שתף קטע נבחר

דיסקונט מעלים נשים בסלולר

גם בסמארטפונים אסור לראות נשים: בעקבות תלונת לקוח הסיר בנק דיסקונט תמונת אשה תמימה למדי מן האפליקציה לטלפונים חכמים. דיסקונט: "הטלפון הסלולרי - מרחב פרטי"

בנק דיסקונט הצטרף לטרנד העלמת הנשים מפרסומות. הבנק הסיר באחרונה תמונת אשה מהאפליקציה הסלולרית שלו, וזאת בעקבות תלונה של לקוח. כך עולה מפרטים שהגיעו לידי ynet.

 

עוד ב-ynet מחשבים:

 

בדף הכניסה של האפליקציה הסלולרית, שמבקשת פרטים מזהים כדי להיכנס לחשבון, הופיעה עד לאחרונה תמונה של אישה המפריחה בועות סבון. התמונה תמימה למדי - בתמונה ניתן לראות פנים, שיער וחלק מן הזרוע - אבל יש מי שמצא גם בתמונה הזו טעם לפגם.

 

לפי מידע שהגיע ל-ynet, התקבלה בדיסקונט לאחרונה "תלונה של לקוח" שהובילה לשינוי האפליקציה. כעת, כשנכנסים לאפליקציה, מתקבל מסך כניסה דומה -  אך ללא תמונת האישה. זו עדיין מופיעה בצילומי המסך המופיעים באנדרואיד מרקט בדף האנדרואיד מרקט של האפליקציה

 

  

באתר של דיסקונט אפשר לראות קריצות לקהל הדתי: הוא היחיד מבין אתרי חמשת הבנקים הגדולים שמציג תאריך עברי; אין בעמוד הראשי שלו תמונות של נשים (בניגוד לאתר של בנק לאומי ולאתר של בנק הפועלים, שדווקא העלים את עלמה זק משלטי חוצות שלו בבני ברק); ובתחתית העמוד הוא מציע לגולשים "השתתפו בכתיבת התנ"ך ברשת".

 

 

בהכרעה בין דרישות אולטרה-שמרניות, להעלמת נשים בפרסום, ובין הדרישות של הציבור החילוני לייצוגן, נראה שלחברות הגדולות אין התלבטות גדולה. קל יותר להכנע ללחץ של הציבור דתי, שהוא, עדיין, מאיים הרבה יותר מזה של הציבור החילוני. כך היה גם במקרה של הוניגמן, שהעלימה את ראשה של סנדי בר, הפרזנטורית שלה, משלטי חוצות בירושלים, והמשיכה בקמפיין שלה הרבה אחרי שהפרשה התפוצצה בעיתונות.

 

רותם שני, שפרסמה את התמונות בקבוצת הפייסבוק "לא מצונזרות - נלחמות ונלחמים נגד הדרת נשים מהמרחב הציבורי", אמרה ל-ynet: "מי שלא מסוגל לראות תמונה סתמית לחלוטין של אישה מבלי שמחשבות זימה יציפו את מוחו - מוטב שיפנה לטיפול נפשי, ויפה שעה אחת קודם/ אבל לא ברור לי למה מדינה שלמה צריכה לשנות את אורחותיה ומנהגיה בגלל אנשים שזקוקים, כפי הנראה, לטיפול נפשי כולל".

 

מרחב פרטי, מרחב ציבורי

מבנק דיסקונט נמסר בתגובה: "בנק דיסקונט מפרסם במרחב הציבורי, בכל אמצעי המדיה באופן חופשי וללא כל הגבלה ובכלל זה כוללים הפרסומים תצלומי נשים, גברים, ילדים וילדות. יחד עם זאת, כאשר מדובר בפרסום אישי הנכלל במרחב הפרטי של הלקוח כגון: דיוור ישיר לבית הלקוח, או אפליקצייה במכשיר האישי של הלקוח, מתאים הבנק את השפה התקשורתית הפרסומית למגזרי לקוחותיו". לשאלת ynet השיבו בבנק שהם מתחייבים לא להסיר תמונות מפרסומים אחרים של הבנק ב"מרחב הציבורי".   

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים