שתף קטע נבחר

בלקברי חוזרת בהדרגה לשירות תקין

אחרי ארבעה ימים בלקברי חוזרת בהדרגה לפעילות כמעט תקינה, עם מעט שיבושים בקבלת הודעות, במיוחד אלו שנשלחו בתקופת ההשבתה

היום (ה') משתמשי בלקברי יכולים סוף סוף, אחרי כמעט ארבעה ימים של השבתה, לגלוש ברשת, לשלוח ולקבל מיילים ולהשתמש במערכת ההודעות של המכשיר. על פי הודעה ששחררה ביום שני חברת RIM, יצרנית הבלקברי, התקלה נגרמה בעקבות נפילתו של נתב מרכזי בתשתיות החברה. על אף שהמנגון מתוכנן כך שבמקרה של כשל יופעל נתב גיבוי, המעבר לא צלח ועשרות מליוני לקוחותיה מסביב לעולם נשארו כמעט באפלה. כתוצאה מהתקלה, נוצר מעין פקק של מידע, הכולל מיילים והודעות, שלא יכול היה להשתחרר, ועד עכשיו חלק מהמיילים תקועים. רימ עדין לא העניקה הסבר מדוע הנתב קרס או מדוע מערכת הגיבוי נכשלה, ובמהלך ההשבתה, מרבית פניותיה התמצו בהתנצלויות ובהבטחה לעדכון שוטף. כעת, בלקברי חושבים על דרכים לפצות את לקוחותיה.

 

אתמול (יום ד’) שוחררה לעיתונות הודעה מפי רובין ביינפיט, מנהל מערכות המידע ברימ. כצפוי, ההודעה נפתחה בהתנצלות למשתמשי בלקברי. “אתם סומכים עלינו בקבלת שירותי תקשורת אמינה ובזמן אמת, וכרגע, אנו מאכזבים אתכם. אנו לוקחים את זה מאוד ברצינות ומעסיקים אנשים סביב העולם וסביב השעון כדי לטפל במצב. אנו מאמינים שאנו מבינים מדוע זה ארע ואנו עובדים כדי להשיב את השירות לפעילות מהר ככל הניתן”. בהמשך ההודעה מופיע פירוט לגבי אזורי התקלות השונים בעולם: אירופה, מזרח תיכון, הודו, קנדה, אפריקה, אמריקה הלטינית וארצות הברית".

  

היום הועלה לרשת סרטון בו מדבר מייק לזרידיס, מנכ”ל ומייסד רימ, בו הוא פונה ללקוחותיו וכמובן, לתקשורת. “מאז השקת בלקברי בשנת 1999, שמתי לי למטרה להעניק שירותי תקשורת אמינים ובזמן אמת, השבוע לא עמדנו במשימה. אפילו לא קרוב לכך. אני מתנצל על כך. אכזבנו רבים מכם. אך הרשו לי להבטיח לכם שאנו עובדים סביב השעון כדי לתקן זאת. אתם מצפים למשהו טוב יותר מאיתנו, אני מצפה למשהו טוב יותר. עדין מוקדם כדי להצהיר שהמצב נפתר, אך תנו לי לעדכן אתכם בנעשה. אנו קרבים להשגת רמת שירות נורמלית באירופה, במזרח התיכון, הודו ואפריקה. אנו מפקחים על המערכת מקרוב ועובדים מאוד קשה כדי לייצבה, ואנו רואים שיפורים. אנו יודעים שאתם רוצים לדעת עוד מאיתנו, ואנו עובדים כדי לעדכן אתכם באופן שוטף. אני רוצה לומר לכם מתי בערך נגיע לשיקום מלא של המערכת בכל העולם, אך איני יכול. אני יודע שזה מתסכל, ואנו עובדים ללא הרף על תיקון המערכת החזרת האמון שלכם בנו. נמשיך לעדכן אתכם בקרוב".

 

  

על פי פורבס, תזמון התקלה לא יכול היה להיות יותר גרוע. המניות של בלקברי ירדו ב 60% השנה והיא נאבקת בזירת הסמארטפונים התחרותית מול אפל ומערכת האנדוראיד של גוגל, והשבתות מסוג זה ודאי לא מסייעות לחברה להישאר רלוונטית. בנוסף, דומה שהשבתת המערכת פגעה במיוחד באירופה ובשווקים המתעוררים - אזורים בהם רווחי המכירות ממכשירי בלקברי עלו באופן קבוע ומשנה לשנה. לפי GIZMODO מי שמוטרד בבעיות של אבטחה יכול להסיר דאגה מליבו, רימ טוענים שהמערכות לא נפרצו. אך מי שחושש מפני עתידה של החברה,יכול להתנחם שהתקלה היא מערכתית ולא חבלה בזדון. הם אינם יודעים כיצד זה ארע, אינם יודעים איך לתקן את זה אבל הם כן יודעים שזה באשמתם.

 

איך לדעתכם בלקברי צריכה לפצות את לקוחותיה? 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
האם בלקברי באותה קטגוריה עם אנדרואיד ואפל?
מומלצים