שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    פורמולה 1: המירוץ הראשון בהודו שייך לאלוף
    אלוף העולם סבסטיאן וטל מסרב להאט ומנצח שוב. למרות שהבטיח לעצמו את הכתר באופן פורמלי לפני שני מירוצים, ומעשית הוכתר כאלוף עוד קודם לכן, הצעיר הגרמני ממשיך עם תצוגות מושלמות. ג'נסון באטן סיים שני ושיפר את סיכוייו לזכות בסגנות

    מיליארד הודים לא טועים? במקרה של פורמולה 1, אולי דווקא כן. מירוץ הבכורה של מלכת הספורט המוטורי, סדרת הפורמולה 1 היוקרתית, נערך היום במסלול בודהה הממוקם מרחק קצר מפאתי ניו דלהי, אך סיפק מעט מאד עניין. אולי זה מכיוון שהעונה הסתיימה מעשית בכל הנוגע לתארי האלוף והקבוצות, וגם על הסגנות יש מעט מאד מתחרים. אולי זה מכיוון שסבסטיאן וטל כל כך דומיננטי, עד שמתחריו האפשריים מזנקים חסרי אמונה. ואולי זה התכנון הלא מסעיר של המסלול. כך או אחרת, וטל ברד בול ניצח בקלות אחרי שגם קבע את הזמן המהיר ביותר במקצי המוקדמות, ג'נסן באטן במקלארן סיים שני ושיפר את סיכוייו לזכות בתואר הסגן, ולא הרבה מעבר לכך.

     

     

    הזינוק: וטל ראשון, וובר עוד שני ובאטן שלישי (צילום: AP ) (צילום: AP )
    הזינוק: וטל ראשון, וובר עוד שני ובאטן שלישי(צילום: AP )

     

     

    דווקא הזינוק היה מעניין, כאשר וטל מצליח לשמור על מיקומו הבכיר. כשאחריו מחליפים מקומות וובר (עם זינוק גרוע), אלונסו (עם זינוק אגרסיבי

    כהרגלו) ובאטן עם ניצול מלא של ניסיונות עקיפה כושלים מצד חבריו. לאחר סבב החלפות הצמיגים הראשון (הקפה 24) נרשמה תקרית נוספת - אחת מני רבות העונה - בין נהג מקלארן לואיס המילטון ופליפה מאסה מפרארי. השניים שנלחמו על המקום החמישי מצאו עצמם במגע מיותר, תוך כדי תמרון עקיפה שאפתני (שוב) של הבריטי. הברזילאי החליק ואיבד זמן אך המשיך במירוץ, בעוד המילטון נדרש להחליף כנף קדמית, עם אובדן זמן משמעותי הרבה יותר.

     

    להמילטון המוכשר, אשר מתנהל העונה באופן הגרוע ביותר מאז הגיע לפורמולה 1, היו צרות גם במקצה הדירוג. הוא קבע אמנם את הזמן השני בטיבו, אך זינק חמישי לאחר עונש שספג ממנהלי המירוץ. עם זאת, הנהג שנענש היה דווקא מאסה, שנאלץ לעבור ברחבת הטיפולים ולאבד בכך עוד יותר זמן. מאוחר יותר יפרוש הנהג הברזילאי מהמירוץ עם מתלה שבור. סבב החלפות הצמיגים השני אפשר לפרננדו אלונסו בפרארי לחלוף על-פני מארק וובר ולעבור למקום השלישי.

     

    שני מירוצים לסיום העונה, ולנהגים ממתינות עוד 50 נקודות אפשריות לצורך זכייה בתואר הסגן. באטן מוביל בפער קטן של 13 נקודות על אלונסו, ואם אתם מחפשים סיבות להתעודד ולצפות גם במירוצים הבאים - אבו דאבי וברזיל - הרי שגם מארק ובר ולואיס המילטון המרוחקים כדי 19 ו-38 נקודות מהמקום השני בהתאמה, יכולים לזכות בתהילה חלקית.

     

    תוצאות מירוץ הודו

     

    1. סבסטיאן וטל, רד-בול

    2. ג'נסן באטן, מקלארן

    3. פרננדו אלונסו, פרארי

    4. מארק וובר, רד-בול

    5. מיכאל שומאכר, מרצדס

    6. ניקו רוזברג, מרצדס

    7. לואיס המילטון, מקלארן 

    8. חיימה אלגוסוארי, טורו רוסו 

    9. אדריאן סוטיל, פורס אינדיה 

    10. סרג'יו פרז, סאובר 

     

    אליפות הנהגים

     

    1. סבסטיאן ווטל (אלוף), 374 נקודות

    2. ג'נסון באטן, 240 נקודות

    3. פרננדו אלונסו, 227 נקודות

    4. מארק וובר, 221 נקודות

    5. לואיס המילטון, 202 נקודות

    6. פליפה מאסה, 98 נקודות

    7. ניקו רוזברג, 75 נקודות

    8. מיכאל שומאכר, 70 נקודות

    9. ויטאלי פטרוב, 36 נקודות

    10. ניק היידפלד, 34 נקודות

     

    אליפות הקבוצות

     

    1. רד-בול (אלופה), 595 נקודות

    2. מקלארן, 442 נקודות

    3. פרארי, 325 נקודות

    4. מרצדס, 145 נקודות

    5. רנו, 72 נקודות

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מסלול בודהה. דלהי, הודו
    צילום: AP
    טקס פוג'ה, גם לנהגי פורמולה 1
    צילום: AP
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים