שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    49 הייתה שנה טובה

    פורד ממשיכה במתקפת העיצוב ומחזירה אותנו הרחק, הרחק לאחור - תנו לנו עוד כאלה

    לאחר ההצלחה הגדולה בהצגת הת'נדרבירד החדשה, אשר שיכנעה את פורד להביאה לפס הייצור מוקדם עוד יותר משחשבה, ממשיך הקונצרן להעניק לנו מכוניות תצוגה מרהיבות. בעיקר כאלה הנשענות על נוסטלגיה למורשת ההיסטורית של היצרן.
    כזו בדיוק היא הפורד 49' המעוניינת לשחזר את הרוח והמראה של מכונית מיתולוגית בהיסטוריה של פורד, אשר יוצרה ב... נחשתם נכון, 1949. ה-49 המקורית, שהוצגה דווקא ביוני 48' (מעט לאחר הכרזת עצמאות של מדינה קטנה במזרח התיכון הישן), הייתה המכונית הראשונה של פורד שתוכננה לאחר מלחמת העולם השניה והציגה כיוון חדש בעיצוב. היה לה מראה מודרני בהרבה מהנהוג באותה תקופה, בעיקר תודות לחיפויי גלגלים, פגושים אינטגרליים במרכב וסבכה קדמית קטנטנה ולא מוחצנת יחסית למכוניות הקודמות. כדאי לדעת כי ה-49 המקורית הייתה מכונית לדור חדש של צעירים שרצו מהמכונית שלהם מקוריות. אלה השקיעו רבות בתוספות ואביזרים שונים במכוניות המשעממות יחסית דאז. קבלת הפנים למכונית הייתה חמה במיוחד ועוד לפני תחילת השיווק המסודר כבר נרשמו לא פחות מ-1.3 מיליון הזמנות.
    כאמור, בפורד ניסו לשחזר את רוח המקור, יחד עם שילוב מוטיבים מהיצירות של סדנת העיצוב גיה האיטלקית. הגישה הכללית נקיה למדי, זורמת ועם מעט פרטים מוחצנים מדי, בפנים ובחוץ. בחלק העליון שולטת זכוכית כהה המסתירה את הקורות. יחידות התאורה קטנות, עיטורי הכרום מינימליים והמגבים חבויים. גם הפנים מינימליסטי עם מד סל"ד בודד במרכז, אך יש מד מהירות אלקטרוני, בקרת אקלים ותצוגת מערכת שמע הממוקמים לצד שעון הזמן ובסמוך לשמשה הקדמית. ל-49 ספסל קדמי אמנם כנהוג ברכב אמריקאי קלאסי, אך קונסולה מרכזית שממשיכה לאורך תא הנוסעים יוצרת תחושה של משבים נפרדים. אגב, תא המנוע זכה למראה ייחודי ומעניין, וכך גם יחידת הכוח בנפח 3.2 ליטר, מבנה V8 ו-32 שסתומים - השם לו זכה המנוע הוא - ת'נדרבירד.

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    כך נראית ה-49 מבחוץ...
    ...וכך היא נראית מבפנים
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים