שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    סקודה סיטיגו - מיני עירונית במחיר מפתה?

    אחרי שהוצגה גרסת הייצור של פולקסווגן אפ, מגיעה תור החטיבה הצ'כית בקונצרן לחשוף את הדגם המקביל. אצלנו כבר במחצית השניה של 2012, היישר לקטגוריית המיני. המחיר? עדיין לא סגור

    Thumbs Up בצ'כית. הזרוע המזרח-אירופית של קונצרן פולקסווגן, סקודה הצ'כית, מציגה את הסיטיגו – הדגם המקביל לאפ העירונית של החברה האם. למעט שינוי קל בממד האורך, שתי המכוניות מציגות כצפוי מידות ומאפיינים זהים. בסקודה מציינים כי הסיטיגו תאפשר להם להתחרות בקטגוריה בה לא היו בעבר, מכוניות מיני קטנות וחסכוניות, אשר תמשוך - כך הם מקווים - לקוחות חדשים בשוק האירופי. בתחילה תשווק המכונית הקטנה בגרסת שלוש דלתות בלבד, וגרסת חמש דלתות תצטרף אליה מספר חודשים מאוחר יותר.

     

    הסיטיגו תשווק בשוק הצ'כי כבר בסוף שנה זו, ואילו יתר השווקים האירופים יאלצו להמתין עד אמצע קיץ 2012. מחברת צ'מפיון, יבואנית סקודה לישראל, נמסר כי הסיטיגו צפויה להגיע לקראת הרבעון השני של 2012, יחד עם שאר מדינות אירופה.

     

     

     

    בסקודה מסבירים כי מעצבי החברה העניקו לסיטיגו מראה שונה במקצת מהאפ, עם סבכה קדמית "משפחתית" ויחידות תאורה שונות. אורכה של הקטנה עומד על 356 ס"מ, עם בסיס גלגלים של 242 ס"מ. לדברי אנשי סקודה, החוזרים בכך כהד אחד דברי עמיתיהם מפולקסווגן, בסיס הגלגלים הנדיב מציע תא נוסעים מרווח במיוחד, עם תא מטען שמספק 251 ליטרים של נפח, או 700 נוספים לאחר קיפול המושבים האחוריים. רוחבה של הסיטיגו עומד על 165 ס"מ, ואילו גובהה על 148 ס"מ.

     

    כמו אחיותיה לקטגוריה, גם הסיטיגו עושה שימוש במנוע בנפח ליטר בלבד, עם שתי גרסאות הספק מרבי: 60 כ"ס או 75 כ"ס, ונתון מומנט זהה של 9.7 קג"מ. בגרסאות החסכוניות יפלטו שני המנועים פחות מ-100 גרם CO2 גרם לק"מ, וצריכת הדלק תעמוד על כ-23.5 ק"מ לליטר בנזין. בסקודה לא מזכירים אפשרות לתיבה אוטומטית, אלא רק תיבת חמישה הילוכים ידנית שתאפשר לגרסה החזקה זינוק ל-100 קמ"ש ב-12.7 שניות, עם מהירות מרבית של כ-160 קמ"ש.

     

    הסיטיגו של סקודה תציג רשימת אבזור דומה לזו של האפ, כמו למשל מערכת בידור-מידע הנשלטת באמצעות מסך מגע שליף ובר שימוש גם מחוץ לרכב. מבחינה בטיחותית שומרת הסיטיגו על מאפיין חדשני למכוניות במידותיה - מערכת בלימה אוטומטית המסוגלת לבלום את הרכב בעת סכנה, כשהוא נוסע במהירות נמוכה מ-30 קמ"ש.

     

    בסקודה-ישראל יודעים ודאי כי כדי להצליח, הסיטיגו חייבת לקבל תג-מחיר אטרקטיבי במיוחד, שימקם אותה בתוך קטגוריית המיני העירוניות והזולות. נכון לכרגע מדובר בתג-מחיר של 60-68 אלף שקלים, בהתאם לרמת האבזור. מחיר גבוה יותר, יהפוך את המכונית הפונה בדיוק לקטגוריה זו, לחסרת סיכוי מבחינה שיווקית.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    סקודה סיטיגו - דומה מהצד
    וגם מאחור
    סביבת הנהג של סיטיגו
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים