרשות לעצמי?'" ()
מנכ"ל רולס-רויס: "הלקוחות לא צריכים לשאול 'האם אני יכול להרשות לעצמי?'"

 

ומה קורה בפרארי, יצרנית מכוניות הספורט המפורסמת בעולם? מתברר שגם שם שורה אופטימיות. "אנחנו מסתכלים אל עבר העתיד בריאליזם אופטימי, למרות שאנחנו מודעים למצב הכלכלי", מציין לוקה קורדרו די-מונטזמולו, המנכ"ל הכריזמטי של היצרנית האיטלקית. להערכתו, ב-2011 תשבור פרארי את שיא המכירות שלה, ותמסור כ-7,000 מכוניות ללקוחות מאוד-מאוד עשירים.

 

וב-2012, כך ממשיך די-מונטזמולו, תישמר רמת המכירות הגבוהה הודות לצמיחה בשווקים במזרח-אסיה - ובעיקר סין, טאיוואן והונג-קונג - והמשך הצלחתה בארה"ב. "בסוף השנה הבאה תעקוף סין את גרמניה, ותהיה עבורנו השוק השני בגודלו אחרי ארה"ב", הוא מסביר בראיון לרויטרס.

 

ואם טרם השתכנעתם, הנה מה שאומר אלאסדייר סטיוארט, חבר בהנהלת בנטלי: "למרות שהבורסות ברחבי העולם לא שקטות, הלקוחות מעריכים את המכוניות שלנו, ורואים בהן ערך. אנחנו עוקבים אחרי השווקים, אבל אנשים קונים". לאור דברים אלה, לא מפתיע לגלות שגם סטיוארט מעריך שהביקוש למכוניות פאר יישאר גבוה במרבית השווקים ברחבי העולם.

 

"יכול להיות שהלקוחות פשוט מרגישים 'נמאס לי מכל הדכאון ותחזיות האימים האלה, ואולי הגיע הזמן לקנות מכונית חדשה'", מסכם סטיוארט מבנטלי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פרארי: נמכור כ-7,000 מכוניות ב-2011
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים