שתף קטע נבחר

העתיד של הקונסולות

עולם הטכנולוגיה לא מבין את צרכיו האמיתיים של הגיימר. אנחנו כן. קבלו את חמשת הדברים שהכי נחוצים לדור הבא של המשחקים

קונסולות הדור הנוכחי מזדקנות. עם כל הרצון הטוב והסנטימנטים,אנחנו כבר מתחילים להביט בהן עקום ולדמיין איך הן יראו כעציצים או מדפים מאולתרים, ובמקביל נושאים עינינו בתקווה אל העתיד. והעתיד, כהרגלו, מבטיח לנו מכשירים נוצצים ואפופי מסתורין הנושאים את שם הקוד הסטאר-טרקי "הדור- הבא".

 

עוד ב-games:

 

עיתונאים, אנליסטים ושאר ספקולנטים כבר החלו לנסות לשלהב את דמיוננו באמצעות תיאורים שבדרך כלל כוללים מושגים כמו "מסך מגע", "חיישני תנועה" ו-cloud processing - ואני אומר: לזה אתם קוראים חידושים? הרשו לי לפהק בשעמום. כל הפיתוחים של השנים האחרונות מוכיחים שעולם הטכנולוגיה לא מבין את צרכיו האמיתיים של הגיימר.

 

כנציג גיימרים אותנטי, כזה שבא משורות העם, החלטתי לחלוק עם אותם ענקים אטומים את הפיתוחים הטכנולוגיים להם אנחנו באמת זקוקים. איוואטה והיראי, קראו ויישמו.

 

מחשמל טרולים

בין כל שבטי הטרולים המציקים, אין גרוע מטרול הגיימינג. עבור שחקני רשת, הטרול הוא התגלמות הרשע הטהור אשר ראוי שימחה מעל פני האדמה יחד עם צ'יטרים, גנבי חשבונות וצלצול בדלת באמצע משחק מותח. האנונימיות והניתוק הפיזי של גיימינג ברשת מאפשר לכל זב חוטם מתוסכל להפוך ליוזר Superbadass123, בעל זכויות שוות והיכולת למרר את חייהם של שחקנים שבאו ליהנות קצת *עם* אנשים אחרים, ולא נגדם.

 

הפתרון לבעיה יגיע בדמות שבב קטן בכל קונסולה שיזהה התנהגות טרולית ויגמול עליה במכות חשמל הולכות ומתחזקות דרך הבקר. טרולים קשים במיוחד ימצאו את עצמם עם כוויות הגונות באזור כף היד ויאלצו לעבור למשחקי ריקוד.

 

מזכירה ממוחשבת לענייני דיומא

לחיים יש טעם של מסטיק בן שבועיים אחרי שמבקרים בעולמות משחק צבעוניים ודרמטיים יותר. ברם, לעיתים המציאות בכל זאת דורשת מאיתנו תשומת לב, אם בגלל אירוע משפחתי מתקרב, תשלום שכר דירה או מילואים. חלק אינטגרלי מכל מערכת הפעלה של הדור הבא תהיה מזכירה ממוחשבת, האחות המשוכללת של סירי, שתעדכן את השחקן האובססיבי לגבי אירועים חשובים כגון יום הנישואים שלו, הולדת בנו או פריצתה של מלחמת עולם שלישית. האפליקציה תשלם חשבונות, תכין ארוחת ערב ולפעמים אפילו תלך לשירותים במקומנו, וכך תאפשר לשחקן חיבור מינימלי לעולם האמיתי.

  

 

משחלף קלישאות

נאצים, זומבים, אורקים, טרוריסטים, נחתי חלל, נינג'ות. זהו. זו היא הרשימה השלמה והמקיפה של נושאים שבהם עוסקים משחקי וידאו. בדור הבא זה יהיה אחרת. גמרנו עם לסמוך על המפתחים עצמם שיחשבו על משהו מקורי, או על המפיצות שיעזו לממן משחק מקורי.

 

 

 

בקונסולות הדור הבא זה יקרה אוטומטית: שבב משוכלל יזהה בזמן אמת כל קלישאה ויחליף אותה במשהו מפתיע - קצת כמו האנטי-מחיקון, רק אקראי יותר. נחתי חלל יהפכו לעקרות בית מתוסכלות; אבירים אמיצים למוסכניקים זועמים וזומבים לצבא של שיבוטי צ'אק נוריס.

 

בקר האנטי-תנועה

אין דבר מנוגד יותר למהות הוויתו של הגיימר מאשר בקרי התנועה. כל מי שחקר את הנושא קצת לעומק יודע שההנאה במשחק קשורה באופן בלתי נפרד לתנועה מינימלית ושקיעה לעומק הכורסא ("התפחזנות") עד שאפשר לראות רק את קצה הראש והיד עם הבקר. בקרי התנועה, שרוצים לאלץ את הגיימרים להתנועע באופן ביזארי מול המסך, מחזירים אותנו מייד לימים האפלים של שיעורי הספורט בבית הספר או לטירונות - ואת המחיר אנחנו צריכים לשלם אחר כך בטיפולים פסיכולוגיים.

 

כאן נכנס לתמונה בקר האנטי-תנועה. תפקידו: לגרום לשחקן לזוז כמה שפחות תוך שמירה על תפקודי חיים מינימליים. הבקר מזין את השחקן באמצעות אינפוזיה, דואג להיגיינה (מינימלית; פירורי אוכל מסביב זה מקובל ואף עוזר לאווירה) ואף כולל בלון חמצן ומטף אוטומאטי למקרה של שריפה שתפרוץ בדיוק בקרב הבוס.

 

Achievements ששווים משהו

 מערכת ה"הישגים" הנהוגה בכל רשתות המשחקים הגדולות תחת שם כזה או אחר נועדה לייצר מוטיבציה נוספת בקרב שחקנים ולגרום להם לחקור ולנצל עד תום את המשחק שרכשו תמורות מדליות וירטואליות. בוז. באמת - מי משחק בשביל נקודות וגביעים מצויירים בימינו?

 

רוצים מוטיבציה אמיתית? תנו פרסים אמיתיים! "מנפק ההישגים החומרי" הוא מכשיר דמוי מכונת חטיפים שמחובר לקונסולה ומייצר ספונטנית פרס לכל הישג שנרשם לטובתכם. השלמתם שלב בלי למות? זכו בבובת פלסטיק קטנה של הגיבור. סיימתם את המשחק בפחות משעתיים? קבלו ערכת עיסוי לכף היד. השלמתם את כל המשימות הצדדיות? הרווחתם חולצה עם הכיתוב "השקעתי ב-Skyrim שלוש מאות שעות וזה כל מה שקיבלתי".

 

היה שווה.

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים