שתף קטע נבחר

14,993 אופנועים וקטנועים עלו לכביש השנה

נתוני מכירות כלי רכב דו-גלגליים ב-2011, דומים לאלה שנרשמו אשתקד. אלה כמובן חדשות טובות, שכן הירידה במכירות מאז 2009, כנראה נבלמה. אבל חדשות רעות למי שציפה כי המצב ישתנה לטובה

שוק הרכב הדו-גלגלי יכול להתעודד מעט - מגמת הירידה במכירות נבלמה. נתוני מכירות קטנועים ואופנועים במהלך 2011 התפרסמו היום (ג') על-ידי איגוד יבואני הרכב הדו-גלגלי בלשכות המסחר, ומהם עולה כי השנה שחלפה הסתיימה במכירת כ-15 אלף כלים חדשים - מספר דומה למכירות 2010. אלא שלצד החדשות הטובות, יש לקחת בחשבון כי 2009 - בסיומה הונהגה רפורמת הביטוח אשר גרמה לייקור פוליסת החובה - הסתיימה עם מכירת כמעט 18 אלף כלים חדשים, הרבה יותר מהשנתיים האחרונות.

 


מכירת דו-גלגליים ב-2011

מכירת דו-גלגליים ב-2011
נפח (סמ"ק) 2011 2010 2009
עד 50 133 213 278
50-125 7,699 8,167 9,807
125-250 4,734 4,303 4,782
250-500 1,470 1,456 1,769
500-750 477 420 562
750 ויותר 419 388 483
חשמלי 61 11 57
סך הכל 14,933 14,958 17,738

 

הורדה - גם אם קלה - במחיר ביטוח החובה, מיתון, מחאה חברתית, זינוק חד במחירי הדלק, כבישים צפופים עוד יותר, פקקי תנועה בשעות הלחץ, בעיית חניה גוברת, מודעות חברתית לאיכות הסביבה, התחממות האקלים, חורף יבש, תחבורה ציבורית כושלת ומבצעי מכירות. נתונים אלה אמורים היו להסיט לפחות אחוז קטן של הישראלים לכיוון הרכב הדו-גלגלי - כך לפחות ניתן לצפות.

 

מעשית, מספר הכלים הדו-גלגליים החדשים שנמכרו השנה, דומה-עד-זהה למספר שנמכר אשתקד - כ-15 אלף קטנועים ואפנועים חדשים. כ-3,000 פחות מהמספר בסוף 2009, והרבה יותר מכך לעומת הנתון אותו ניתן היה להשיג אלמלא התייקרות פוליסת ביטוח החובה לרוכבים. וכמובן, אילו תדמית הרוכבים בישראל הייתה טובה יותר, וזוכה לעידוד מצד מקבלי ההחלטות. אלא ששוק הרכב הדו-גלגלי, שמעולם לא נחשב לקל במיוחד עבור בעלי עסקים (למעט שני יבואנים גדולים), אינו מתאושש ולא גדל.

 

ואלה בסופו של יום, חדשות לא מעודדות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אופנוענים על אילון - התווספו 15 אלף
צילום: רונן טופלברג
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים