שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    הכי מטוקבקות
      סקר: קונים פחות דירות? מפרסמים פחות
      הישראלים הפסיקו לקנות דירות - וחברות הנדל"ן מפסיקות לפרסם: ממחקר של משרד הפרסום אזימוט עולה כי השקעותיהן בפרסום ושיווק צנחו ב-16% במהלך 2011. עורכי המחקר: ירידה במכירות מובילה לירידה בהוצאות הפרסום והשיווק"

      בועת הנדל"ן התפוצצה, הישראלים הפסיקו לקנות דירות , והיזמים הפסיקו לפרסם אותם. כך עולה מנתונים שמפרסמים משרד הפרסום אזימוט מקבוצת באומן בר ריבנאי וחברת הסקרים זניט מדיה.

       

       

      מהמחקר, שבדק את נתוני החשיפה של 430 חברות נדל"ן ואת אחוזי ההשקעה הכספית שלהן בערוצי המדיה השונים, עולה כי בשנת 2011 חלה ירידה של 16% בהשקעותיהן  בפרסום ושיווק השנה לעומת שנת 2010.  

       

      בסך הכול, הסתכמה ההשקעה הכללית של החברות בפרסום השנה, לפי המחקר, בכ-68.7 מליון שקלים בהשוואה ל 82 מליון שקלים בשנת 2010. יש לציין כי מספר החברות שהשקיעו סכום כלשהו בפרסום גדל, לפי המחקר, מ-320 אשתקד ל-377 השנה, אך השקעתן הכספית של רוב החברות הייתה נמוכה בהרבה.

       

      "תקציב השיווק של החברות הוא נגזרת של כמות המכירות שלהן, כך שירידה במכירות מובילה לירידה בהוצאות הפרסום והשיווק", אומר מנכ"ל פרסום אזימוט, בני קרת, "כשתקציב הפרסום קטן יותר, היזמים מתמקדים בעיקר בפרסום מקומי של אתר הבנייה עצמו ומצמצמים את התקציב לכלי התקשורת הארציים". במהלך השנה כמעט לא נעשו מהלכי פרסום גרנדיוזיים של פרוייקטים גדולים. בדומה לאלה שנעשו בשנים 2009-2010 במתחם שרונה, השוק הסיטונאי ופרוייקט מגדלי הצעירים. 

       

      ההשקעה של חברות נדל"ן בפרסום בטלוויזיה צנחה, לפי המחקר, בשיעור של למעלה מ 53%, מ-18.5 מיליון שקל אשתקד לכ-8.6 מיליון שקל בלבד השנה. הפרסום בעיתונים ירד מ-46 ל-43 מיליון שקל, הפרסום באינטרנט ירד מ-8 מיליון ל-8.6 מיליון שקל והפרסום ברדיו ירד מכ-1.1 מיליון לכמיליון שקל.

       

      "עיקר הפעילות ברשת נותבה לאתרי הלוחות - יד שתיים, winwin, ו-nadlan.com, ופחות לכלי התקשורת", אומר קרת. המדיום היחיד הוא שילוט החוצות, שההשקעה בו גדלה מ-8 מיליון שקל אשתקד ל-8.5 מיליון השנה.

       

      לפי הסקר, חברת שיכון ובינוי הייתה המפרסמת הגדולה בענף הנדל"ן השנה, עם השקעות של 6.8 מיליון שקל. גינדי, לעומתה, הקטינה את תקציב הפרסום מ-17 מיליון שקל אשתקד לכ-11 מיליון השנה. קבוצות הנדל"ן י.ח דמרי ופרשקובסקי וחברת אשדר העלו את תקציב הפרסום שלהם השנה בכ-40% ומעלה.

       

      לפנייה לכתב/ת
       תגובה חדשה
      הצג:
      אזהרה:
      פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
      בניינים פורחים באוויר: פחות פרסום, יותר שלטי חוצות
      צילום: אבי חי
      צילום: עומר הכהן
      ההוצאות על שלטים דווקא עלו
      צילום: עומר הכהן
      בני קרת מנכ"ל אזימוט פרסום
      מומלצים