שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    ראלי: לואב פרש, ומאבק האליפות נפתח מחדש
    המנוע במכונית הסיטרואן של האלוף הנצחי שבק בתחילת ראלי צרפת, והמאבק על תואר אלוף העולם נפתח מחדש, שני מירוצים לסיום העונה. בן קבוצתו סבטסיאן אוג'יה, ויריבו הגדול מיקו הירבונן, נמצאים במרחק של שלוש נקודות בלבד

    קרב על האליפות עד הסטייג' האחרון? קבוצת הראלי של סיטרואן מצליחה להעמיד שנה אחר שנה מכוניות תחרותיות, ולא משנה תחת איזה שם. ובנוסף למהירות הבלתי נתפסת של מכוניות הראלי מבית סיטרואן, נהנים נהגי הקבוצה המצויינים, ובראשם כמובן האלוף הבלתי מעורער סבסטיאן לואב, מאמינות יוצאת

    דופן. כזו שקבוצות אחרות במהלך השנים, כמו סובארו, פורד, מיצובישי ואחרות, לא יכלו להציג.

     

    אלא שדווקא במירוץ הביתי, בעונה בה המתחרים קרובים יחסית ללואב, כשל במנוע של הנהג המעוטר בהיסטוריה, והוציא אותו מהמירוץ החשוב. בכך איבד לואב את היתרון הגדול שהיה לו בטבלת האליפות, שלושה מירוצים בלבד לסיום העונה. התוצאה: למתחריו הגדולים שלוש נקודות פחות, והמשמעות היא כי שני מירוצים לסיום העונה, גורל האליפות נמצא גם בידיהם, ולא רק באלה של לואב. סיטואציה לא ממש מוכרת לאלוף.

     

     

    המנצח הגדול מפרישת לואב, סבסטיאן אוג'יה (צילום: AFP) (צילום: AFP)
    המנצח הגדול מפרישת לואב, סבסטיאן אוג'יה(צילום: AFP)

     

    לואב פתח את הראלי באופן מרשים, כיאה לנהג היודע כי ניצחון במירוץ הזה, יאפשר לו לפתוח פער מבטיח לקראת הכתרה נוספת. את שני הקטעים המיוחדים הראשונים ניצח לואב באופן מרשים, ואז זה קרה. מנוע הסיטרואן שבק, ובקבוצה הצרפתית החליטו כי זה סוף המירוץ עבור הנהג.

     

    לאחר פרישתו חלקו שלושה נהגים את ההובלה במירוץ: דניאל סורדו מקבוצת מיני, שהצטרפה לסבב הראלי העולמי רק בשנה זו, המשיך ביכולת הטובה שהציג עד עתה, ואף הוביל את המירוץ באופן שניתן לכנות סנסציוני. פטר סולברג, נהג קבוצת סיטרואן הפרטית ואלוף העולם לשעבר עם סובארו, הוביל גם הוא. אך המירוץ נרשם לבסוף על שמו של יריבו הגדול ביותר כיום של לואב, בן קבוצתו הצרפתי סבסטיאן אוג'יה.

     

    אוג'יה סיים את היום השני ביתרון כולל של 9.5 שניות על נהג המיני, אך סורדו לא ויתר, זינק נחוש ליום התחרות השלישי וצמצם את הפער עד לחמש שניות לאחר שלושה קטעים מיוחדים. בדיעבד הסתבר כי זה המקסימום שיכול היה להשיג. בסיום ניצח אוג'יה לפני סורדו וסולברג.

     

    ומה על היריב הגדול מבית פורד, מיקו הירבונן, שעד לסיבוב הנוכחי היה שני באליפות? הירבונן טעה קשות ביום השני לתחרות, ונאלץ להסתפק בטעות מכוונת (שעלתה לו בשתי דקות עונשין) של בן קבוצתו יארי מאטי לטבאלה, כדי לסיים רביעי ולצבור עד עתה ניקוד זהה לזה של אוג'יה. השניים מפגרים כעת בשלוש נקודות בלבד אחרי לואב, שני מירוצים לסיום העונה. כאמור, הכל עדיין פתוח.

    כבישי צרפת לא האירו פניהם לסבסטיאן לואב (צילום: AP) (צילום: AP)
    כבישי צרפת לא האירו פניהם לסבסטיאן לואב(צילום: AP)

     

    ועוד עניין אחד קטן לסיום. קימי רייקונן, אלוף העולם לשעבר בפורמולה 1, המתחרה באליפות הראלי העולמית, נהג אחרי הניג סולברג בקטע קישור לא תחרותי, שמן הסתם נערך במהירות לא ממש ארצית. רייקונן סיפר לאטוספורט כי נדמה היה לו שהנהג הוותיק מסמן לו לעקוף, אך לא כך היה. רייקונן פגע בסולברג מאחור, והוציא עצמו מהמירוץ.

     

    * לאחר פרסום הידיעה, מצאו שופטי המירוץ כי מכונית הסיטרואן של פטר סולברג לא עמדה במשקל המינימום הנדרש, ושללו ממנו את המקום השלישי בו סיים את המירוץ. בהתאם לכך עלה מיקו הירבונן אל המקום השלישי בראלי צרפת, ובטבלת האליפות הכללית עלה הירבונן למקום השני כאשר לו וללואב מספר נקודות שווה. 

     

    תוצאות ראלי צרפת

     

    1. סבסטיאן אוג'יה, סיטרואן

    2. דני סורדו, מיני

    -  פטר סולברג, סיטרואן-סולברג - נפסל

    3. מיקו הירבונן, פורד

    4. יארי מאטי לטבאלה, פורד

     

    אליפות הנהגים - לאחר החלת העונש על סולברג

     

    1. סבסטיאן לואב, 196 נקודות

    2. מיקו הירבונן, 196 נקודות

    3. סבסטיאן אוג'יה, 193 נקודות

    4. יארי מאטי לאטבלה, 131 נקודות

    5. פטר סולברג, 110 נקודות

     

    אליפות הקבוצות

     

    1. סיטרואן, 372 נקודות

    2. פורד, 318 נקודות

    3. פורד-סטובארט, 133 נקודות

    4. סיטרואן-סולברג, 98 נקודות


    פורסם לראשונה 02/10/2011 17:30

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המיני של סורדו מדלגת למקום השני בצרפת
    צילום: AFP
    מיקו הירבונן, גם כן בתמונת האליפות
    צילום: AFP
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים