שתף קטע נבחר

מה שהתחיל כעבודה סטודנטיאלית הפך לקריירה

ארבע דוגמאות לצעירים שהחלו בעבודות במשמרות בשביל שכר דירה ומימון לימודים והתקדמו לתפקידי מפתח. אמנם היו להם לא מעט ויתורים אבל בסוף הכל השתלם

לרגל פתיחת שנת הלימודים האקדמאים, אספנו עבורכם סיפורים על כמה קרייריסטים שהחלו בעבודתם כסטודנטים, בזמן הלימודים, ומאז מטפסים בסולם הדרגות בעבודתם.

 

  • כמה מרוויחים העובדים שאנו אוהבים לטרטר?

  • תואר אוניברסיטאי כבר לא משתלם?

     

    איך הם הצליחו לשלב בין עבודתם הסטודנטיאלית, תוך שילוב הלימודים, הבית והמשפחה עד לתפקידים בכירים בחברה? ארבע דוגמאות לכאלו שהצליחו לעשות זאת.  

     

    "עשיתי את 'הטיול למזרח' מספר לא מבוטל של פעמים"

    שרון ישראלוביץ, היועצת המשפטית של חברת התרופות פריגו ישראל

     

    איך שילבת בין קריירה ללימודים?

    "זה היה אתגר רציני לשלב לימודי משפטים מלאים באוניברסיטת תל אביב יחד עם עבודה במשרה כמעט מלאה".

     

    "התחלתי בפריגו כמתרגמת ועוזרת במחלקת רישום מוצרים. גויסתי למחלקה זו תודות לרמת האנגלית הטובה שלי עקב מגורים בארה"ב בשנות צעירותי. התפקיד שלי לרוב התמקד בתרגומים, בהתכתבויות מול לקוחות באירופה ובזוטות אדמיניסטרטיביות ואחרות במחלקה".

     

    "זו היתה תקופה תובענית, של ימי לימודים ועבודה במשך 16-18 שעות ביום, כולל השלמת שיעורי בית, עבודות וקריאה במהלך סופי השבוע, אבל היתה לי מוטיבציה ואנרגיות לעשות את זה על הצד הטוב ביותר - נהניתי מתחום לימודיי ואהבתי את סביבת העבודה מה גם שעולם הפארמה הינו תחום מרתק".

     

    "לאחר הפסקה קצרה שבה עזבתי את פריגו והצטרפתי כטרום מתמחה למשרד עו"ד, חזרתי למחלקת פיתוח עסקים בפריגו , לזרוע המשפטית של המחלקה. שם עסקתי בשני ההיבטים – גם העסקי וגם המשפטי וערכתי הסכמים, ניהלתי התכתבויות עם עורכי דין וגם עסקתי בפיתוח עסקי. למחלקה הזו כבר הגעתי עם ידע רחב יותר על פעילות החברה, מה שסייע לי רבות בתפקידי המשפטי".

     

    במה תרמו לך הלימודים?

    "לימודי המשפטים מתמקדים יותר בצד התיאורטי ובמתן כלים לחשיבה והבנה משפטית. את ההכשרה המעשית לומדים במהלך הסטאז', אך בפרט לאחר מכן, שכבר עובדים במקצוע ומתמחים בתחום העיסוק".

     

    האם מקום העבודה הלך לקראתך?

    "לגמרי וזה נכון גם היום. כמובן שזה היה ונשאר תפקיד תובעני, אבל המנהלים שלי ידעו שמירב זמני הפנוי מוקדש לעבודה, והם היו מאוד גמישים איתי ואפשרו לי לעבוד מהבית ובזמנים לא שגרתיים".

     

    "אני מאמינה שכאשר המעסיק יודע שהעובד נותן את כל כולו לתפקיד, הוא גם יאפשר לו גמישות וסמכות לנהל את הזמן שלו, בכפוף לאילוצים מערכתיים".

     

     

    איפה את רואה את עצמך עוד 5 שנים?

    "אני מאוד מרוצה בפריגו, בעוד 5 שנים אני עדיין רואה את עצמי פה אם כי בתפקיד יותר ניהולי עם ערך מוסף משפטי. כבר עכשיו ניתנות לי הזדמנויות רבות להיות חלק מפרויקטים שמשלבים ניהול ועריכת דין - זו קומבינציה שנותנת לי סיפוק מקצועי רב. אני מקווה שבעוד 5 שנים אמשיך לעסוק בפרויקטים עסקיים בעלי אוריינטציה גלובלית, ואני מאמינה שככל שהחברה תמשיך להרחיב את עסקיה, כך התפקיד שלי ימשיך לצמוח ולהתפתח לצד הזדמנויות עסקיות נוספות".

     

    סיפור אישי:

    "במסגרת עבודתי בחברה, בה אני עובדת כבר 7 שנים, ליוויתי שתי רכישות בהודו - פרויקטים מרתקים אשר מעבר לחשיבה העסקית והמשפטית שנדרשה בהם, גם התנהלו בסביבה עסקית ותרבותית שונה לחלוטין מזו של ישראל. החשיפה הזו לעולם חדש בו נדרשו מידות לא מבוטלות של גמישות, הסתגלות והתחדשות העשירו את החוויה האישית שלי לצד החוויה המקצועית".

     

    "אז נכון, את הטיול להודו עם התרמיל והשרוואל פספסתי, אבל דרך עבודתי נחשפתי לעולם חדש וצבעוני של עסקים ואנשים. מאז עשיתי את 'הטיול למזרח' מספר לא מבוטל של פעמים ועדין אני מופתעת כל פעם מחדש".

     

    "סגרתי מעגל"

    דנה אמדורסקי, רוקחת אחראית ובעלת סניף סופר-פארם ברמת גן

     

    כיצד שילבת בין קריירה ללימודים?

    "במהלך שנה ג' של לימודי רוקחות באוניברסיטה העברית בירושלים, חיפשתי בית מרקחת להשתלב בו כ'פרח רוקחות'. מצאתי את מקומי בסניף ברמת גן ובתום הלימודים התמחיתי בסניף אחר של הרשת.

     

    "לאחר מכן הוצעה לי עבודה כרוקחת בבאר שבע, שם גם למדתי תואר שני במנהל עסקים.

    במהלך עבודתי בסופר פארם בבאר שבע, קודמתי והתמניתי לרוקחת אחראית, תפקיד הטומן בחובו אחריות רבה ומחייב - ודאי בשלב הראשוני, הגדלת היקף שעות".

     

    "היכולת לעבוד במשמרות, לצד התמיכה והאמון שקיבלתי ממנהלת הסניף עזרו לי מאוד לשלב בין הלימודים לבין העבודה החדשה שכל כך רציתי".

     

    במה תרמו לך הלימודים?

    "הלימודים תרמו רבות להבנתי את העסק בו אני עובדת ואף סייעו לי רבות בתהליך קבלת החלטות, להן הייתה השפעה שנגעה גם להמשך עתידי ברשת. הרקע שרכשתי במהלך לימודי התואר השני במנהל עסקים, לצד העיסוק היום יומי והניסיון שצברתי בסופר-פארם, יצרו אצלי הבנה עמוקה יותר של הדברים. אני משוכנעת גם, כי העובדה שסיימתי את הלימודים סייעה לי בהתקדמות המהירה ברשת".

     

    האם מקום העבודה הלך לקראתך?

    "לאחר שלוש שנים בהן ניהלתי בתי מרקחת ברשת, הפכתי לאמא, עם לידת יותם בני הבכור. מייד עם חזרתי מחופשת הלידה הציעו לי לפתוח ולנהל את הסניף בראש העין – כעמיתה".

    "כיום אני מנהלת סניף ברמת גן - אותו הסניף בו התחלתי את עבודתי ברשת כפרח רוקחות, מבחינתי זוהי סגירת מעגל מרגשת".

     

    "בעת קבלת עובדים חדשים אני מספרת להם על מסלול הקידום שלי ברשת ומתגאה בעובדה שכל העובדים בדרגים ניהוליים בסניף החלו עבודתם בדרגים זוטרים ופילסו את דרכם לתפקידים ניהוליים". "זיהוי פוטנציאל ניהולי וקידום עובדים הינו חלק ממכלול התפקידים שלי כעמיתה/מנהלת".

     

     (צילום: יוסי זליגר) (צילום: יוסי זליגר)
    (צילום: יוסי זליגר)
     

     

    איפה את רואה את עצמך עוד 5 שנים?

    "בעתיד הקרוב אני רואה את עצמי ממשיכה להיות חלק מאותו מארגון מוביל ומצליח שהשכיל לזהות את הפוטנציאל שבי ונתן לי את ההזדמנות להביא לידי ביטוי את היכולות שלי".

     

    האם את רואה שילוב בין המשך העבודה לבין המשך לימודים אקדמיים?

    "אני בהחלט חושבת על המשך לימודים אפילו בתחום שונה לגמרי מזה שאני עוסקת בו כיום, תוך הבנה שכל תחום אותו אבחר יתרום לתחושת הסיפוק היום יומי שלי גם בעבודה".

     

    "ביטלתי את הכבלים בבית"

    אלדר נאקסון - אנליסט בכיר ב-012 סמייל

     

    "את דרכי ב-012 סמייל התחלתי פחות או יותר במקביל לתחילת הלימודים לתואר הראשון. רציתי למצוא מקום עבודה מסודר שבו אוכל לעבוד תוך כדי לימודים, אך גם להתפתח ולהתקדם"

     

    "התפקיד הראשון שלי היה נציג מכירות – עבודה סטודנטיאלית לכל דבר. לאחר מכן עברתי מספר תפקידים במוקדי המכירות השונים, חלקם ניהוליים. לפני כשנתיים התקבלתי להיות אנליסט בחברה, וממש לאחרונה קודמתי לתפקיד אנליסט בכיר, כשכעת אני מנהל תחתיי מספר אנליסטים".

     

    איך שילבת בין קריירה ללימודים?

    "במשך כמעט שלוש שנים סדר היום שלי היה כזה: 8:00-14:00 בלימודים, וכשעה לאחר מכן אני כבר מתחיל משמרת עד 23:00 בלילה. ככה זה היה כל יום, כשגם ביום שישי הייתי עובד".

     

    "איך הצלחת להסתדר?".. זאת השאלה הראשונה שנשאלתי ע"י המנהל שלי בראיון לתפקיד הנוכחי. זה היה במהלך הראיון השני (מתוך שלושה, אם אני לא טועה), ישבה איתנו במשרד גם נציגה ממשאבי אנוש, וכשסיפרתי שלמדתי חמישה ימים בשבוע תוך כדי משרה מלאה, זה הדבר הראשון שיצא לו מהפה".

     

    "אז קוסם אני לא - הרבה אנשים לפניי הצליחו לשלב קריירה ולימודים, ויהיו גם עוד הרבה אחרי. עם הזמן פשוט לומדים לתמרן ביניהם".

     

     

    "יחד עם זאת, מדובר במשימה ממש לא פשוטה- נדרשת עבודה קשה, הרבה מאוד הקרבה (כן, אפילו לבטל את הכבלים בבית), וכוח רצון תמידי. ההורים שלי אפילו צוחקים עלי מדי פעם ואומרים, שבפעם הבאה כשאגיע לביקור, לשים מדבקה עם השם שלי כדי שיוכלו לזהות אותי".

     

    "זה משהו שחייבים לקחת בחשבון כשמקבלים החלטה כזאת. לא מספיק רק לשאוף גבוה, צריך גם לעבוד קשה".

     

    "כבר היום אני מתחיל לראות את פירות ההשקעה: פחות משנתיים לאחר סיום התואר אני בתפקיד בכיר ומנהל תחתיי אנשים - דבר שאינו נפוץ בקרב מסיימי תואר בכלכלה. בדך כלל צריך לצבור "קילומטראז'" בתפקידים זוטרים יותר לפני שאתה מקבל לידיים תפקידים גדולים יותר. ההזדמנות שניתנה לי כאן היא הזדמנות פז. כמו שהמנהל שלי אומר: "פה זה בית הספר הכי טוב להיכנס למקצוע". כמות הדברים שאתה נחשף אליהם בתקופה כל כך קצרה לא שקולה לאף מקום אחר".

     

    האם מקום העבודה הלך לקראתך?

    "כמובן. לא ניתן לשרוד במסגרת לימודים לא גמישה אם אתה גם נמצא במקום עבודה שלא קשוב לצרכיך".

    "קצת לפני שהתחלתי לעבוד ב-012, הייתי במיונים אצל אחת מחברות התקשורת המתחרות. כבר באותו יום הודיעו לי שהתקבלתי, ובראיון הקבלה הגעתי אליהם עם מערכת השעות העתידית שלי".

     

    "לאחר מבט חטוף בדף, המראיינת הודיעה לי שעם לו"ז כזה לא אוכל להתקבל לעבודה, ושאיאלץ לוותר על אחד מהשניים. אני, כמובן, לא הייתי מוכן לדחות את הלימודים או לוותר על קורסים, והחלטתי לחפש את מזלי במקום אחר".

    " מספר ימים אח"כ הגעתי דרך חברה לראיון ב-012 סמייל, שם היו מוכנים לקבל אותי, על אף מערכת השעות שלי".

     

    האם אתה רואה שילוב בין המשך העבודה ללימודים אקדמיים?

    "לאחר שסיימתי את התואר הראשון, שאלתי את עצמי לא מעט פעמים, האם יש לי כוח להתחיל שוב לימודים, כשאני יודע היטב את ההשקעה והמאמצים הכרוכים בכך. השאלה, מבחינתי, היתה מה חשוב לי יותר- להתקדם במישור המקצועי או במישור האקדמי. בסופו של דבר הגעתי להחלטה להמשיך ולשלב בין השניים, ולמזלי, אני נמצא במקום שמאפשר לי את זה".

     

    "כעת אני לומד לתואר שני בכלכלה, תוך כדי משרה מלאה ואף יותר. זה לא פשוט בכלל ודורש הרבה הקרבה, אך העבודה הקשה משתלמת- רק לפני שבוע נבחרתי לעובד מצטיין של אגף המטה לשנת 2011".

     

    במה תרמו לך הלימודים?

    "אחת התרומות החשובות של הלימודים הן הדלתות שנפתחות בפניך. מבחינה מקצועית, הלימודים אפשרו לי לעסוק בתחום שעניין אותי, ודווקא השילוב עם העבודה כאן, אפשר לי לרכוש ניסיון שלא היה מתאפשר לי בשום מקום אחר. השילוב בין קריירה ללימודים הופך אותך להיות מאוד יצירתי ומאוד חד".

     

    "בגלל שצמחתי מתוך החברה, אני מכיר היטב את אופי העבודה וההתנהלות בה, וכך היה לי הרבה יותר קל ליישם באופן פרקטי את הידע שרכשתי".

     

    איפה אתה רואה את עצמך עוד 5 שנים?

    "מבחינתי השמיים הם הגבול. יש כאן מגוון אופציות בתחומים שונים ואופק תעסוקתי רחב. אני שואף ללמוד ולהתפתח כמה שיותר בכל תפקיד שאעשה, ומכוון הכי גבוה שאפשר".

     

    "לשים את האצבע ולסמן בדיוק איפה אהיה אני לא יכול, אך בהחלט יש לי כיוון ואני מתכוון להתמיד בו. מבחינת הלימודים, כפי שציינתי קודם, כרגע אני סטודנט לתואר שני בכלכלה, כך שבמהלך השנים הקרובות אני מתכנן להשלים את התזה בתחום ואולי אף יותר מכך". "מבחינה אישית? אני מקווה שאשתי ואני נגיע סוף-סוף לירח הדבש שנדחה יותר מדי, לא חבל?".

     

    "הציונים שקיבלתי תוך כדי עבודה טובים מאלו שקיבלתי בשנה בה לא עבדתי"

    ליטל שהם-גולדברג, מנהלת מחלקת קשרי הלקוחות בחטיבת לקוחות ב-AIG ישראל

     

    כיצד שילבת בין קריירה ללימודים?

    "הבחירה בעבודה בתחום הביטוח כחלק ממסלול הלימודים האקדמיים שלי לא היה זר מאחר שאמא שלי סוכנת ביטוח והשיחות שלנו בשולחן ארוחת ערב היו על מקרי ביטוח שהתרחשו באחרונה, האם המבוטח מכוסה או לא מה אומר החוק וכו' והבנתי שזה תחום מאד מרתק ומעניין אותי".

     

    "התחלתי את עבודתי בחברת AIG בשנה השנייה ללימודיי האקדמאים, השילוב היה מצוין מאחר שהמשמרות תאמו מאד ללו"ז של הלימודים : משמרות ערב (בזמנו עוד עבדנו עד השעה 1:00 לפנות בוקר) כך יכולתי לעבוד מספר משמרות בשבוע וגם ללמוד, בזמן המבחנים קיבלתי חופש בהתאם".

     

    במה תרמו לך הלימודים?

    "לימודי תואר בביטוח עזרו לי מאד בעבודה להבנה מעמיקה ויישומית של התחום. מושגים דוגמת חוק חוזה הביטוח עליו מושתת הפוליסה התקנית, הקורסים הנוספים שלקחתי בחישובי פרמיה וסיכונים והשיח הביטוחי בעבודתי בחברה כל אלו תרמו להבנה מעמיקה ובנוסף נחשפתי למושגים בביטוח עסקי וימי, תחום מרתק שטרם עסקתי בו אך ידוע לי בוודאות שבעתיד אשתלב בו וארחיב את ידיעותיי".

     

    האם מקום העבודה הלך לקראתך?

    "בהחלט באו לקראתי, לא לחינם אני כאן כ-14 שנה, הן בתחילת דרכי כנציגה במוקד מחלקת את שעות עבודה למשמרות וכלה עד לתפקידי הנוכחי כשאני אמונה על כל תחום שימור וחיזוק קשרי הלקוחות וחולשת על כ-100 עובדים שבחלקם הנכבד אף ישנם סטודנטים, הגמישות באה לידי ביטוי בחופשות למבחנים, וגם בנושאים שאינם קשורים ללימודים, כשהתחתנתי ויצאתי לחופשת ירח דבש של חודש ימים, כשהייתי בשמירת הריון ובחופשת הלידה".

      

    האם את רואה שילוב בין המשך העבודה לבין המשך לימודים אקדמיים?

    "אני מאד רוצה להמשיך וללמוד משפטים ואין לי ספק שאוכל לשלב זאת במקביל עם העבודה ולצד התקדמות ופיתוח מקצועי, יתרה מכך אני יכולה להעיד כי הציונים שקיבלתי תוך כדי ששילבתי את העבודה טובים יותר מאשר ציונים שקיבלתי בשנה בה לא עבדתי כלל".

     

    • לעמוד הפייסבוק של ynet כלכלה

     


  •  

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    דנה אמדורסקי
    צילום: יוסי זליגר
    שרון ישראלוביץ
    אלדר נקסון
    ליטל שוהם
    צילום: מיכל מלאכי
    מומלצים