שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    "תמרות עשן": חכמה, משובחת, אינטיליגנטית
    הפרק הראשון עונה החדשה של "תמרות עשן" מסמן תפניות דרמטיות ומלאת חן. הגולן מעולם לא נראה מדהים כל כך על מסכינו, והמציאות - מופרעת ומלאת חרדה. רק חבל שנאלצנו לחכות לו כל כך הרבה זמן
    מהפרק הראשון בעונה השניה של "תמרות עשן" אפשר ללמוד כמה דברים: ראשית, שזו עדיין הסדרה החכמה והמשובחת ביותר שיש למסך הישראלי להציע, שיוצריה ממשיכים להאמין שהצופה הוא יצור אינטליגנטי עם חוש הומור וחשיבה עצמאית משלו, וששחקניה עושים עבודה ממש מצוינת. הצרה היחידה של "תמרות" היא ההרגל המגונה שפיתחו פרנסי הזכייניות והכבלים כאחד, ולפיו באמת לא חשוב מתי תראו את העונה הבאה של מה שאהבתם, כי בטוח תתחברו אליה גם בחלוף שנתיים ויותר מן הראשונה.

     

    קליפ בבכורה: מארינה מקסימיליאן בלומין שרה ב"תמרות עשן"

     

    "תמרות עשן". החוקרת קפקא בצרות גדולות ()
    "תמרות עשן". החוקרת קפקא בצרות גדולות

     

    זו כמובן טעות, מפני שסדרות טלוויזיה - במיוחד סדרות מתח - מבוססות על ההנחה שפעם בשבוע הוא המינון הנכון להתמכרות, ובלבד שהמנה תגיע במועדה הנכון - ובלי שהיות. כשהיא נעלמת, הצופים לא מפתחים קריז אלא פשוט נגמלים, וההתמכרות המחודשת דורשת עיון מוקדם לפחות בפרקים האחרונים של העונה הראשונה, השוכנים לבטח ב – VOD. לא, תקציר האירועים הקודמים אינו מספיק כדי ליצור את המסתורין והאפלוליות, הפסיכיות הניו-אייג'ית וההדים התנ"כים שכולם סימני היכר מובהקים של "תמרות".

     

    הפרק הראשון רווי באומץ גדול של נוח סטולמן ועודד דוידוף, הוגיה ואבותיה הרוחניים של הסדרה. הוא ממשיך במקום בו השארנו את לאה קפקא, אפרת בן צור המעולה, בתפקיד חוקרת המשטרה שמגיעה לגולן כדי לברר מה אירע בגורלם של 36 חברי כת תמהונית שנעלמו. קפקא בצרות גדולות, ופעולות חילוץ 'נעבעכיות' לא משיבות אותה לחיקו של שמש, יורם טולדנו בתפקיד השריף הכפרי האלמן, הדתי והמאוהב. טולדנו הוא אחד האנשים המוכשרים ביותר שמתרוצצים על המרקע, והתפקיד כאן מוציא ממנו איכויות דרמטיות עמוקות ומלאות חן.

     

    סכנת הנפילה

    עוד מטפל הפרק בהתאבדות של אסא מוקד, צחי גראד שהיה נהדר בעונה הקודמת, ובתגובות של אחיו (אורי הוכמן) ואביו (עודד תאומי) למוות: שתי דמויות חדשות נוספו, וכמו כל המארג האנושי הבדיוני והמשכנע של "תמרות", גם הם אקסצנטריים לעילא, יוצאי דופן ולא מודעים בכלל לייחוד שלהם.

     

    מתוך הפרק הראשון בעונה. פיתחנו ציפיות גבוהות   (צילום: ירון שרף ויובל שחר) (צילום: ירון שרף ויובל שחר)
    מתוך הפרק הראשון בעונה. פיתחנו ציפיות גבוהות

     

    פסגות ההצלחה, מטבע הדברים, מגבירות עד מאוד את סכנת הנפילה. לא ראיתי את הפרקים הבאים בעונה,
    ולכן אני רוצה לקוות שהמיקרוקוסמוס האמין והמטורף שנוצר ב"תמרות" בעונה הקודמת יחזיק מעמעד מבלי להתפוגג. זה לא יהיה קל. כשממציאים עולם אלטרנטיבי רווי מסתורין, אימה ומזימות רשע, צריך להיזהר בנקודות המפגש שלו עם המציאות המוכרת לכל צופה טלוויזיה. במיוחד צריך להיזהר מן ההנחה שהעולם הזה יכול להתקיים לאורך זמן ללא חפיפה עם המציאות הזאת: החיפושים אחרי לאה קפקא הם פתח להפרכות תסריטאיות, שכן אפילו הצופה המשוכנע ביותר היה מצפה כאן, מתוך זכרונו הויזואלי, לפריסת כוחות מאסיבית, כולל מסוקים ומכשירי קשר מטרטרים, במקום לשריף בודד - מוכשר ככל שיהיה - שרוכב על סוס בין סלעי הבזלת. אולי בהמשך יוצדקו הבחירות הללו מבחינה עלילתית: בינתיים יש להן רק הצדקה כלכלית - לא צריך לשלם להמוני ניצבים.

     

    לראות? ברור. הגולן מעולם לא נראה מדהים כל כך על מסכינו, המציאות מעולם לא נראתה מופרעת כל כך, והישראליות - שברירית ומלאת חרדות. למי שטרם הספיק: נגמרו התירוצים. העונה הראשונה זמינה כולה לצפיה, ולוחות המשדרים של הסתיו והחורף מבהירים בוודאות - "תמרות" עודנה היצירה המקורית, המפתיעה, המאתגרת והמשובחת ביותר שיש בהם.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    עודד תאומי ב"תמרות עשן". התמכרות קשה הדורשת עיון מוקדם
    צילום: ירון שרף ויובל שחר
    לאתר ההטבות
    מומלצים